Miatheone skrev 2025-02-18 16:05:06 följande:
Nee får inte omslag överhuvudtaget på äl-test. Då har jag testat från dag 11 i cykeln ända upp till 25 med både vanliga och digitala test. Men enligt läkaren så är det vanligt att man inte lyckas ta testen i tid då själva peaken kan vara en kort stund och man lyckas missa den. Förra cykeln fick jag inget omslag men mensen kom prick 15 dagar efter att läkaren sagt att jag skulle haft ägglossning och den follikeln va ju som sagt bort vilket enligt honom då beror på att jag hade ägglosning.
För mig kunde läkaren se skillnad på follikel och cysta. Hade en funktionell cysta på 27x27 mm men som antagligen kommer försvinna av sig själv.
Har du fått omslag på någon av cyklarna du testat?
Aha okej! Var det en cysta nu senaste ultraljudet?
Det här var min första cykel på väldigt länge och jag fick omslag CD13 kväll (hade testat senast morgonen dagen innan) och CD14 morgon. Så då är det ingen cysta iaf sa min läkare. Jag pratade med henne på telefon några dagar efteråt för att reda ut allt och hon baserade som jag förstår det om tom follikel på att jag inte hade fått omslag på testet, men det fick jag ju sen. Kan så klart ändå var en tom men det hoppas jag inte. Så nu återstår att se utfallet. Jag kommer inte hålla på och testa, jag väntar och ser om jag får mens. :)