• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (HP lover)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-11 23:21:06 följande:
    Det är lätt att sitta på andra sidan och snacka. Men hur många kvinnor inom nätdejting har ens likat en man från början eller varit den första att skicka iväg ett meddelande? Har du någonsin varit drivande till det på nätet? 
    Jag har. Och ofta när jag gjort det har i princip 2 scenarios skett:

1. Jag blir tagen för en lurendrejare som catfishar eller bara vill driva med folk. Eller att jag misstänks vara en man som låtsas vara kvinna......... 

2. Snubben blir överexalterad och alldeles för på så att jag blir skrämd. 

Sista gången jag gjorde det var med min nuvarande pojkvän som varken agerade som 1an eller 2an.
    Dessutom gav han mig en chans trots att jag saknade bilder och text i profilen. 

Ett tips är att chansa på en sån där "bildlös" profil. Det kan dölja sig något värdefullt bakom den :) 
  • Anonym (HP lover)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-11 23:35:05 följande:
    Det är ju precis så här det fungerar. 

Hitta fel på allt och alla. I det verkliga livet hade 90% av de kvinnor jag skickade till på Happy Pankace aldrig haft en chans på en man som mig. I en jämbördig miljö med tillräckligt många män som kvinnor eller killar och tjejer. 
    Det var just därför jag avslutade mitt konto där. Jag tänkte...... vad fan håller jag på med? Varför sitter jag här och lägger ner den här tiden på detta? Upphöjer kvinnor till skyarna som är flera nivåer under mig själv, både ekonomiskt och utseendemässigt. 
    Jag började granska alla de jag skickat till men inte fått svar på. Granskade även de jag hade långa konversationer med. Och tänkte, hade du och jag varit gymnasieelever och gått i samma klass så hade jag aldrig ens övervägt att ha ett förhållande med dig. 
    Då beslutade jag mig för att stänga ner det och aldrig mer befatta mig med nätdejting. 

95% av alla män som nätdejtar kommer bara gå ner sig genom nätdejting. Hitta en partner som är långt under deras nivå och kapacitet, En man som har en stabil ekonomi och som är en 6a utseendemässigt kan ute i verkligheten hitta kvinnor som är 6-8 attraktionsmässigt. Men nätdejtar samma individ lär han bara hitta kvinnor som är 5 och nedåt. 
    Kvinnor som spelar flera divisioner under. Allsvenskan VS Div 3. 
    Nu vet inte jag hur gammal du är, men du låter ung, 20-ish. För dig är utseende-skalor och status såååå viktigt. Att du värdesätter detta mer än insida och känslomässig mognad säger mig att du kommer förbli singel ett tag. Alternativt hitta drömtjejen rent utseendemässigt som sedan visar sig vara ett riktigt psyko. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Let's test) skrev 2024-10-11 23:28:49 följande:
    Man behöver aldrig vara drivande i det på nätet om man är det IRL. Cool
    Precis. De flesta kvinnor behöver inte ens nätet. 
    Det finns ett mansöverskott även ute i samhället bland unga vuxna. Det är fler män än kvinnor i åldrarna 20-35 år. Dessutom är det oftare männen som tar kontakten med kvinnor ute i samhället, som är de drivande. De som bjuder upp bruden på dansgolvet, de som drar raggningsrepliker och de som överöser den andre med komplimanger. Män och killar är kontaktsökande. För en normal kvinna ute i samhället räcker det med att vara lite uppmärksam eller intresserad så dyker det förr eller senare upp någon kille som visar sitt intresse. 

Just därför är det mest män som nätdejtar. En annan faktor till att fler män än kvinnor nätdejtar är att en stor del av de som nätdejtar bara vill ligga. Och män tenderar att vara kåtare och i större behov av sex än kvinnor, därför söker de sig ofta till nätet. 

Förlorarna bli alla m än som är ute efter ett seriöst förhållande. Män som är bra och som inte bedrar folk åt alla håll och kanter. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (HP lover) skrev 2024-10-11 23:37:12 följande:
    Jag har. Och ofta när jag gjort det har i princip 2 scenarios skett:

1. Jag blir tagen för en lurendrejare som catfishar eller bara vill driva med folk. Eller att jag misstänks vara en man som låtsas vara kvinna......... 

2. Snubben blir överexalterad och alldeles för på så att jag blir skrämd. 

Sista gången jag gjorde det var med min nuvarande pojkvän som varken agerade som 1an eller 2an.
    Dessutom gav han mig en chans trots att jag saknade bilder och text i profilen. 

