• Anonym (sjuktensam)

Nästan medelålders och inget liv

Jag tror jag har börjat hamna i en några år för tidig 40-års kris. Jag har ett bra jobb och hem men jag i princip inga vänner och släkten träffar jag inte så ofta. Jag längtar till helgen men när helgen väl är här har jag inget att göra. Ibland hittar jag på saker ensam men det är inte kul att alltid göra det.

Andra får barn eller åtminstone har partner men jag har insett att jag aldrig kommer kunna få något av det. Har aldrig haft en tjej och jag börjar undra om det inte är för sent för iallafall att skaffa sin första tjej nu när och göra sexualdebut och allt det.

Funderar på detta hela tiden och jag går runt och är vissen som en blomma. Genuint olycklig över denna ensamhet. Finns det fler i samma situation? Hur får ni lust att fortsätta leva?

• Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv
  • Freddie K
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 16:21:07 följande:
    Aha coolt, hur många böcker har du fått utgivna? Det borde väl dra kvinnor att vara författare?
    Jag har lagt upp sju noveller på nätet. Nja, kvinnor blir väl inte så imponerade av det, om jag ska vara ärlig, men vänder man sig till rätt person så...
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (?)
    Freddie K skrev 2024-09-29 16:48:53 följande:
    Jag har lagt upp sju noveller på nätet. Nja, kvinnor blir väl inte så imponerade av det, om jag ska vara ärlig, men vänder man sig till rätt person så...
    Aha, du är inte författare alltså.
  • Freddie K
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 16:50:39 följande:
    Jag väljer att kalla mig det. 
  • Freddie K
    Anonym (Ängel) skrev 2024-09-29 15:39:17 följande:
    Du har väl daglig verksamhet, om jag minns rätt? Tjänar du några pengar som författare?
    Jag insåg att jag inte svarade på din fråga. Ja, jag tjänar pengar som författare. Dock inte så mycket att jag kan leva på det än i alla fall, men jag skriver inte för att tjäna pengar utan jag skriver för att jag älskar att göra det. Glad
  • Core
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 16:50:39 följande:
    Varför finns det ett behov hos dig att sparka på någon som uppenbarligen tampas med ensamhet och försöker hitta ett syfte?

Det är en sak att argumentera, lämna åsikter av värde i en tråd, men att försöka kväva någon helt utan anledning är ju rent av patetiskt. Många här inne behöver börja rensa upp i sin egen skit innan man gräver ned sig i andras
  • Anonym (Jag)
    Anonym (sjuktensam) skrev 2024-09-29 09:23:01 följande:
    Ja men jag har varit på dejtingsidor i 15 år och jag får ju inga matchningar eller svar. Så enkelt är det som kille på nätet. Krogen går jag ju aldrig på längre men ja där kunde man iallafall börja prata med folk.

Ja det är sant att många lyckas som ser ut som en ... jag vet inte vad. Då känner jag mig bara ännu mer värdelös.
    Jag har inte så stor erfarenhet av dejtingsidor som sagt, har aldrig träffat någon därifrån men de kortare perioder när jag var singel och kollade lite där så brukade jag inte bara gå efter utseende utan delvis vad personen gör och så litegrann vad det verkar vara för person, då är det ju bra om man har skrivit lite om sig själv. Men ja, just därför tycker jag det är svårt med dejtingsidor , det är ju så mycket mer än utseende som ska stämma och då blir det svårt när man inte ses i verkligheten. Men som sagt , många träffas ju så nuförtiden. 

Vilka dejtingsidor är det du använder? Har du skrivit om dig själv?
    Annars är det väl inte helt fel att börja gå ut på krogen ibland igen, är man bara hemma träffar man ju inte nån. Och som andra har skrivit , får du fler vänner och bekanta är det mycket större chans att du hamnar i sammanhang där du kan träffa en partner. Har som sagt träffat alla tre männen jag har haft längre förhållanden med , bland annat min nuvarande som jag väntar mitt andra gemensamma barn med genom vänner. Tror det är ett av de bästa och lättaste sätten att träffa nån men då måste man ju umgås med folk... så precis som många andra skriver är det nog en bra idé att börja där. 
  • Anonym (?)
    Core skrev 2024-09-29 18:39:14 följande:
    Varför finns det ett behov hos dig att sparka på någon som uppenbarligen tampas med ensamhet och försöker hitta ett syfte?

Det är en sak att argumentera, lämna åsikter av värde i en tråd, men att försöka kväva någon helt utan anledning är ju rent av patetiskt. Många här inne behöver börja rensa upp i sin egen skit innan man gräver ned sig i andras
    Nu tar du i så du spricker. Personen säger sig ha ett yrke som han inte har. Att påpeka det är knappast att sparka på någon. Tror knappast att TS känner sig mindre ensam för att andra hittar på yrken som de inte har.
  • Core
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 18:56:46 följande:
    Nu tar du i så du spricker. Personen säger sig ha ett yrke som han inte har. Att påpeka det är knappast att sparka på någon. Tror knappast att TS känner sig mindre ensam för att andra hittar på yrken som de inte har.

Ni var i princip tre i rad med samma hysteriska läggning som kände ett behov av att ge er på nån som öppet skriver om utsatthet. Skit i ordvalet, har människan hittat ett sätt att hantera ensamhet och hittat ett syfte, vilka vuxna människor vid sina sunda vätskor har ett behov av att ifrågasätta och trycka ned?
    Användaren har alltid varit öppen med vad han gör om dagarna, det är inte så att han är någon som låtsas vara nån han inte är, även om ni kanske inte håller med om tituleringen 

• Freddie K
    Anonym (?) skrev 2024-09-29 18:56:46 följande:
    Så enligt dig är jag inte författare? Alla i min omgivning kallar mig författare och det gör jag med. Författare är ingen skyddad titel och jag kallar mig författare för jag har gett ut ett antal noveller, skriver för vår tidning och jag skriver hela tiden. Visst, jag tjänar inte stora pengar på det, men det är det jag vill syssla med. 
  • Freddie K

Men nu handlar inte den här tråden om mig så jag tycker att vi släpper det nu.

Svar på tråden Nästan medelålders och inget liv