![flemens](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Du har förstått det naturliga helt rätt.Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 15:47:56 följande:Då kan inte syftet vara att samhället ska hjälpa till mad exempelvis njutbart sexliv.
-
Men jherreisses människa, berätta på vilket sätt dina länkar har någon som helst, även mikroskopisk sådan, relevans i tråden?Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 15:58:28 följande:Och då finns det ingen större anledning att lyssna på dig.
Samma villkor gäller ändå inte för andra.
Om det nu handlar om evolutionen varför exempelvis säger inte någon om det exempelvis
www.umo.se/sex/
www.sverigeforunhcr.se/blogg/10-fakta-om-hbt-unhcr-och-pride
kit.se/arkiv/2016/06/28/52277/du-ska-inte-tro-vi-kan-stanga-orgasmglappet-om-inte-kvinnorna-satter-fart/
www.dn.se/insidan/lar-dig-njuta-sa-kan-man-halla-sexlusten-vid-liv/ -
Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:16:31 följande:Enligt vilken mänsklig rättighet?
Det är intressant att du och andra personer kan hänvisa till att sex är ingen mänsklig när man blir utan sexpartner men ni glömmer samtidigt att bra valmöjligheter och bra sex är ingen mänsklig rättighet heller.Det är möjligt att jag bara är dum i huvudet, men på vilket sätt menar du att "bra valmöjligheter och bra sex" är en mänsklig rättighet? Eller vad menar du? Jag har ju skrivit att sex inte är någon mänsklig rättighet så det är svårt att förstå vad du opponerar dig emot i mina kommentarer. Du är väldigt luddig i din kommentar. Anser du att det är någon slags mänsklig rättighet att ha sex eller inte? Beskriv varför i så fall.
Jag menar på det idiotenkla som alla som har någon slags förmåga till att tänka logiskt att jag har ingen som helst rätt att kräva av världssamfundet eller det svenska samhället att jag ska ha rätt till ett sexliv överhuvudtaget. Än mindre har man rätt till sexliv om man försöker tilltvinga sig till det så som stalkern i tråden.
-
Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:32:30 följande:"Än mindre har man rätt till sexliv om man försöker tilltvinga sig till det så som stalkern i tråden."
Det är din åsikt. Det finns ingen lag som säger att man har mindre rätt till sex då jämfört med andra.Det är inte bara min "åsikt" Det finns ingen lag som säger att man har rätt till något slags sexliv överhuvudtaget. Om det finns så visa oss det. Och om det nu skulle finnas någon lag till att jag har rätt till sex så är det perverst. Men som sagt, ge oss paragraferna som hänvisar till det.
Bara för att det inte finns någon lag enligt din bisarra beskrivning till att någon har "mindre rätt till sex jämfört med andra" betyder ju inte att det är rätt någonstans att någon kan kräva att det ska vara en mänsklig rättighet att "få" sex.
Lyckas man inte att attrahera det motsatta könetm eller samma (eller något av alla "kön" enligt den moderna tidens föreställningar) så har man av naturen inte någon "rätt till sex" Vad är det du inte förstår av det jag skriver?
-
Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:43:09 följande:Det finns kvinnor som har sex med män de inte skulle haft sex med ifall sex handlade om fortplantning?
Hur ser du på att med dagens teknik så kan sex handla om något annat än fortplantning?.Du verkar vara intresserad av vad andra tycker om din föreställning om sex som inte handlar om fortplantning.
Det normala är ju att "dagens teknik" handlar om den personliga njutningen man får av det utan att "fortplanta sig".
Din fråga antyder att du på något sjukt sätt anser att sex som inte handlar om "fortplantning" skulle vara fel? Utveckla gärna om jag misstolkat dig.
-
Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:46:31 följande:Du hänvisade till att man skulle ha mindre rätt till sex.
Du snackade som det handlar om någon lag.Ok, jag kan förvisso inte se det som att jag antytt att det skulle handla om någon "lag" utan mer om "mänskliga rättigheter" som i sig handlar om vad världssamfundet anser vara sådana.
Men för att vara helt tydlig: Du som individ har ingen som helst rätt att ha sex ur moralisk synvinkel. Om du anser det så är den din personliga övertygelse och har ingen som helst bäring för resten av mänskligheten. Precis som t.ex. pedofiler anser sig har mänsklig rättighet att ha sex med barn "som vill ha det".
Jag drog nu till med ett extremt exempel i förhoppningen att du skulle se det absurda i dina föreställningar om "lagar" och mänskliga rättigheter.
-
Ja? Vad är problemet med det menar du? Abort är aldrig fel eftersom det är en kvinnlig kroppsdel det handlar om. Sen om det är rätt att använda skattebetalarnas pengar till det är en annan fråga.Anonym (U) skrev 2024-12-12 16:50:48 följande:Så om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit så är det okej med abort och preventivmedel, men inte annats?
Slingra dig inte. Ja eller nej? -
Kvinnlig kroppsdel handlar om kvinnlig kroppsdel. Vad är så svårt att förstå? Vad menar du med "rätt gener" vilka gener exakt är de "rätta" enligt dig?Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:59:08 följande:Så en kvinnlig kroppsdel har rätt gener pågrund av någon evolution?