• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (HG)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 22:22:52 följande:
    Vadå grandios självbild? 

Är jag grandios för att jag förklarar att det inte alls var 150 stycken som dissade mig? Det var 20 av 148 jag hade konversationer med, tre av de 20 kunde jag fått en fysisk dejt med men jag avböjde själv. 
    För att du skrutit om ditt förträffliga utseende genom hela tråden, kanske? Bara en gissning.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 22:14:36 följande:
    Så såg det ut för mig de första dagarna också. HP har så få användare och de flesta som är aktiva där har antagligen redan sett dig. Det kommer succesivt  minska. 

Sen kan det ju vara så att du har bättre bilder än mig där du visar aktiviteter och ett socialt liv, eller att du helt enkelt är snyggare än mig. I så fall tillhör du toppskiktet när det kommer till utseende. 
    Ja, jag visar upp bilder med ett aktivt liv. Kanske inte socialt. Men jag är driven som människa.

Ja, vi får ju se hur de utvecklar sig. Men hittar jag inte rätt och det slutar nappa så går jag och fiskar på ett annat ställe.

Tror du fokuserar för mycket på utseendet. Jag har raggat tjejer som inte alls tittat på mina bilder, utan bara vad jag skrivit.
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-12 10:20:04 följande:
    Ja, din mkt vetenskapliga enpersons-undersökning är såklart mer trovärdig än siffror leverantören av en dejtingsajt lämnar. Antar att du gör samma i jobbet med. Hoppas du inte räknar på hållfasthet på t ex broar ;) Jaja. Själv tycker jag att kritisk självrannsakning är ett bättre sätt att problemlösa eftersom jag föredrar att se så klar sanning som möjligt även om den gör ont för mig själv.
    Det hade varit bättre om man bara kunde gå på fysiska träffar och mingel istället för att sitta framför en dator och tvingas lägga upp massa bilder. På ett fysiskt mingel kunde man bli bedömd efter hur man är i verkligheten. Jag hade haft brutalt mycket bättre förutsättningar där än genom att bara skicka likes. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-12 22:25:47 följande:
    Ja, jag visar upp bilder med ett aktivt liv. Kanske inte socialt. Men jag är driven som människa.

Ja, vi får ju se hur de utvecklar sig. Men hittar jag inte rätt och det slutar nappa så går jag och fiskar på ett annat ställe.

Tror du fokuserar för mycket på utseendet. Jag har raggat tjejer som inte alls tittat på mina bilder, utan bara vad jag skrivit.
    Första veckan på Happy tyckte jag själv att jag hade hittat den bästa sidan, tyckte nätdejting var kung. 2 av de 3 jag kunde fått fysiska dejter med och som jag hade veckolånga konversationer med hittade jag första veckan. Men det avtog på grund av det skrala antalet medlemmar. Men det kan ju vara annorlunda för dig. Det var nästan 1 år sedan jag använde det. 

Har några frågor till dig. 

1. Vart är du ifrån? Stad? Och vart bor de kvinnor som du får till det med?

2. Vad för aktiviteter är det du har bilder på? Vad gör du? 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (HG) skrev 2024-10-12 22:25:44 följande:
    För att du skrutit om ditt förträffliga utseende genom hela tråden, kanske? Bara en gissning.
    Vet du varför jag gjort det då? Har du reflekterat kring det? 

För att på varenda sida av trådens alla sidor så skriver folk att jag är för ful, för oattraktiv, jag har höga tankar om mig själv, jag tror jag är en 8a men i själva verket är jag en 4a osv. 

Jag har bara besvarat de här påståendena i syfte att försöka hitta en annan anledning till att jag inte lyckats, för tro mig, mitt utseende är inte anledningen. Det lovar jag dig. 
  • Marmite Devil
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 20:22:09 följande:
    Grandios självbild - check!

Svårt att ta kritik, skört ego - check! 
    Vadå grandios självbild? 

Är jag grandios för att jag förklarar att det inte alls var 150 stycken som dissade mig? Det var 20 av 148 jag hade konversationer med, tre av de 20 kunde jag fått en fysisk dejt med men jag avböjde själv. 

Förlåt, GRANDIOS självbild. Jag underdrev lite. 

• Anonym (Patania)
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 22:33:26 följande:
    Vadå grandios självbild? 

Förlåt, GRANDIOS självbild. Jag underdrev lite. 

I Sverige är man grandios eller personlighetsstörd om man säger något bra om sig själv, som faktiskt råkar vara sant. Det är förbjudet i jante-Sverige.

Jag har nämnt negativa saker om mig själv också, men ni fokuserar bara på att jag råkar vara snygg och även skriver det uttryckligen. 
  • Anonym (HG)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 22:33:04 följande:
    Vet du varför jag gjort det då? Har du reflekterat kring det? 

För att på varenda sida av trådens alla sidor så skriver folk att jag är för ful, för oattraktiv, jag har höga tankar om mig själv, jag tror jag är en 8a men i själva verket är jag en 4a osv. 

Jag har bara besvarat de här påståendena i syfte att försöka hitta en annan anledning till att jag inte lyckats, för tro mig, mitt utseende är inte anledningen. Det lovar jag dig. 
    Fast det är ju REN lögn. Du BÖRJADE tråden genom att utse dig själv till en 8 av 10. Att du tillhör det övre skiktet. INGEN hade ju ens skrivit då. Det var så du började.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 22:30:41 följande:
    Första veckan på Happy tyckte jag själv att jag hade hittat den bästa sidan, tyckte nätdejting var kung. 2 av de 3 jag kunde fått fysiska dejter med och som jag hade veckolånga konversationer med hittade jag första veckan. Men det avtog på grund av det skrala antalet medlemmar. Men det kan ju vara annorlunda för dig. Det var nästan 1 år sedan jag använde det. 

Har några frågor till dig. 

1. Vart är du ifrån? Stad? Och vart bor de kvinnor som du får till det med?

2. Vad för aktiviteter är det du har bilder på? Vad gör du? 
    Sökte bara nära där jag bor. Bor nära en mellanstor stad. Åker inom länet. Tjejerna jag pratar med bor typ någon stad bort bara.

Öhh vill inte säga exakt vad jag gör på bilderna. För då kan du leta reda på mig. Men du ser ingen alkohol eller sådant på någon av dem.

Det är en typ av bilder som tilltalar en viss typ av tjejer. Sådana som vill ungefär samma sak som jag i livet. Det är dem jag vänder mig till.
  • Anonym (Jaja)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 22:35:25 följande:
    I Sverige är man grandios eller personlighetsstörd om man säger något bra om sig själv, som faktiskt råkar vara sant. Det är förbjudet i jante-Sverige.

Jag har nämnt negativa saker om mig själv också, men ni fokuserar bara på att jag råkar vara snygg och även skriver det uttryckligen. 

De där 5:orna du raggade på var säkert ute efter en 9: eller uppåt. Att det handlar om att du kanske inte är så attraktiv kan det ju omöjligen vara. Ja just det. Du trodde också att 5:orna antagligen trodde du var en catfish eftersom du inte alls ligger i deras liga egentligen. 150 kvinnor.

Ja, aningen grandiost tänk.

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man