• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:18:57 följande:
    Sex skulle ju handla om ingen mänsklig rättighet, inte någon rättvisa och sex ska handla om naturligt urval och evolutionen. 

Det är intrssant att trots dessa argument så tycker du man gör fel fast det finns ingen lag som säger att jag gör fel nu. 
    Att du hänvisar till olika lagar och sedan snackar om att man gör fel fast du själv inte har rättighet till det heller. 
    Det är mycket man kan göra fel som det inte finns lagar mot, tex nysa i öppet över dom andras mat vid middagsbordet eller säga elaka saker. Men dom flesta försöker hålla dig från det.

Vad är det det du menar som sig inte har rättigheter till?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 00:22:53 följande:
    Vad ska rent konkret erbjudas som inte erbjuds idag tycker du?
    Det finns finns terapi, stöd, psykiatri och dylikt. Duger inte detta?
    Nej. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 15:48:49 följande:
    Precis då borde samhället hjälpa till mindre med folks sexliv.
    Sex skulle ju inte vara en mänsklig rättighet eller börjar det alltid när du missgynnas? 
    Tycker du att sex är en mänsklig rättighet?
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-12 12:53:08 följande:

Hej 'Så?'

Det du skriver är så oerhört problematiskt, hur är det möjligt att du gått igenom hela grundskolan och eventuellt gymnasie med ditt förvridna tankegods?

Det är i samma dåliga linje som trådskaparen (jaha) och någon annan incel-man i tråden.

Man eller kvinna styr själva över sitt partner val och sexliv (demokrati) samt att vi ha samtyckeslag (1 juli 2018) som bygger på att skydda och säkra att ett "ja" är just ett ja. Detta till skydd för både män och kvinnor

Om du ej fått tag på sexpartner eller annan typ av relation (med man eller kvinna) så landar det på dig.

Troligt kan du pga. av vad du skriver och verkar bli aktivt bortvald (evolution)

Att uppleva sex och samliv är ingen rättighet, det är en möjlighet inom samtycke.

Det finns kvinnor som har sex med män de inte skulle haft sex med ifall sex handlade om fortplantning?
    Hur ser du på att med dagens teknik så kan sex handla om något annat än fortplantning?. 
  • flemens
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:32:30 följande:
    "Än mindre har man rätt till sexliv om man försöker tilltvinga sig till det så som stalkern i tråden."

Det är din åsikt. Det finns ingen lag som säger att man har mindre rätt till sex då jämfört med andra. 

Det är inte bara min "åsikt" Det finns ingen lag som säger att man har rätt till något slags sexliv överhuvudtaget. Om det finns så visa oss det. Och om det nu skulle finnas någon lag till att jag har rätt till sex så är det perverst. Men som sagt, ge oss paragraferna som hänvisar till det.

Bara för att det inte finns någon lag enligt din bisarra beskrivning till att någon har "mindre rätt till sex jämfört med andra" betyder ju inte att det är rätt någonstans att någon kan kräva att det ska vara en mänsklig rättighet att "få" sex.

Lyckas man inte att attrahera det motsatta könetm eller samma (eller något av alla "kön" enligt den moderna tidens föreställningar)  så har man av naturen inte någon "rätt till sex" Vad är det du inte förstår av det jag skriver?

• Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:00:02 följande:
    Och då kan jag påstå att gratis preventivmedel och aborter kan leda till att fel personer kan ha sex och därmed fel gener som kan föras vidare.

En abort leder inte till att några barn födds. 
    Är du återigen inne på att preventivmedel och aborter ska förbjudas om inte kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:44:17 följande:

Det är inte bara min "åsikt" Det finns ingen lag som säger att man har rätt till något slags sexliv överhuvudtaget. Om det finns så visa oss det. Och om det nu skulle finnas någon lag till att jag har rätt till sex så är det perverst. Men som sagt, ge oss paragraferna som hänvisar till det.

Bara för att det inte finns någon lag enligt din bisarra beskrivning till att någon har "mindre rätt till sex jämfört med andra" betyder ju inte att det är rätt någonstans att någon kan kräva att det ska vara en mänsklig rättighet att "få" sex.

Lyckas man inte att attrahera det motsatta könetm eller samma (eller något av alla "kön" enligt den moderna tidens föreställningar)  så har man av naturen inte någon "rätt till sex" Vad är det du inte förstår av det jag skriver?

Du hänvisade till att man skulle ha mindre rätt till sex. 
    Du snackade som det handlar om någon lag.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 16:45:15 följande:
    Är du återigen inne på att preventivmedel och aborter ska förbjudas om inte kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Om sex ska handla om att få barn så borde det gälla för alla personer. 
    Om sex ska handla om ett privilegium så finns det en mindre anledning att samhället ska finansera såna saker. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:39:40 följande:
    Nej. 
    Okej, rent konkret, vad ska till? Vad ska ytterligare erbjudas?
    Svara på också.
  • flemens
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:43:09 följande:
    Det finns kvinnor som har sex med män de inte skulle haft sex med ifall sex handlade om fortplantning?
    Hur ser du på att med dagens teknik så kan sex handla om något annat än fortplantning?. 

Du verkar vara intresserad av vad andra tycker om din föreställning om sex som inte handlar om fortplantning. 

Det normala är ju att "dagens teknik" handlar om den personliga njutningen man får av det utan att "fortplanta sig".

Din fråga antyder att du på något sjukt sätt anser att sex som inte handlar om "fortplantning" skulle vara fel? Utveckla gärna om jag misstolkat dig.

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?