• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:18:50 följande:
    Är det helt galet att nämna att Sverige sticker ut som har sexköpslagen och att man inte ens får diskutera det utan att bli censurerad?
    Det är klart att du får diskutera sexköpslagen.
    Men om du vill att den ska ändras så att fler män får sex så innebär ju det att kvinnor måste ha sex mot sin vilja.
    Dvs våldtäkt.
    Är det vad du förespråkar?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 18:30:40 följande:
    Vad är en alfahanne enligt dig?
    Också nyfiken 
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:25:38 följande:
    Och det ska komma från dig som själv har skrivit detta:

Citat: "Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut."

Du verkar vilja att kvinnor bara ska anpassa sig, sitta stilla och vara tysta och ge mannen sex när han vill ha.
    Är det aggressivt att tycka att Sverige var bättre på 1900-talet när män hade makten? Det är många som tycker det och inte vill ha det samhälle som vi har fått nu.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 18:30:40 följande:
    Vad är en alfahanne enligt dig?
    Det var inte jag som tog upp det.
  • Anonym (Lola)

"Alfahannen/Halvsvensk" som du brukar kalla dig. Vore det inte bättre om du skaffade dig några vänner eller hobbies? Blir du inte trött på dig själv när allting verkar handla om ditt kvinnohat? Var bland folk, lär dig att dansa, eller vad som helst istället för att fullständigt gräva ner dig i detta.

Du kommer att träffa någon, det finns någon för alla. Men då måste du bjuda lite på dig själv, och visa dina goda sidor. Om jag blir less på dessa diskussioner, och nu har fått nog, hur trött ska du då inte vara på dig själv? Försök att vara lite positiv, och en vacker dag så står hon där framför dig!  Flört

• Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:25:47 följande:
    Klart att jag gör, gjort det själv👍
    Ja, men att 50% av alla som friar är kvinnor. Tror du på det?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:22:56 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:21:20 följande:
    Samt att kvinnor friar, hör och häpna 

Tror du på det själv?
    Det står dig såklart fritt att tro på vad du vill.
    Men vi kvinnor finns som vågar stöta på män.
    Den senaste mannen jag bjöd ut på dejt är den jag är gift med nu.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:36:03 följande:
    Ja, men att 50% av alla som friar är kvinnor. Tror du på det?
    Kanske 40%, kanske 60. Spelar det roll när det påstående var att INGA kvinnor tar första steget?
    Börjar det bli jobbigt med all kognitiv dissonans?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 18:33:38 följande:
    Är det aggressivt att tycka att Sverige var bättre på 1900-talet när män hade makten? Det är många som tycker det och inte vill ha det samhälle som vi har fått nu.
    Ja. Men det är väl framförallt kvinnofientligt att tycka att kvinnor inte ska ha något att säga till om.
    Vill du ha det så så står det dig fritt att flytta till ett sådant land där sådana lagar fortfarande gäller.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lola) skrev 2024-12-18 18:35:08 följande:

"Alfahannen/Halvsvensk" som du brukar kalla dig. Vore det inte bättre om du skaffade dig några vänner eller hobbies? Blir du inte trött på dig själv när allting verkar handla om ditt kvinnohat? Var bland folk, lär dig att dansa, eller vad som helst istället för att fullständigt gräva ner dig i detta.

Du kommer att träffa någon, det finns någon för alla. Men då måste du bjuda lite på dig själv, och visa dina goda sidor. Om jag blir less på dessa diskussioner, och nu har fått nog, hur trött ska du då inte vara på dig själv? Försök att vara lite positiv, och en vacker dag så står hon där framför dig!  Flört

Jag är inte den personen.  
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?