• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-12 10:43:40 följande:
    Vad var det du skrev om ödmjuk tidigare? Och nu för bra för att vara sann?

Som sagt hade du sett så bra ut hade du fått likes och meddelanden. Det fick jag trots att kvinnor sällan eller aldrig äter upp mig med blicken på stan.
    Sen beror det på när du hade konto också. Som jag har förstått det på andra användare som nätdejtat i flera år så har det blivit mycket sämre de sista 2 åren. Folk som tidigare fick många matchningar påstår att de idag knappt får några matchningar alls, trots att de har samma material eller till och med bättre material. 
  • Anonym (Tjejen)

Som sagt hade du sett så bra ut hade du fått likes och meddelanden. Det fick jag trots att kvinnor sällan eller aldrig äter upp mig med blicken på stan.
    Ja :D

• Anonym (Maria)

Och visst finns det personer man tittar extra på när man är ute, men anledningen behöver dock inte vara att man tycker de är snygga
  • Anonym (W)

Ok, det verkar poänglöst att ge dig råd men om kvinnor tyckte att du var het så måste det vara andra saker som gjorde att de tappade intresset, eller hur? 

Om du har så här svårt att anta ett metaperspektiv på dig själv och analysera din egen personlighet och framtoning så kan det var en bidragande orsak till att du har få vänner och svårt att träffa kvinnor. 

Folk försöker ge dig råd i tråden men du blir mest defensiv och skyller på andra. Har du verkligen inget du behöver jobba med hos dig själv som person? Om inte så är du ett unikum. 

• Marmite Devil
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 10:56:02 följande:

Urdåligt, jag vet. Jag har ju skapat tråden, så jag medger att det är uselt. Men få det inte att låta som om INGEN VILLE HA KONTAKT MED MIG ELLER 150 STYCKEN DISSADE MIG. 
    Grandios självbild - check!

Svårt att ta kritik, skört ego - check! 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-12 10:42:18 följande:
    Jag har ju använt sidan och vet hur det är där. Glööööööömmmm 100 000 aktiva kvinnor på HP. Jag tror inte ens Tinder som är 10 gånger större kan påvisa 100 000 aktiva kvinnor. Jag skulle säga att det som mest fanns kanske 100 aktiva kvinnor om dagen på Happy. Och under en månad så kanske det allt som allt var runt 250-500 kvinnor som hade loggat in någon gång under dagen. Man kunde faktiskt se vilka som var online hela tiden. Oftast var det samma kvinnor. Ett 30 tal som var inne dag efter dag, som man såg hela tiden. Resten loggade bara in sporadiskt. 

i Bästa fall finns det 1000 aktiva kvinnor på Happy, om ens det. 

Siffrorna är manipulerade och går inte att kontrollera. Finns ingen instans som kontrollerar Tinders eller någon annan dejtingsidas uppgifter. De kan bolla hur de vill med sina siffror. 
    Provade HP idag. Startade på eftermiddagen. Har redan en dejt och pratar med några andra. Det var inte särskilt svårt att få kontakt med tjejerna där.

Även om jag föredrar Tinder.
  • Anonym (Patania)
    Anonym (W) skrev 2024-10-12 11:16:42 följande:

Ok, det verkar poänglöst att ge dig råd men om kvinnor tyckte att du var het så måste det vara andra saker som gjorde att de tappade intresset, eller hur? 

Om du har så här svårt att anta ett metaperspektiv på dig själv och analysera din egen personlighet och framtoning så kan det var en bidragande orsak till att du har få vänner och svårt att träffa kvinnor. 

Folk försöker ge dig råd i tråden men du blir mest defensiv och skyller på andra. Har du verkligen inget du behöver jobba med hos dig själv som person? Om inte så är du ett unikum. 

Jo det har jag. Jag har en del att jobba på. Men det är knappast relaterat till mitt nätdejtande. Jag betedde mig bra där och normalt. Jag tror det var en kombination av bristen på bilder från sociala sammanhang/aktiviteter och att jag kanske framstod som en player eller fuckboy på grund av mitt attraktiva utseende. Bilderna som bara var soloporträtt kanske kändes konstlade och oäkta. Dessutom hade jag inte fotoverifierat mig. Och utöver det så var det som många andra i tråden varit inne på så att de flesta jag skickade till bodde på långa avstånd i avlägsna delar av landet. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-12 22:08:33 följande:
    Provade HP idag. Startade på eftermiddagen. Har redan en dejt och pratar med några andra. Det var inte särskilt svårt att få kontakt med tjejerna där.

Även om jag föredrar Tinder.
    Så såg det ut för mig de första dagarna också. HP har så få användare och de flesta som är aktiva där har antagligen redan sett dig. Det kommer succesivt  minska. 

Sen kan det ju vara så att du har bättre bilder än mig där du visar aktiviteter och ett socialt liv, eller att du helt enkelt är snyggare än mig. I så fall tillhör du toppskiktet när det kommer till utseende. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-12 11:07:57 följande:
    Och visst finns det personer man tittar extra på när man är ute, men anledningen behöver dock inte vara att man tycker de är snygga
    Var och besökte en släkting idag och åkte med kollektivtrafiken. Kom nyss hem. Många uppklädda brudar på väg till party. Blev inspanad som fan igen. Både på bussen jag åkte med och på hållplatsen, även på stan. La märke till att två brudar på samma buss som stod och väntade i motsatt riktning till där jag satt spanade in mig. Var själv ganska fixad idag och klippte mig igår. 

Hade jag haft lite fler vänner och sociala sammanhang hade jag antagligen kunnat kamma hem en riktig skönhet. Synd som fan att man hamnat där man hamnat. Känns som så jävla stort slöseri med potential. 
  • Anonym (Patania)
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 20:22:09 följande:
    Grandios självbild - check!

Svårt att ta kritik, skört ego - check! 
    Vadå grandios självbild? 

Är jag grandios för att jag förklarar att det inte alls var 150 stycken som dissade mig? Det var 20 av 148 jag hade konversationer med, tre av de 20 kunde jag fått en fysisk dejt med men jag avböjde själv. 
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man