• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 14:32:08 följande:
    Apartheid samhälle ifall orsaken varför du och andra har sex ska vara något annat än vad det är för män som saknar sexpartner.
    Apartheid samhälle ifall du och andra ska få hjälp för att kunna ha ett sexliv ett bra sådant av samhället medan för andra ska sex inte vara en rättighet, inget som samhället ska hjälpa till med och sex skulle handla om någon evolution.
    Så det är ett apartheidsamhälle om kvinnor inte ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-13 12:40:59 följande:

Nej, inget behöver se annorlunda ut än det gör idag, män/kvinnor väljer sin partner och avgör själva o de vill ha samliv (inom samtycke) och om de vill ha barn.

Samhället har inget uppdrag eller syfte att en individ skall kunna ha relation eller sex. Detta är upp till var och en person (man som kvinna)

Hänvisning till Evolution handlar om att du med dess lika (incel-män) kommer dö ut utan att kunna få till relation eller sexuella kontakt inom samtycke. Ni klarar inte av anpassningen... evolution och ni dör ut (bevisligen)

Syfte med sex avgör de som har sex, i mitt fall merpart av njutning och att jag fått ett par barn. Evolution att jag anpassat mig och du som inte klarat detta får inget av det.

Evolutionen är som tyngdlagen. Den passar alla och ingen samtidigt. Var och en människa har ansvar för sitt egna sexliv. Du är oförmögen till detta och där med inget sexliv.

Idag väljer man och kvinnor (samtycke), exakt som det skall vara. I detta blir du aktivt bortvald.

Samhället skall icke blanda sig i personers sexliv, så länge det är lagligt och inom samtycke.

Slutligen är sex ingen rättighet och därmed inget samhällsansvar.

Så evolutionen är att när du har sex så ska det handla om någon njutning medan för andra så ska det handla om fortplantning?
    Du får länka det här till någon källa!
    Jag har aldrig hört talas att evolutionen ser ut så här........ 
    ....... 
    ........ 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 14:24:19 följande:
    Då borde det inte ses som något dåligt när folk får sexrelaterade problem och de kan inte ha sex. 
    Det skulle ju vara bra när någon blir utan sex. 
    forte.se/artikel/allt-ser-fint-ut-kvinnor-far-kampa-for-ratt-vard/

Samhället ska "återställa" till det normala men det ska vara bra när någon blir utan sex och evolutionen ser ut som den gör.

Eller tycker du det inte handlar om någon evolution när det handlar om någon förlossningskada?
    Hämnas du nu igen för att du inte får medhåll i att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Spelar kontext ingen roll?
  • Anonym (Så?)
    Det betyder inte så mycket om det främst bara handlar om att ni vill gynna er själva och byter argument för att gynna er själva just i den situationen.
    Man lyckats knappast inte övertala någon om vad ni säger betyder inte så mycket i själva verket.
  • Anders1970

Hej 'Så?'

Vi i tråden märker nu att argumenten börjar ta slut, de sakliga. Alla handa halmgubbar du kastar in gör inte det till det bättre.

Ja, evolutionen kan ta andra vägar (korrekt). Men i detta nu och vad vi vet gör den inte så i fallet en liten klick män som inte får till sex eller samliv med kvinnor. Alltså du och övriga incels-män.

Beträffande fortplantning så väljer ju kvinnan om hon vill behålla ett barn. Men i ditt fall är ju inte detta på kartan eller aktuellt.

Varför jag lyfter in evolution är att du med dess lika faller utanför det naturliga urvalet, ni dör ut utan att få till det.

Samhället främjar folkhälsa och i det så ingår det kunskap om samtycke.

Nu tackar jag för mig och du kommer vara kvar i din frustration.

• Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 15:37:10 följande:
    Det betyder inte så mycket om det främst bara handlar om att ni vill gynna er själva och byter argument för att gynna er själva just i den situationen.
    Man lyckats knappast inte övertala någon om vad ni säger betyder inte så mycket i själva verket.
    Och du vill inte gynna dig själv genom att basera hela din argumentation på att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-13 16:26:52 följande:

Hej 'Så?'

Vi i tråden märker nu att argumenten börjar ta slut, de sakliga. Alla handa halmgubbar du kastar in gör inte det till det bättre.

Ja, evolutionen kan ta andra vägar (korrekt). Men i detta nu och vad vi vet gör den inte så i fallet en liten klick män som inte får till sex eller samliv med kvinnor. Alltså du och övriga incels-män.

Beträffande fortplantning så väljer ju kvinnan om hon vill behålla ett barn. Men i ditt fall är ju inte detta på kartan eller aktuellt.

Varför jag lyfter in evolution är att du med dess lika faller utanför det naturliga urvalet, ni dör ut utan att få till det.

Samhället främjar folkhälsa och i det så ingår det kunskap om samtycke.

Nu tackar jag för mig och du kommer vara kvar i din frustration.

Om sex inte handlar om fortplantning för de flesta så blir det ologiskt att du snackar om att det skulle handla om fortplantning när vissa män blir utan sex. 
    Det finns inget "normalt" när olika personer skulle bli utan sex.
    Sex handlar om något annat nuförtiden 
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 16:47:06 följande:
    Om sex inte handlar om fortplantning för de flesta så blir det ologiskt att du snackar om att det skulle handla om fortplantning när vissa män blir utan sex. 

Vad handlar sex om nu för tiden, enligt dig?

Jag trodde i min enfald att det inte längre var tvång och plikt, utan lust och njutning som var det centrala. 

Är det tvång och plikt, som förr, skulle du fortfarande behöva erbjuda ngt för att bli vald, öven om valet då inte var kvinnans. Hade du hållt måttet?

Den här naiva tanken att alla män hade det bra förr förstår jag inte. Plocka upp en historiebok och lär er ngt.

• Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 16:47:06 följande:
    Är det "normalt" att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Man2)
    Fiona M skrev 2024-12-13 16:52:12 följande:

Vad handlar sex om nu för tiden, enligt dig?

Jag trodde i min enfald att det inte längre var tvång och plikt, utan lust och njutning som var det centrala. 

Är det tvång och plikt, som förr, skulle du fortfarande behöva erbjuda ngt för att bli vald, öven om valet då inte var kvinnans. Hade du hållt måttet?

Den här naiva tanken att alla män hade det bra förr förstår jag inte. Plocka upp en historiebok och lär er ngt.

Klokt sagt. Även om kriterierna för en partner handlade mindre om utseende och attraktion så blev både män och kvinnor som inte hade så mycket att erbjuda utan partner även tidigare i historien.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?