• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Mr.)

Det är bara texter. Det säjls och köps sex i Sverige och överallt i världen liksom det finns polygami. Det gör bara värre att förbjuda folk att köpa sex det orsaka andra massor problem i samhället. 
    Det leder till otroheten, polyamorös, polygami, våldtäkt, homosexualitet....och det är samhället som går åt helvete. Sverige befolkningen minskar och det är många som inte märker det. Corona har tagit en del och med strikta regler om migration det hjälper inte. Kvinnor som inte vill föda barn. 
    Om , 20, 30 år det kommer inte bli så mycket folk här om det fortsätter så där. Sverige blir som Kanada nu som vill ha folk från andra länder att utveckla sin ekonomi, hålla samhället igång...

• Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:53:36 följande:
    Nu blev han ju utslängd ur studion för att han gav ett mindre begåvat råd till en man att köpa sex för att bli bättre i sängen.
    Och här i Sverige är det inte tillåtet att köpa sex.

Det finns även prostituerade som blir våldtagna.
    Eller tror du att alla prostituerade gör det frivilligt?
    Ta den diskussionen då istället för att censurera debatten. Censur är inte demokratiskt.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:10:41 följande:
    Nej, det är kritik av feminismen som är en ideologi och inte av kvinnor.
    Och eftersom feminism handlar om jämställdhet så kritiserar du ju att kvinnor vill att det ska vara jämställt mellan könen.
    Och det är ju så du också verkar vilja ha det,om jag har förstått det rätt?
    Det du tänker på är kanske radikalfeminism och det är ju extremt åt andra hållet istället.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 19:02:53 följande:
    Visste du ngt om hur valsystemet i USA funkar skulle du inte slänga ur dig det där.
    Jaha, så nu är det valsystemets fel att kvinnor inte röstade på Harris som var feminist?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:13:42 följande:
    Ta den diskussionen då istället för att censurera debatten. Censur är inte demokratiskt.
    Det är ju det jag gör. Jag cencurerar ingenting.
    Och det är även fritt fram för dig att diskutera det,om du vill. Det är ingen som har hindrat dig.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 19:03:55 följande:
    I Portugal är heroin avkriminaliserat. Borde vi förespråka knark i radio också?
    Det är inte en fråga som är aktuell.
  • Anonym (Haha)

Som män beter sig ,,låt det vara,skit i män .

• Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 19:05:24 följande:
    Det är ju precis det du gör när du vill att vi ska gå tillbaka till ett samhälle där männen bestämde allt.
    Men det kommer aldrig att hända att vi kommer att gå tillbaka till ett sådant samhälle igen.
    Det är det inte många,om ens någon,som vill.
    Utom möjligen ofrivilligt ensamma män.
    Varför händer det då?

www.svt.se/nyheter/utrikes/nu-far-sexarbetare-i-belgien-ratt-till-pension-och-foraldraledighet
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lola) skrev 2024-12-18 19:05:55 följande:
    Naturligtvis har du rätt att vara anonym, och skriva under olika nick. Men dina åsikter är så extrema, och "feminism" verkar vara din favorit. Efter ett tag så känner man igen vem som har skrivit vad. Jag har aldrig någonsin läst inlägg av någon som är så hatisk gentemot kvinnor som du är. Men nu vet vi varför, och det är som sagt inget att skämmas för. 

Och jag förstår att din aggression beror på detta. Men du kommer att träffa någon, det gör vi alla! 
    Ingenting av det du säger är sant. Jag ligger inte bakom de andra namnen och jag tar inget ansvar för vad de har skrivit. Punkt.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 19:21:43 följande:
    Det är inte en fråga som är aktuell.
    Nähä. Jag tycker inte att legalisera sexköp är aktuellt.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?