• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Patania)
    Anonym (W) skrev 2024-10-12 00:51:32 följande:

Det är ju skillnad på att vara intresserad och personlig som en strategi för att uppnå något och på att vara genuint intresserad av en annan person. 

Jag menar inte att vara konfrontativ utan det är en uppriktig fråga - ser du kvinnor som personer eller mer som något man borde ha för att livet ska bli komplett? 

Jag hade en personlig och genomtänkt text så jag visste att de män som hade läst och förstått texten såg något hos just mig som de gillade. 

Det märks så tydligt när en man inte ser en som en person och då tappar i alla fall jag intresset direkt. 

(Tips också om du skriver till en kvinna med barn att inte fråga för mycket om barnen. Det kan verka suspekt. Jag var väldigt uppmärksam på sådant för det är tyvärr så att pedofiler ibland ser ensamma mammor som ett sätt att komma åt barn. Mot bakgrund av det kan ibland en oskyldig fråga om hur gammal dottern är vara en red flag. Trist men tyvärr sant. )

Det är klart att jag är intresserad. Men man får sällan svar så det är helt omöjligt att ha ett genuint intresse för alla människor man skickar till. Man vet inte vem av alla de man skickar till som kommer vara den som svarar. 

Någon i tråden skrev att män på Tinder kan högersvajpa på 100 kvinnor/dygn i hopp om att någon ska svara. Självklart går det inte att känna ett genuint djupt intresse för varje människa av de här 100. Man skickar eller skriver och ser vad det kan leda till. Om ett genuint intresse kan uppkomma med tiden. 
  • Anonym (HP lover)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 00:20:41 följande:

Hur ska man anstränga sig och försöka förföra någon utan att verka desperat då?'

Jag fattar ju också att en man som framstår som osäker eller desperat är väldigt oattraktiv. De flesta vill väl ha den som är svårast att få. Och vill att den som är svårast att få ska börja visa intresse för en. 

Jag försökte visa intresse genom att läsa deras profiler och utforma konversationer eller mitt första meddelande utefter deras profiler, deras intressen. Men kände inte att det gav nått. 

Ena sekunden är det fel när man inte visar intresse och bara skriver kort. Då heter det att man är ointresserad och inte vill veta något om personen. 
    Andra sekunden skriver man och försöker intressera sig, men då är man desperat och för på. 

Så vad ska man göra? 
    Är det hela egentligen bara undanflykter?
    Är det så att det för kvinnor är enklare att skylla på inledningsfraserna än för att säga sanningen, att man medvetet eller omedvetet letar fel på mannen? Att man tror att den rätte finns runt hörnet? 

Jaa du.. Var kreativ ;)

Nej, man vill inte ha den som är svårast att få. Anledningen till att det kan verka som så är för att en sådan person inte utstrålar någon desperation.

Ja men det är bra. Dock tror/gissar jag att du inte är ett dugg flörtig/retsam av dig..? 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-12 00:53:22 följande:

Fast det jag skrev handlar inte om att han inte är perfekt, utan som sagt när han har något som gör att det blir otänkbart. Det funkar bara inte. Du kanske kan överse med precis vad som helst bara det är en kvinna, jag kan det inte. Ja det tog tid att hitta rätt man. Perfekt är ingen.

Det kan räcka med petitesser för att en kvinna på nätdejting ska rejecta en. Genomsnittkvinnan som får så många fler matchningar och meddelanden än genomsnittsmannen att det blir småsaker som avgör. Den där killen ser lite ensam ut eller har inga gruppbilder, så honom raderar vi. Den andra killen har gruppbilder men det tar 1 timma att åka till honom där han bor, så honom raderar vi. Den tredje killen är snygg, bor nära och har vänner på bilderna. Men han ser ut att träna på gymmet för ofta, så honom raderar vi. 

Det är ju så det pågår. I tron om att den perfekta utan brister ska dyka upp. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 00:48:06 följande:
    Jag har inte många vänner och jag har inga bra bilder från aktiviteter att lägga upp. Tyvärr är det så. 
    Jag vill hitta någon att kunna göra roliga saker med. 

Så tyvärr är det de bilderna som finns eller inget. Och duger det inte med bilder på mig, som för övrigt inte är några selfies, så får det vara. Då struntar jag i det. 

