• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-18 15:28:46 följande:
    Så du väljer sexpartner exempelvis efter om personen har ett arbete?
    Hur många kvinnor tycker du är attraktiv jämfört med hur många män som kvinnor tycker är attraktiva?
    Går du mer på personligheten eller utseendet när du tycker kvinnor är attraktiva? 
    Du får skilja på sex och relationer.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-18 15:28:46 följande:
    Så du väljer sexpartner exempelvis efter om personen har ett arbete?
    Hur många kvinnor tycker du är attraktiv jämfört med hur många män som kvinnor tycker är attraktiva?
    Går du mer på personligheten eller utseendet när du tycker kvinnor är attraktiva? 
    Jag har haft sex med tjejer som jg nyss träffat, som inte vetat nåt om min personlighet, jobb eller nåt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-17 08:37:36 följande:
    Sluta dumma dig. Kvinnor kan inte bestämma vem de ska ha sex med, tror du på allvar att alla män går till sängs med vem som helst? 

Ingen kan bestämma vem de ska ha sex med, det krävs samtycke. Däremot har alla rätt att tacka nej till sex de inte vill ha.

Vill du att folk ska kunna tacka nej till sex de inte vill ha? Svara ja eller nej. 
    Du har rätt till viss del. En man som är i förhållande kan tacka nej och kvinnor vill gärna ha män som redan är upptagna. Överlag har dock kvinnor mycket större chans att få ett ja.

Man ska självklart kunna tacka nej. Alla borde dock kunna hitta någon som tackar ja. Det är inte rimligt att personer stängs ute från sex.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-17 08:39:19 följande:
    Och varför är det så konstigt? Självklart måste en kvinna få lov att tacka nej. 

Och män väljer alltid först om en kvinna frågar. 
    Kvinnor frågar inte. 
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-17 17:53:19 följande:
    Vill du verkligen ha sex med alla kvinnor som stöter på dig?
    Om inte,varför tror du att andra vill det?
    Både kvinnor och män har precis lika mycket rätt att säga nej.
    Kvinnor stöter inte på någon. Det är män som stöter och kvinnor som besvarar. Män får vara nöjda med att 1 kvinna säger ja, annars blir de utan.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 18:32:17 följande:
    Nu är jag det men jag har inte alltid varit det. Knullade inte alla som erbjöd då heller.
    Det tror jag inte på.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:22:44 följande:
    Kvinnor frågar inte. 
    Också ett sätt att avslöja att du aldrig haft sex.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:26:21 följande:
    Det tror jag inte på.
    Det står dig fritt.
    I mitt kompisgäng vet jag faktiskt ingen som satt på alla som varit villiga. Men det är väl där skillnaden är, vi har sex och vet hur det funkar, du sitter hemma och fantiserar ihop hur alla konspirerar för att du ska drabbas av orättvisa.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:25:39 följande:
    Kvinnor stöter inte på någon. Det är män som stöter och kvinnor som besvarar. Män får vara nöjda med att 1 kvinna säger ja, annars blir de utan.
    Kvinnor stöter inte på dig.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:25:39 följande:
    Självklart gör kvinnor det.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?