• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:00:34 följande:
    Det var både ock. 
    Vad frågade du? Frågor om sex.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 18:03:13 följande:

Samma. 

Vara trevlig för att se hur de är, sen fråga.

Vad ställde du för frågor?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:11:42 följande:
    Vad ställde du för frågor?
    Berodde helt på person, sådär som man gör i konversationer.
    Verkade han trevlig, smart eller rolig frågade jag om sex.

Den sista jag frågade om det är jag gift med nu.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:06:08 följande:
    Jodå,även singelmän kan tacka nej. Det har hänt även mig.

Så du skulle alltså tacka ja till en oattraktiv kvinna bara för att få sex?
    Kan du svara på det?
    Om det var så att kvinnor gick runt och frågade män om sex, så hade jag väl inte tagit första personen men nu händer inte det på riktigt. Det är en hypotetisk fråga.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:06:03 följande:
    Hur vanligt är det att en kvinna bjuder en man på dejt? Hur vanligt är det att en kvinna frågar en man om sex eller berättar om sina känslor? Det händer inte.
    Det är lika vanligt att kvinnor gör det som män
  • Anonym (Lola)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:02:12 följande:
    Hela min tid? Nej, inte mer än andra som skriver här.

Hat och aggressivitet är det ni som uppvisar för att jag ifrågasätter saker som tas för givet idag. Ni vill att alla bara ska anpassa sig efter den feministiska dagordningen och vara tysta.
    Har du någonsin skrivit något positivt om oss kvinnor på detta forum eller Flashback? Alla dina trådar handlar om att vi är helt odugliga, tjocka och fula, inte ska få ha några högre tjänster o.s.v. Det är en ständig kritik som är både fördömande och förnedrande. 

Men efter att ha läst dina senaste inlägg så förstår vi vad som är orsaken till ditt hat. Och det är inget att skämmas för! Men det är ledsamt att du lägger skulden på oss. Du har ju skrivit att du är en alfahanne, och har skrivit långa romaner om hur förträfflig du är. Så vad är egentligen problemet? Då är det bättre att vara vänlig, och försöka att få lite råd och stöd. 
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 18:07:32 följande:
    Hur tänker du nu?
    Det är klart man reagerar stark på nåt som är helt galet?
    Skulle du bara nicka och gå vidare om nån påstod att du minsann var grön och spottade på folk?
    Efter att ha sett dig här tror jag du har dubbla måttstockar för hur du själv beter dig mot vad du tycker andra ska göra.
    Är det helt galet att nämna att Sverige sticker ut som har sexköpslagen och att man inte ens får diskutera det utan att bli censurerad?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 18:10:18 följande:
    Vad menar du med ändra på reglerna?
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:10:47 följande:
    Vadå för regler. De flesta män lever i en relation 
    Olika feministiska regler.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:15:34 följande:
    Det är lika vanligt att kvinnor gör det som män
    Samt att kvinnor friar, hör och häpna 
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 18:13:58 följande:
    Berodde helt på person, sådär som man gör i konversationer.
    Verkade han trevlig, smart eller rolig frågade jag om sex.

Den sista jag frågade om det är jag gift med nu.
    Jag tror inte att det hände utan att han tog första iniativet.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?