Anonym (Mia) skrev 2024-10-08 12:02:38 följande:
Hade du tagit illa upp av frågan om den saknade kondomen även om den var ställd helt neutralt, bara en nyfiken fråga?
För det ör nämligen det som står i inlägget de citerade. En vanlig, icke anklagande fråga.
Fast även att bli sur över en fråga, fast man inte gjort något , är ju märkligt. Man har väl ändå så mkt innanför pannbenet att man fattar varför frågan ställs.
Nej om frågan ställdes utan misstanke och mer som "jag tror att en kådis saknas, vet du något om det?" Så hade jag såklart inte blivit arg.
Men jag tål inte löjligt hög svartsjuka och vill inte ha en partner som frågar ut mig om otrohet om jag kommer hem senare än jag sagt eller om jag hittat en kondom som gått sönder när jag städat utrymmet där de ligger och därmed slängt den.
Anklagelser om otrohet hit och dit tyder väldigt ofta på osäkerhet och svartsjuka. Jag vill ha en partner som är stabil i sig själv.
Jag hoppas att jag har så mycket innanför pannbenet att jag förstår varför frågan ställs. Men grundlösa anklagelser har jag väldigt låg tolerans för.