Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Det saknas en kondom

Anonym (Otrogen?) skrev 2024-10-07 13:05:33 följande:
    Kan tillägga att vi har ett distansförhållande, och har alltså inte träffats sen sist vi använde kondomerna. Direkt vi sågs igen så märkte jag att en saknades
    Då hade jag frågat. Hans svar och reaktion kommer att ge dig några ledtrådar, tror jag. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Pj) skrev 2024-10-07 16:04:37 följande:

Antingen får man välja att lite på sin partner eller inte att göra det. Mitt tips är att välja en av dessa: vara ihop och lite på hen, eller göra slut. Personligen skulle jag aldrig orkat med misstro och massa misstänksamhet, lita eller gör slut är mitt motto

Även när du ser tecken som kan vara otrohet, men inte behöver vara det? 

Jag tycker att ett förhållande ska tåla även tuffa frågor. Är det inget så behöver man inte ta illa upp. Som jag fattar det är detta också första gången TS undrar. Det är annorlunda när man hela tiden blir misstrodd.

Men en sådan här sak hade jag absolut tagit upp. Man ska kunna lita på varandra, och det går åt båda håll. Dvs jag hoppas att TS kille vill att hon ska kunna lita på honom och då svarar han ärligt.

Och att lita på varandra betyder i mina ögon inte att blint lita på sin partner, dyker tveksamheter upp måste man kunna prata om det. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-07 16:12:06 följande:
    Du.... Jag håller med dig. Men jag hade inte uppskattat en sådan fråga själv. Främst eftersom jag hade behövt komma på ett svar fort som fan!
    Precis, och det är ett beteende som TS gärna hade velat ta del av, istället för att stoppa huvudet i sanden, 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Pj) skrev 2024-10-07 19:06:04 följande:
    Jag litar blint på min partner /man, har inte sett eller upplevt något annat. Skulle aldrig leva ihop med någon jag inte haft förtroende för. 
    Så om en kondom försvann och du märkte det, så skulle du inte bry dig? Det är inget varningstecken för dig?
  • Anonym (Mia)
    Studentpappa skrev 2024-10-07 19:57:18 följande:
    Nej, för vem skulle ta kondomer från sängbordet om man ska vänstra?
    Oj, du tror inte att det finns idioter till män?

Men om det är så , så kan TS lugnt fråga. Då har han inget att dölja. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Myt) skrev 2024-10-08 11:27:07 följande:
    Och det där är århundradets myt att man skulle vara skyldig bara för att man blir sur över att bli anklagad.
    Ställer min partner en anklagande fråga på ett väldigt svartsjukt sätt så kan jag bli väldigt sur då jag tycker att vårt förhållande står över sjuka anklagelser om otrohet pga ett föremål som flyttats/saknats.

Hade du tagit illa upp av frågan om den saknade kondomen även om den var ställd helt neutralt, bara en nyfiken fråga?

För det ör nämligen det som står i inlägget de citerade. En vanlig, icke anklagande fråga. 

Fast även att bli sur över en fråga, fast man inte gjort något , är ju märkligt. Man har väl ändå så mkt innanför pannbenet att man fattar varför frågan ställs. 

Svar på tråden Det saknas en kondom