• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 15:17:53 följande:
    Varför skulle det inte kunna göra det? Man får säga nej,även om man är i ett förhållande,om man inte har lust.
    Det räknas inte i det här sammanhanget för att den mannen redan är vald av andra kvinnor. Att han säger nej är ett resultat av att kvinnor redan har valt honom och därför är det inte mannens beslut i grunden.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:25:39 följande:
    Kvinnor stöter inte på någon. Det är män som stöter och kvinnor som besvarar. Män får vara nöjda med att 1 kvinna säger ja, annars blir de utan.
    Jasså? Då är jag alltså inte en kvinna då eftersom jag stötte på män när jag var singel?
    Och fick både ja och nej.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:32:44 följande:
    Det räknas inte i det här sammanhanget för att den mannen redan är vald av andra kvinnor. Att han säger nej är ett resultat av att kvinnor redan har valt honom och därför är det inte mannens beslut i grunden.
    Stämmer inte heller
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 17:29:33 följande:
    Det står dig fritt.
    I mitt kompisgäng vet jag faktiskt ingen som satt på alla som varit villiga. Men det är väl där skillnaden är, vi har sex och vet hur det funkar, du sitter hemma och fantiserar ihop hur alla konspirerar för att du ska drabbas av orättvisa.
    Varför motarbetar du mig då? Det är tydligt att du tycker att mina åsikter ska tryckas tillbaka, så någon typ av agenda har du. En annan skrev att det är bra att evolutionen stänger ute personer från sex. Han vill att personer ska drabbas av orättvisor.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 17:26:38 följande:
    Också ett sätt att avslöja att du aldrig haft sex.
    Vad vill du säga med det? Är det en typ av mobbning?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:25:39 följande:
    Kvinnor stöter inte på någon. Det är män som stöter och kvinnor som besvarar. Män får vara nöjda med att 1 kvinna säger ja, annars blir de utan.
    Skärp dig.
    Självklart stöter kvinnor på män.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 17:30:28 följande:
    Kvinnor stöter inte på dig.
    Inte bara mig.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:38:38 följande:
    Vad vill du säga med det? Är det en typ av mobbning?
     Va? Tycker du det är dåligt att bara oskuld? Det gör intejag.
    Däremot tycker jag det är dåligt att din sexbrist får dig att tänka ut knasiga scenarion som inte alls stämmer med verkligheten.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:32:44 följande:
    Jo,det är fortfarande mannens beslut. Med den skillnaden att är han upptagen så kan han välja att tacka nej för att han inte vill vara otrogen t ex.
    Men även singelmän kan tacka nej.

Du svarade inte på frågan. Skulle du ligga med alla kvinnor som skulle stöta på dig?
    Även om du inte finner dem attraktiva?
    Om inte så är ju du likadan som de kvinnor du klagar på.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 17:32:26 följande:
    Självklart gör kvinnor det.
    Nej, det är män som ska ta initiativ. Annars blir det inget. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?