• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Miatheone

Har nu fått hem en basaltermometer och tänkt att tempa denna gången. Finns det någon app ni rekommenderar för det? 🙂

• Nanathalie
    Miatheone skrev 2024-12-30 18:00:46 följande:

Har nu fått hem en basaltermometer och tänkt att tempa denna gången. Finns det någon app ni rekommenderar för det? 🙂

Natural cycles! Klart bäst! Har testat flera olika men natural cycles har vart spot on!
  • Barnlängtan2024
    Nanathalie skrev 2024-12-30 19:01:58 följande:
    Natural cycles! Klart bäst! Har testat flera olika men natural cycles har vart spot on!
    Hej!

Jag beställde också en från NC. Är på ÄL+8 och det är negativt så har tappat hoppet redan.. ska försöka med att tempa.

När ska man börja? Kan jag börja redan nu? ☺️
  • Nanathalie
    Barnlängtan2024 skrev 2024-12-30 20:54:46 följande:
    Hej!

Jag beställde också en från NC. Är på ÄL+8 och det är negativt så har tappat hoppet redan.. ska försöka med att tempa.

När ska man börja? Kan jag börja redan nu? ☺️
    Du kan börja när som helst. Tänk på att ta tempen samma tid på morgonen, efter minst 4h sammanhängande sömn, innan du går upp ur sängen. Om du är sjuk eller sovit annorlunda av någon anledning så hoppa tempa den dagen då den blir missvisande  Rekommenderar vaginal tempning för bästa resultat! Lycka till!
  • Anonym (Jenny)

Hur har det gått med din graviditet Nanathalie? Är nyfiken att höra hur det går för dig. 😊 (Om du känner att du vill dela med sig såklart då). 😊

• Nanathalie
    Anonym (Jenny) skrev 2025-01-01 14:28:34 följande:

Hur har det gått med din graviditet Nanathalie? Är nyfiken att höra hur det går för dig. 😊 (Om du känner att du vill dela med sig såklart då). 😊

Hej! Tack för att du frågar!
    Jag gick in i vecka 6 idag. Känns helt fantastiskt. Snart börjar hjärtat att slå och om exakt 1v ska jag på tidigt ultraljud för att säkerställa ett pickande hjärta❤️ jag är en orolig själ och skall därför göra nipt i v.10 så måste innan det säkerställa hur många foster det är samt att det faktiskt är något där inne som lever eftersom nipt kostar minst 5000:-! Jag har bokat ett privat ultraljud för 1000:- nästa vecka av just denna anledningen.

Just nu ligger mitt fokus på att säkerställa en normal hcgökning genom gravtester. Jag har både de stickor jag använde innan clearblue (från easy@home), clearblue stavar och digitalt. Nu väntar jag på 3+ på det digitala, fick 2-3 senast imorse så inte än. När jag fått 3+ ska jag sluta testa ❤️

Det har varit en lång och intensiv resa för att nå detta plus och nu är jag helt livrädd att förlora det så jag gör allt för att stilla min oro. Hittills ser ökningen fantastiskt fin ut iallafall.

Hur går det för dig?❤️
  • Miatheone

Hur går det för er allesammans?. Är själv just nu på cykeldag 10 och påbörjat ägglossningstestandet efter dubbeldos letrozol men inget i sikte ännu. Hade ju varit fantastiskt att få börja året med ägglosning så man iallafall kan känna sig ett steg närmare bebis. 

• Vias

Jag fick mens imorse, prick 14 dagar efter ÄL enligt test och app. Visst måste det betyda att jag faktiskt hade ÄL? 🥹

• Miatheone
    Vias skrev 2025-01-05 13:08:20 följande:

Jag fick mens imorse, prick 14 dagar efter ÄL enligt test och app. Visst måste det betyda att jag faktiskt hade ÄL? 🥹

Ja det verkar ju som det annars borde inte mensen kommit dessutom prick 14 dagar efter 🙂
  • Anonym (Jenny)
    Nanathalie skrev 2025-01-01 15:01:08 följande:
    Hej! Tack för att du frågar!
    Jag gick in i vecka 6 idag. Känns helt fantastiskt. Snart börjar hjärtat att slå och om exakt 1v ska jag på tidigt ultraljud för att säkerställa ett pickande hjärta❤️ jag är en orolig själ och skall därför göra nipt i v.10 så måste innan det säkerställa hur många foster det är samt att det faktiskt är något där inne som lever eftersom nipt kostar minst 5000:-! Jag har bokat ett privat ultraljud för 1000:- nästa vecka av just denna anledningen.

Just nu ligger mitt fokus på att säkerställa en normal hcgökning genom gravtester. Jag har både de stickor jag använde innan clearblue (från easy@home), clearblue stavar och digitalt. Nu väntar jag på 3+ på det digitala, fick 2-3 senast imorse så inte än. När jag fått 3+ ska jag sluta testa ❤️

Det har varit en lång och intensiv resa för att nå detta plus och nu är jag helt livrädd att förlora det så jag gör allt för att stilla min oro. Hittills ser ökningen fantastiskt fin ut iallafall.

Hur går det för dig?❤️
    Så skönt att höra att det går bra med din graviditet hittills! Jag håller alla tummar och tår! Jag förstår verkligen din oro, det jobbiga är ju att man inte kan göra något heller. Men det kommer säkert att gå jättebra! Ett tidigt ultraljud låter som en bra idé, det kan ju ändå lugna ens nerver lite när man fått göra det. 😊

Jag var stensäker på att den här cykeln med enkel dos letrozol inte lyckades eftersom gynekologen sa att han inte såg någon mogen blåsa. Så jag bara började vänta på att få en ny chans nästa cykel. Men sen så kom aldrig mellanblödningarna som jag alltid får flera dagar innan mens (sen jag slutade med preventivmedel iaf). Och sen så tyckte jag att jag kände vissa graviditets symptom. Så i lördags när mensen skulle komma så tog jag ett graviditetstest och det var starkt positivt! Så när gynekologen kollade med ultraljud så måste jag haft ägglossning just exakt då, det var därför det inte syntes. Så nu är jag i vecka 4+1 (5). Men är livrädd för missfall då förra gången slutade i det?
Svar på tråden Letrozole, följas åt?