• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:44:17 följande:

Det är inte bara min "åsikt" Det finns ingen lag som säger att man har rätt till något slags sexliv överhuvudtaget. Om det finns så visa oss det. Och om det nu skulle finnas någon lag till att jag har rätt till sex så är det perverst. Men som sagt, ge oss paragraferna som hänvisar till det.

Bara för att det inte finns någon lag enligt din bisarra beskrivning till att någon har "mindre rätt till sex jämfört med andra" betyder ju inte att det är rätt någonstans att någon kan kräva att det ska vara en mänsklig rättighet att "få" sex.

Lyckas man inte att attrahera det motsatta könetm eller samma (eller något av alla "kön" enligt den moderna tidens föreställningar)  så har man av naturen inte någon "rätt till sex" Vad är det du inte förstår av det jag skriver?

Och det finns ingen lag som säger att sex skulle handla om att man ska förtjäna det enligt någon "bra personlighet".
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:47:25 följande:
    Om sex ska handla om att få barn så borde det gälla för alla personer. 
    Om sex ska handla om ett privilegium så finns det en mindre anledning att samhället ska finansera såna saker. 
    Så om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit så är det okej med abort och preventivmedel, men inte annats?
    Slingra dig inte. Ja eller nej?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:48:26 följande:
    Och det finns ingen lag som säger att sex skulle handla om att man ska förtjäna det enligt någon "bra personlighet".
    Vilka har hävdat att det är en lag? Citera exempel.
  • flemens
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:46:31 följande:
    Du hänvisade till att man skulle ha mindre rätt till sex. 
    Du snackade som det handlar om någon lag.

Ok, jag kan förvisso inte se det som att jag antytt att det skulle handla om någon "lag" utan mer om "mänskliga rättigheter" som i sig handlar om vad världssamfundet anser vara sådana.

Men för att vara helt tydlig: Du som individ har ingen som helst rätt att ha sex ur moralisk synvinkel. Om du anser det så är den din personliga övertygelse och har ingen som helst bäring för resten av mänskligheten. Precis som t.ex. pedofiler anser sig har mänsklig rättighet att ha sex med barn "som vill ha det".

Jag drog nu till med ett extremt exempel i förhoppningen att du skulle se det absurda i dina föreställningar om "lagar" och mänskliga rättigheter.

• Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:48:26 följande:
    Citera även exempel på någon som hävdat detta.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 16:50:48 följande:
    Så om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit så är det okej med abort och preventivmedel, men inte annats?
    Om sex enbart ska handla om vad det står i någon bok och vi ska behandla varandra som det vore stenåldern pågrund av någon natur och evolutionen/naturligt urval så finns det inget som säger att det är fel. 

Med eran logik. 
  • Vattumankillen
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:55:43 följande:
    Om sex enbart ska handla om vad det står i någon lagbok och vi ska behandla varandra som det vore stenåldern pågrund av någon natur och evolutionen/naturligt urval så finns det inget som säger att det är fel. 

Med eran logik. 
  • flemens
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 16:50:48 följande:
    Ja? Vad är problemet med det menar du? Abort är aldrig fel eftersom det är en kvinnlig kroppsdel det handlar om. Sen om det är rätt att använda skattebetalarnas pengar till det är en annan fråga.
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:56:04 följande:
    Ja? Vad är problemet med det menar du? Abort är aldrig fel eftersom det är en kvinnlig kroppsdel det handlar om. Sen om det är rätt att använda skattebetalarnas pengar till det är en annan fråga.
    Om sex ska handla om fortplantning så borde aborter bryta mot det. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:56:04 följande:
    Det handlar då om något i kvinnas kropp som ska ha bra gener. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?