• Anonym (sjuktensam)

Nästan medelålders och inget liv

Jag tror jag har börjat hamna i en några år för tidig 40-års kris. Jag har ett bra jobb och hem men jag i princip inga vänner och släkten träffar jag inte så ofta. Jag längtar till helgen men när helgen väl är här har jag inget att göra. Ibland hittar jag på saker ensam men det är inte kul att alltid göra det.

Andra får barn eller åtminstone har partner men jag har insett att jag aldrig kommer kunna få något av det. Har aldrig haft en tjej och jag börjar undra om det inte är för sent för iallafall att skaffa sin första tjej nu när och göra sexualdebut och allt det.

Funderar på detta hela tiden och jag går runt och är vissen som en blomma. Genuint olycklig över denna ensamhet. Finns det fler i samma situation? Hur får ni lust att fortsätta leva?

• Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv
  • Anonym (J)

Jag känner liknande. Har aldrig haft förhållande, har ett oinspirerande liv med tråkiga helger. Men om jag vill ha ett förhållande eller inte.. är jag inte säker på. Tror inte att ett förhållande skulle lösa mitt mående alls. Det jag saknar är att känna mig glad och hoppfull för framtiden, att jag trivs med livet helt enkelt, och det behöver jag göra innan jag ens funderar på ett förhållande antar jag. :)

• Anonym

Om du är man i 40-årsåldern är det långt ifrån kört.
    Personligen tycker jag att män i 40 årsåldern är allra läckrast. Det har jag tyckt ända sen jag var tjugo typ
    Men du måste ge dig ut där det finns människor. Exempel är 
    Anmäl dig till någon lättsam kurs, typ matlagning på något studieförbund
    Gå med i ett politiskt parti. Då kommer du träffa massa människor och de har så mycket aktiviteter och träffar.
    Gå med i församlingens kör. Massor av damer.
    Gå med i en förening.
    Du har inget att förlora. 

Kram

• Anonym (sjuktensam)
    Anonym skrev 2024-09-28 19:03:59 följande:

Om du är man i 40-årsåldern är det långt ifrån kört.
    Personligen tycker jag att män i 40 årsåldern är allra läckrast. Det har jag tyckt ända sen jag var tjugo typ
    Men du måste ge dig ut där det finns människor. Exempel är 
    Anmäl dig till någon lättsam kurs, typ matlagning på något studieförbund
    Gå med i ett politiskt parti. Då kommer du träffa massa människor och de har så mycket aktiviteter och träffar.
    Gå med i församlingens kör. Massor av damer.
    Gå med i en förening.
    Du har inget att förlora. 

Kram

Ok får hoppas att en massa andra kvinnor tycker det också. Ja någon kurs eller så borde jag gå, jag har ibland funderat på att vara statist för filmer/serier. Jag var med i ett politiskt ungdomsförbund i många år (mellan 24-30 typ) utan att det ledde till något förutom roliga fester.

Men nu efter 30 är det jäkla svårt.
  • Anonym

Man 40årsålder
    Bra jobb
    Bra hem
    Inga barn i bagaget
    = Du är guld!

Ge dig ut! Det är någon som väntar på dig!

• Anonym (C)

Börjar närma mig iaf. Samma här och man. Men jag tror att jag har hittat en lösning på problemet nu. 

• Anonym (sjuktensam)
    Anonym skrev 2024-09-28 21:04:48 följande:

Man 40årsålder
    Bra jobb
    Bra hem
    Inga barn i bagaget
    = Du är guld!

Ge dig ut! Det är någon som väntar på dig!

Vart ska jag ge mig ut?
    Anonym (C) skrev 2024-09-28 21:10:18 följande:

Börjar närma mig iaf. Samma här och man. Men jag tror att jag har hittat en lösning på problemet nu. 

Lust att tipsa mig?
  • Anonym (Nöfklihwvböpdk)

Tror du låst dig fast vid att receptet på lycka är att skaffa en partner. Du borde ha kapacitet att kunna blicka utanför det. Har du inte det så behöver du kanske ta hjälp från vården för att skaffa dig lyckan du söker.

• Anonym (?)

Vad tror du är anledningen till att du ensam? Du behöver inte svara, men försök att identifiera anledningen. Och lös den.

• Anonym (Nöfklihwvböpdk)
    Anonym (?) skrev 2024-09-28 21:20:30 följande:

Vad tror du är anledningen till att du ensam? Du behöver inte svara, men försök att identifiera anledningen. Och lös den.

*känner sig ensam
  • Anonym (C)
    Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-28 21:13:28 följande:
    Lust att tipsa mig?
    Absolut. Mitt problem är att jag pga trauma och lite egna tankar har levt för mycket i mitt egna huvud. 

Det är dock inte i huvudet som själen är. Huvudet är enbart en problemlösare, som borde användas i max en kvart..

Själen sitter lite mer nere i kroppen och är där alla våra mänskliga behov och allting är. 

hjärnan är i princip en problemlösare, och när jag sitter där så vet jag att min själ är bortkopplad litegrann.
Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv