• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-17 08:37:36 följande:
    Sluta dumma dig. Kvinnor kan inte bestämma vem de ska ha sex med, tror du på allvar att alla män går till sängs med vem som helst? 

Ingen kan bestämma vem de ska ha sex med, det krävs samtycke. Däremot har alla rätt att tacka nej till sex de inte vill ha.

Vill du att folk ska kunna tacka nej till sex de inte vill ha? Svara ja eller nej. 
    Kvinnor har fler tillgångar i allmänhet till samtycke med sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-17 00:48:30 följande:
    Att säga nej för att du är i ett förhållande räknas inte.
    Det skulle kunna räknas då anser jag. 
  • Anonym (Så?)
    Men det skulle räknas som något dåligt enligt många om någon är otrogen. 
    Det anses inte vara dåligt när kvinnor säger nej till män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:11:09 följande:
    Jag har samma möjlighet som kvinnor att bestämma över min kropp och har bara sex med de jag vill: jag bestämmer vilka kvinnor som får sex, för att ta din rubrik.
    Så hur många kvinnor kan du neka?
    Hur ser dina krav ut jämfört med kvinnorna? 
  • molly50
    Varför skulle det inte kunna göra det? Man får säga nej,även om man är i ett förhållande,om man inte har lust.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:11:09 följande:
    Jag har samma möjlighet som kvinnor att bestämma över min kropp och har bara sex med de jag vill: jag bestämmer vilka kvinnor som får sex, för att ta din rubrik.
    Det är rättvist då om kvinnan vill ha mindre sex i ditt förhållande för du har samma möjligheter som kvinnorna har? 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-18 15:11:52 följande:
    Kvinnor har fler tillgångar i allmänhet till samtycke med sex. 
    Svara på frågan. Ja eller nej?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-18 15:19:21 följande:
    Det är rättvist då om kvinnan vill ha mindre sex i ditt förhållande för du har samma möjligheter som kvinnorna har? 
    Och här vill du vrida det till att personen egentligen håller med om dig om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-18 15:17:51 följande:
    Så hur många kvinnor kan du neka?
    Hur ser dina krav ut jämfört med kvinnorna? 

För sex? Jag måste tycka hon är sexig och någorlunda vettig. Ungefär samma som för kvinnor tänker jag.

För relationer? Massa krav faktiskt.

• Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 15:25:09 följande:

För sex? Jag måste tycka hon är sexig och någorlunda vettig. Ungefär samma som för kvinnor tänker jag.

För relationer? Massa krav faktiskt. 

Så du väljer sexpartner exempelvis efter om personen har ett arbete?
    Hur många kvinnor tycker du är attraktiv jämfört med hur många män som kvinnor tycker är attraktiva?
    Går du mer på personligheten eller utseendet när du tycker kvinnor är attraktiva? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?