Ett tips är att chansa på en sån där "bildlös" profil. Det kan dölja sig något värdefullt bakom den :) 
    1an hade jag utgått från förutsatt att du inte ser ut som stryk. De kvinnor som kontaktade mig utan att jag hade kontaktat de var inte fula som stryk, men ganska oattraktiva. Kanske fyror eller treor på en tiogradig skala. 

Hade en kvinna som är åtta eller mer kontaktat mig så hade jag utgått från att det var en bedragare. 

Och anledningen till att vi män ser det så är att det är så jäkla ovanligt att en kvinna tar initiativ och skickar till en. Till och med när man väl har konversationer med de/er så måste man dra ut info från er. Man kan skriva vad som helst, men får ofta bara en kort och ointresserad replik tillbaks. 

Man kan skriva: 
    Igår kväll var jag på sta och då gick jag förbi Zlatan Ibrahimovic. Han stannade till och frågade mig om jag visste vägen till hotell blablabla. Jag som är fotbollsintresserad blev rätt paff när vi stötte på varandra, och han var precis så som man tänker sig. 

Då händer följande: 
    -Inget svar

Man skickar vidare: 
    Har du stött på någon kändis någon gång? 

Då händer följande: 
    - Nä inte vad jag minns. 

Så håller det på. 
  • Anonym (Agnes)

Finns ju en anledning  till att du inte har vänner eller hobbys. Det är inte attraktivt att inte ha ett socialt liv i din ålder. 

Du säger att du inte hade tid att dejta IRL men hur skulle du då ha tid att träffa någon du fått kontakt med på nätet?

Ditt utseende spelar ingen roll om resten av ditt liv är tomt. Du utstrålar dessutom bitterhet, och tror att okända på nätet hatar dig. 

Du får hissa ditt utseende hur mkt du vill, men i denna tråden dissar du verkligen din personlighet. Alldeles själv. 

• Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-11 23:59:07 följande:

Finns ju en anledning  till att du inte har vänner eller hobbys. Det är inte attraktivt att inte ha ett socialt liv i din ålder. 

Du säger att du inte hade tid att dejta IRL men hur skulle du då ha tid att träffa någon du fått kontakt med på nätet?

Ditt utseende spelar ingen roll om resten av ditt liv är tomt. Du utstrålar dessutom bitterhet, och tror att okända på nätet hatar dig. 

Du får hissa ditt utseende hur mkt du vill, men i denna tråden dissar du verkligen din personlighet. Alldeles själv. 

Jag vet att det är oattraktivt. Men hur många kvinnor som nätdejtar har ett aktivt och intressant liv själva? Om de hade det så hade de ju inte suttit och tryckt framför en dator 24/7 i jakt på en man. 

Jag arbetar heltid, tränar vid sidan av och resterande tid tar jag det lugnt hemma. Träningen är ju i alla fall en aktivitet.

Men jag håller med om att min profil symboliserade ett ointressant och ensamt liv. Och det är ju ett problem. Men många idag är väldigt ensamma. Vad ska vi göra? Ta livet av oss? 
    Jag är knappast social inkompetent utan ganska social av mig. Jag kan vara det när jag vill. Jag är ingen tråkmåns, i alla fall inte tråkigare än de flesta andra. 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-11 23:14:46 följande:
    Jag är attraktiv. Det är inget jag fått för mig på grund av att jag har dålig självinsikt eller överskattar mig själv, jag VET att många män gör det. Jag är uppväxt med killar så jag VET att killar ofta kan överskatta sina förmågor. Tvärt om gentemot de så brukar jag tendera att nedvärdera mig själv mer än jag upphöjer mig, det gäller allt i livet. Jag har inget bra självförtroende alls utan utgår från att jag är dålig och kommer misslyckas. Jag bara vet att jag är ganska attraktiv. Jag har som sagt haft brudar förr, haft ett förhållande med gymnasiets sötaste tjej och får på daglig basis blickar från brudar. Jag VET att jag är attraktiv. Jag skulle kunna droppa en bild som visar det. Men jag vet att det inte är någon mening eftersom ni intagit en roll här där ni valt att hata på mig och dissa mig. Så ni kommer köra med konfirmeringsbias och påstå att jag antingen är alldaglig eller till och med ful. Fast sanningen är det motsatta. Trust me, jag tillhör topp 20% av männen när det gäller utseende och skönhetsideal. Vissa av de kvinnor jag hade  konversationerna till och med uttryckligen skrev att jag var snygg och attraktiv. 

Men för att svara på din fråga. 