Det är ju inte svårt att ta fler bilder. Gå ut och ta en bild på dig själv i en bar. Ta en bild när du vandrar i skogen, paddlar kajak eller vad du nu gillar att göra, Åk till Köpenhamn och ta bilder på dig där. Använd självutlösaren om du inte har någon som kan ta bilderna. 

Om det du gjorde förut inte fungerar måste du ju pröva något annat. Jag gav dig konkreta råd - betalsidor/appar och fler bilder. Båda är ju lätt fixat. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 00:56:23 följande:
    Det är klart att jag är intresserad. Men man får sällan svar så det är helt omöjligt att ha ett genuint intresse för alla människor man skickar till. Man vet inte vem av alla de man skickar till som kommer vara den som svarar. 

Någon i tråden skrev att män på Tinder kan högersvajpa på 100 kvinnor/dygn i hopp om att någon ska svara. Självklart går det inte att känna ett genuint djupt intresse för varje människa av de här 100. Man skickar eller skriver och ser vad det kan leda till. Om ett genuint intresse kan uppkomma med tiden. 
    Är du inte genuint intresserad av dessa kvinnor så kanske det kan kvitta ändå, tänker jag?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 01:01:09 följande:
    Det kan räcka med petitesser för att en kvinna på nätdejting ska rejecta en. Genomsnittkvinnan som får så många fler matchningar och meddelanden än genomsnittsmannen att det blir småsaker som avgör. Den där killen ser lite ensam ut eller har inga gruppbilder, så honom raderar vi. Den andra killen har gruppbilder men det tar 1 timma att åka till honom där han bor, så honom raderar vi. Den tredje killen är snygg, bor nära och har vänner på bilderna. Men han ser ut att träna på gymmet för ofta, så honom raderar vi. 

Vad har det med vad jag skrev att göra? Jag pratade om en dealbreaker.
  • Anonym (Patania)
    Anonym (HP lover) skrev 2024-10-12 00:58:44 följande:
    Jaa du.. Var kreativ ;)

Nej, man vill inte ha den som är svårast att få. Anledningen till att det kan verka som så är för att en sådan person inte utstrålar någon desperation.

Ja men det är bra. Dock tror/gissar jag att du inte är ett dugg flörtig/retsam av dig..? 
    Jag har försökt alla möjliga metoder för att se om någon är bättre än den andra när man kontaktar folk, men det fungerar ungefär likadant och ger ett liknande utslag. Jag testa alla möjliga typer av sätt att approacha kvinnor på genom mina meddelanden, men det blev samma utslag. Försökte vara skämtsam, seriös, flörtige, rak, sliskig, intellektuell och intelligent, långa meddelanden och korta meddelanden. Men inget sätt var bättre än nått annat. Det gav ungefär samma utslag. 

Det var rena slumpen som avgjorde när och vem som svarade. Fanns inga mönster. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-12 01:03:34 följande:
    Är du inte genuint intresserad av dessa kvinnor så kanske det kan kvitta ändå, tänker jag?
    Det är klart att en del av de är intressanta på så sätt att jag tycker de ser någorlunda bra ut, att de har vissa intressen som matchar med mina, att de sänder ut en viss energi i sin profil. Men när man kontaktar så många, vilket krävs som man på de här dejtingsidorna ,för att nått ska hända, så hinner man inte skapa ett större intresse för folk. Man går efter profilen, texten och bilderna. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 01:01:09 följande:

Man hinner inte läsa alla meddelanden och gå in på alla profiler så det handlar nog inte så mycket om att döma ut män utan om vilka män som väcker intresse.

Det är därför det är så viktigt att vara personlig. Som kvinna kan man få mängder av meddelanden med standardfraser. 

• Anonym (Patania)
    Anonym (W) skrev 2024-10-12 01:10:04 följande:

Man hinner inte läsa alla meddelanden och gå in på alla profiler så det handlar nog inte så mycket om att döma ut män utan om vilka män som väcker intresse.

Det är därför det är så viktigt att vara personlig. Som kvinna kan man få mängder av meddelanden med standardfraser. 

En kvinna behöver inga standadrfraser, knappt ens någon profiltext. Det räcker med 2-3 bilder så kommer det rassla till. 

Det är resultatet av det stora mansöverskottet och att en stor del män bara är ute efter sex. 
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man