• Anonym (Otrogen?)

Det saknas en kondom

När jag och min pojkvän hade sex senast så noterade jag att det var en kondom för lite i asken. Jag tänkte inte mer på det då men nu skaver det hos mig. Har jättesvårt att tro att han varit otrogen då ingenting annat tyder på det. Är det vanligt att killar runkar med kondom?

Jag har haft problem med tilliten tidigare, och om jag frågar honom om detta är jag rädd att han tycker att jag beter mig svartsjukt igen. Vad tror ni? Ska jag bara släppa det?

• Svar på tråden Det saknas en kondom
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Pj) skrev 2024-10-07 16:04:37 följande:

Antingen får man välja att lite på sin partner eller inte att göra det. Mitt tips är att välja en av dessa: vara ihop och lite på hen, eller göra slut. Personligen skulle jag aldrig orkat med misstro och massa misstänksamhet, lita eller gör slut är mitt motto

Även när du ser tecken som kan vara otrohet, men inte behöver vara det? 

Jag tycker att ett förhållande ska tåla även tuffa frågor. Är det inget så behöver man inte ta illa upp. Som jag fattar det är detta också första gången TS undrar. Det är annorlunda när man hela tiden blir misstrodd.

Men en sådan här sak hade jag absolut tagit upp. Man ska kunna lita på varandra, och det går åt båda håll. Dvs jag hoppas att TS kille vill att hon ska kunna lita på honom och då svarar han ärligt.

Och att lita på varandra betyder i mina ögon inte att blint lita på sin partner, dyker tveksamheter upp måste man kunna prata om det. 
  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Pj) skrev 2024-10-07 16:04:37 följande:

Antingen får man välja att lite på sin partner eller inte att göra det. Mitt tips är att välja en av dessa: vara ihop och lite på hen, eller göra slut. Personligen skulle jag aldrig orkat med misstro och massa misstänksamhet, lita eller gör slut är mitt motto

Behöver inte en predikan om tillit. Jag vet med mig att jag har mina issues. Han har sina issues. Vi alla har våra issues. Viktigaste är att vara öppen med sin partner om dem och prata om dem.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-07 16:09:32 följande:
    Även när du ser tecken som kan vara otrohet, men inte behöver vara det? 

Jag tycker att ett förhållande ska tåla även tuffa frågor. Är det inget så behöver man inte ta illa upp. Som jag fattar det är detta också första gången TS undrar. Det är annorlunda när man hela tiden blir misstrodd.

Men en sådan här sak hade jag absolut tagit upp. Man ska kunna lita på varandra, och det går åt båda håll. Dvs jag hoppas att TS kille vill att hon ska kunna lita på honom och då svarar han ärligt.

Och att lita på varandra betyder i mina ögon inte att blint lita på sin partner, dyker tveksamheter upp måste man kunna prata om det. 
    Du.... Jag håller med dig. Men jag hade inte uppskattat en sådan fråga själv. Främst eftersom jag hade behövt komma på ett svar fort som fan!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-07 16:12:06 följande:
    Du.... Jag håller med dig. Men jag hade inte uppskattat en sådan fråga själv. Främst eftersom jag hade behövt komma på ett svar fort som fan!
    Precis, och det är ett beteende som TS gärna hade velat ta del av, istället för att stoppa huvudet i sanden, 
  • Anonym (J)

Förstår din oro. Jag träffade en som hade kondomer både i plånboken, bilen och lite överallt. Han var otrogen.

Men är han inte konstig på annat sätt (gömmer mobilen, går undan o pratar i telefon osv), så är det nog lugnt. 

• Anonym (J)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-07 16:12:06 följande:

Man behöver ju inte anklaga det först man gör, utan säga ?hörru, det att det saknas en, vart är den? ? kolla reaktionen, där kan man märka jäkligt mycket . Blir han sur/ irriterad så är det ju något. Har han lagt en i bilen, ja okej, han hade den där för han ville försöka ligga med ts i bilen. 

Har han inget att dölja så blir han inte sur.

• Anonym (J)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-07 12:40:34 följande:

Du inventerar antalet kondomer och bokför?
    Ja du kommer verkligen att framstå som en svartsjuk hysterika om du frågar honom. Jobba med dig själv och fundera ut andra anledningar än att han skulle ha varit otrogen.

Det är bra att hon funderar , man kan inte vara för naiv 
  • Anonym (J)

Denna man jag var med var då otrogen mot sin tjej med mig (jag visste inte då) och vi höll på lite överallt, skogen, i bilen, osv. medans tjejen var hemma en km därifrån. 

Såååå ja det finns folk till allt 

• Anonym (J)

Men ts, fråga honom! Och stå på dig.

• Anonym (?????)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2024-10-07 15:01:42 följande:
    Det är säkert så att han dragit ett lyxrunk, men är det helt vansinnigt att ändå fråga för att få lite sinnesro?
    Vad tror du han komer svara om det nu skulle vara så att han dragit över sin granne?

Till skillnad mot om han bara tappat bort en eller lekt ballongdansen

Tror du verkligen han skulle säge "Behöde den när jag knullade på min kollega"

Han skulle ljuga, du skulle inte tro honom, sen skulle du korsförhöra honom, bryta ihop, leta igenom hans kallsonger efter spår, om han bytt lakan, om tanborstmuggen stor annorlunda osv

Antingen litar du på honom eller så gör du slut

HUr ska du ha det???
Svar på tråden Det saknas en kondom