Jag har inte många vänner. Jag har inte många (bra) bilder från aktiviteter tillsammans med andra. Jag har bilder från det som är väldigt gamla och dessutom dåliga. Så när jag skapade min profil nu så tog jag nya bilder. Jag tog bilder som bara är porträtt av mig själv. Sittandes, ståendes. 
    Jag har egentligen ingen bra profil. Inga vänner att visa upp, inga aktiviteter att visa upp. Bilderna på mig är vackra. Jag är välklädd, har fixat nyklippt hår och bra vinklar, bra ljus. Men bilderna kanske ser konstlade ut, jag kanske till och med upplevdes som en fakeprofil eller oseriös fuckboy. 

På min arbetsplats arbetar två kvinnor. Båda är gifta och har barnfamilj, är 15 år äldre än mig. Resten är män. Jag arbetar inom teknik, finns knappt kvinnor här. 

Jag tror säkert att det kan vara så att du rent estetiskt ser bra ut, men det är inte samma som att vara attraktiv och att framförallt ha en tilldragande personlighet. Enbart utseende betyder ingenting, det är bara ett skal. Män kan nog tänka sig att ha en tjej för utseendets skull utan kemi men kvinnor funkar mkt sällan så.

Jag har noll intresse av att tycka illa om dig, ifrågasättandet beror på vad du skriver här.

Aha, en liten arbetsplats. Gym t ex är annars bra ställen att träffas, skaffa dig sammanhang
  • Anonym (HP lover)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-11 23:44:37 följande:
    Precis. De flesta kvinnor behöver inte ens nätet. 
    Det finns ett mansöverskott även ute i samhället bland unga vuxna. Det är fler män än kvinnor i åldrarna 20-35 år. Dessutom är det oftare männen som tar kontakten med kvinnor ute i samhället, som är de drivande. De som bjuder upp bruden på dansgolvet, de som drar raggningsrepliker och de som överöser den andre med komplimanger. Män och killar är kontaktsökande. För en normal kvinna ute i samhället räcker det med att vara lite uppmärksam eller intresserad så dyker det förr eller senare upp någon kille som visar sitt intresse. 

Just därför är det mest män som nätdejtar. En annan faktor till att fler män än kvinnor nätdejtar är att en stor del av de som nätdejtar bara vill ligga. Och män tenderar att vara kåtare och i större behov av sex än kvinnor, därför söker de sig ofta till nätet. 

Förlorarna bli alla m än som är ute efter ett seriöst förhållande. Män som är bra och som inte bedrar folk åt alla håll och kanter. 
    Det spelar i slutändan ingen roll att männen är mer på och kontaktsökande eftersom det är kvinnorna som avgör om det kommer "bli något" av det hela eller ej.

Och dom flesta män är rätt usla uppraggare så det är inte där din konkurrens finns.

Din faktiska konkurrens finns i sättet du beter dig och vad du utstrålar. Vi märker direkt om du är osäker, men döljer det bra tack vare utseende och pengar. Eller om du är desperat.. Kvinnor HATAR desperata män. Vi gillar heller inte när ni inte anstränger er, inte förför oss eller visar intresse.
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-12 00:06:08 följande:
    Jag tror säkert att det kan vara så att du rent estetiskt ser bra ut, men det är inte samma som att vara attraktiv och att framförallt ha en tilldragande personlighet. Enbart utseende betyder ingenting, det är bara ett skal. Män kan nog tänka sig att ha en tjej för utseendets skull utan kemi men kvinnor funkar mkt sällan så.

Jag har noll intresse av att tycka illa om dig, ifrågasättandet beror på vad du skriver här.

Aha, en liten arbetsplats. Gym t ex är annars bra ställen att träffas, skaffa dig sammanhang
    Ja det är väl det man får ta och göra. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-11 23:04:40 följande:

TS, som jag skrev redan tidigt i tråden så har många tjejer inga andra intressen än att leta fel på män. Detta är ett typexempel på detta.

Hon gör också ett tankefel; eftersom hon inte hört dig prata kan hon inte veta att du pratar skånska. Ur hennes perspektiv kunde du vara ur-stockholmare som nyligen flyttat till skåne?

TS berättade ju om att flytta hem till Skåne.

Men det spelar ingen roll i sak hur jag tänker om hur TS pratar - på dejtsidor så kan ju de som inte gillar det, se att han är från Skåne, anta det och därför sålla bort honom. Eller vad vet jag, om de inte antar det så fråga, eller så orkar de inte ens fråga.

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man