Inlägg från: Anonym (Nöfklihwvböpdk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nöfklihwvböpdk)

Nästan medelålders och inget liv

Tror du låst dig fast vid att receptet på lycka är att skaffa en partner. Du borde ha kapacitet att kunna blicka utanför det. Har du inte det så behöver du kanske ta hjälp från vården för att skaffa dig lyckan du söker.

Anonym (?) skrev 2024-09-28 21:20:30 följande:

Vad tror du är anledningen till att du ensam? Du behöver inte svara, men försök att identifiera anledningen. Och lös den.

*känner sig ensam
    Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-28 21:58:27 följande:
    Delvis mitt utseende och delvis att jag är lite blyg. Då jobbar man rejält i uppförsbacke. Tjejer har en massa krav idag.
    Inte när du var 20 alltså? Bara idag
    Anonym (?) skrev 2024-09-28 21:37:06 följande:
    TS skriver själv han i princip inte har några vänner, träffar släkten sällan och har aldrig haft en partner och är genuint ledsen över sin ensamhet. Vet inte riktigt vad din kommentar tillför.

Det är känslan han behöver göra upp med. Inte träffa en partner och tro att allt löser sig. 

men jag är lite skeptisk över tråden. Verkar vara ett inte alltför sällsynt trolltema nuförtiden. Samma person borde rimligtvis inte starta samma sorts tråd en gång i veckan, eller efter ett visst intervall.

Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-28 22:15:11 följande:
    Jag förstår inte vad du menar?
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-28 22:06:57 följande:

Jag är inte i samma situation (även om jag också kan känna mig ensam ibland), är kvinna och 36 år och väntar mitt fjärde barn.. Men som många andra har skrivit så är det absolut inte kört när man är man och 40 år och har bra jobb.

Tänk på att det finns många kvinnor i 35-40-årsåldern som vill ha familj men inte har hittat rätt än. Tänker att det nästan borde räcka att skriva på nån dejtingsida vad du jobbar med , att du inte har barn men vill ha det (om det är du vill alltså).

Annars är det väl krogen eller någon aktivitet där du träffar kvinnor , typ danskurs kanske.Om inte annat lär du ju känna fler personer och sen kanske ännu fler genom dom.  Och om du inte vill behöver du ju inte säga att du aldrig har haft nån tjej. 

"Tjejer har en massa krav idag" Upplevde du det enklare för 20 år sen? Eller pratar du om din upplevelse för 10 år sen? 
    Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-28 23:02:20 följande:
    Nej men jag är övertygad om att det var lättare för mina föräldrars generation.
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-28 22:57:27 följande:

Fast det finns ju många singeltjejer också, jag känner flera..  Det kan ju egentligen inte vara så att mycket fler tjejer än killar är upptagna (om vi pratar om heterosexuella tjejer och killar). 

Behöver ju inte vara just danskurs men någonstans där du träffar fler människor , kan väl nästan vara vilken aktivitet som helst egentligen. Umgås du med fler personer har du ju större chans att träffa nån. De som jag har haft längre förhållanden med har jag träffat genom vänner. Har inte jättemycket erfarenhet av dejtingsidor , bara litegrann men vet att det är så de flesta träffas nuförtiden. 

Vart finner jag dessa singeltjejer? Jag träffar dom aldrig. Jag har träffat mycket folk när jag var yngre men nu när man blir äldre är man ju inte ute på samma sätt.

Dejtingsidor är bra om man är snygg, annars är det kört.
    Varför tror du det? För att du själv tycker att människor var fulare på dina föräldrars tid? Tror du alltså att du skulle varit tillräckligt snygg på dina föräldrars tid?
    Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-28 23:27:53 följande:
    Jag tror att människor hade lägre krav förr i tiden.
    Kvinnorna? 

Du pratar precis som författaren till kaffedrakens trådar.
Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv