• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:11:08 följande:
    Det är ingen rättighet heller till det. 
    Det är ingen mänsklig rättighet till det. 

Och så kan jag påstå för att män ska kunna förtjäna lika bra sexliv som kvinnor så borde män och kvinnor ha lika lätt att få en sexpartner 
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-12 17:35:14 följande:

Under tiden vi väntar på hans svar kan vi ju beskriva ert samhälle : Det statsfeministiska samhället. Det ser ut ungefär så här:

Rätt till sex för män : Absolut ingen.

Rätt till sex för kvinnor : Inte officiellt men i praktiken, t.ex. genom bevarande av mansöverskottet, gratis preventivmedel etc.

Rätt till sjukvård för män : Okey, fast egentligen borde män betala själva

Rätt till sjukvård för kvinnor: Självklart

Rätt till särskild lagstiftning för kvinnor, t.ex samtycket : Ja

Rätt till särskild lagstiftning för män : Absolut inte

Rätt till lika löner för kvinnor : Absolut

Särskilda förmåner för kvinnor : Så fort det finns minsta behov, tex intimhygien-artiklar på skolor, kvinno-jourer, etc

Särskilda förmåner för män : Absolut inga!

Mycket som inte stämmer

Män har exakt samma rätt till vård
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 17:50:36 följande:

Blabla...

På vilket sätt får kvinnor rätt till att ha sex med mig (män) i ditt "statsfeministiska samhälle" bara för att det finns ett som du påstår "manöverskott" och preventivmedel för kvinnor? Vad gäller det sistnämnda så har du som man makten att inte föröka dig mot din vilja om du väljer det.

Vad i meningen "ingen rätt till sex för någon" är svårt att förstå? De andra exemplen har ingen som helst bäring i frågan om jag som man har någon "rätt" till sex eller inte. Helt enkelt, precis som för kvinnor, så finns ingen sådan "rätt" varken moraliskt eller lagligt. Varifrån kommer denna föreställning om att sex skulle vara någon slags "rättighet"?

Väl talat
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-12 23:18:58 följande:
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
    I så fall är sex redan jämställt. 
    Kvinnliga orgasmglappet existerar inte. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-12 23:39:08 följande:
    Väl talat
    I så fall handlar även om *ingen rättighet till sex " om män skulle vara de som får sex lättare än vad det är för kvinnor. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 11:57:53 följande:
    I så fall är sex redan jämställt. 
    Kvinnliga orgasmglappet existerar inte. 
    Så nu "ger du igen" en gång till för att du inte fått medhåll i att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Om en kvinna knullar en individ som tilltalar dom så kan det fortvarande vara så att om mannen hade istället varit en kvinna så hade han haft lättare att få en sexpartner. 
    Kvinnan kan ha svårare att bli attraherad av män och färre personer som hon är intresserad av och högre krav
    Olika problem existerar inte hos kvinnor eller gör det men i en mindre utsträckning 

Jag snackar nu även om skillnader mellan kvinnor och män i allmänhet. 
  • Anonym (Så?)
    Och om jag hade varit som er så hade jag troligen inte klagat på att kvinnor har lättare att få en sexpartner och därmed hade jag inte kunnat nekas sex hypotetiskt ens för den här saken. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:02:16 följande:
    Om en kvinna knullar en individ som tilltalar dom så kan det fortvarande vara så att om mannen hade istället varit en kvinna så hade han haft lättare att få en sexpartner. 
    Kvinnan kan ha svårare att bli attraherad av män och färre personer som hon är intresserad av och högre krav
    Olika problem existerar inte hos kvinnor eller gör det men i en mindre utsträckning 

Jag snackar nu även om skillnader mellan kvinnor och män i allmänhet. 
    Vad ska göras åt detta då?
    Kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit och gör de inte det ska inget sexrelaterat någonsin diskuteras, oavsett kontext?
  • Anonym (Så?)
    Sex och förhållande är vanligen inte som när man är vän med olika personer. 
    Även om kvinnan skulle välja en individ som sexpartner så väljer och har män och kvinnor olika svårt att få en sexpartner.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?