Letrozole, följas åt?
Hej!
Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)
Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.
Någon som vill följas åt?
Hej!
Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)
Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.
Någon som vill följas åt?
Taack🥰 de som blir de blir (vågar inte ha för höga förhoppningar 🙈)
Du få se till att ha lite "krav" på bättre uppföljning så du får veta vad som sker i kroppen ❤️ skönt för ensjälv med att inte behöva sitta å fundera på vad som hänt och inte!
Taack🥰 de som blir de blir (vågar inte ha för höga förhoppningar 🙈)
Du få se till att ha lite "krav" på bättre uppföljning så du får veta vad som sker i kroppen ❤️ skönt för ensjälv med att inte behöva sitta å fundera på vad som hänt och inte!
Hepp, där kom den berömda..
ny omgång påbörjas om 3 dagar.. suck. Så besviken.
Jag trooor jag precis haft ÄL nu i dagarna, 7-8 dagar efter sista tabletten. Förra månaden klagade jag på att tempen inte ökade lika mycket efter ÄL som den verkar göra för alla andra, men det har den gjort denna gång.
Jag har dock gått från att tempa i munnen till att tempa vaginalt denna cykeln (efter tips från Nanathalie vill jag minnas). Är alltid täppt i näsan på natten och andas därmed genom munnen, vilket kan ha bidragit till att tempen tidigare blivit lite fel.
Jag har dock varit iväg på firande hela helgen, har knappt druckit någon alkohol men har sovit färre timmar/vaknat senare än vanligt, vilket kanske också kan ha påverkat tempen. Jag är dock hoppfull om att stegringen beror på ÄL!
En annan sak jag också testat denna cykeln är vitamin C brustabletter. Jag minns inte exakt när i cykeln jag började, men ca 1-2 veckor innan peak på ÄL-test, och sedan dubbeldos samma dag.
Nu har jag snart skrivit en halv novell här 🥹 hur går det för er?
I onsdags fick jag se min lille miniperson igen och hjärtat tickade på så fint ännu ❤️ Mättes till 7+1-7+3 ungefär så är i v8. Ville bara sticka in huvudet och säga det ❤️ Hejar på er härifrån. Kram ❤️
I onsdags fick jag se min lille miniperson igen och hjärtat tickade på så fint ännu ❤️ Mättes till 7+1-7+3 ungefär så är i v8. Ville bara sticka in huvudet och säga det ❤️ Hejar på er härifrån. Kram ❤️
I tisdags kom mensen prick 15 dagar efter vad läkaren trodde jag skulle ha ägglossning. Hade dock inte ett enda postivt ägglossningstest och testade från dag 11-25 morgon och kväll. Ringde mottagningen idag och ska nu fortsätta med letrozol dubbeldos och har inbokad tid hos dem dag 16 (12 februari) för att vidare planera därifrån om ingen ägglossning har inträffat och så skulle dem kika på hur det ser ut då och vad vi kan göra framöver . Skönt iallafall att slippa provera denna gång.
Hej på er ❤️
Igår fick vi se vår bebis igen. Tyvärr hade hjärtat slutat slå 8+6, var i 9+6 igår.
Nu får jag vänta på att kroppen gör sin grej, men på 1 vecka har den ju inte fattat att bebisen dött. Alltså en missed abortion (MA).
Fattar inte kroppen innan måndag så får jag cytotec för att abortera bort det.
Kommer haka på er här inne igen när det ordnat upp sig och vi är redo att försöka igen.
Kram från mig ❤️
Hej på er ❤️
Igår fick vi se vår bebis igen. Tyvärr hade hjärtat slutat slå 8+6, var i 9+6 igår.
Nu får jag vänta på att kroppen gör sin grej, men på 1 vecka har den ju inte fattat att bebisen dött. Alltså en missed abortion (MA).
Kommer haka på er här inne igen när det ordnat upp sig och vi är redo att försöka igen.
Kram från mig ❤️
Hej på er ❤️
Kram från mig ❤️
Hej på er ❤️
Kram från mig ❤️
I tisdags kom mensen prick 15 dagar efter vad läkaren trodde jag skulle ha ägglossning. Hade dock inte ett enda postivt ägglossningstest och testade från dag 11-25 morgon och kväll. Ringde mottagningen idag och ska nu fortsätta med letrozol dubbeldos och har inbokad tid hos dem dag 16 (12 februari) för att vidare planera därifrån om ingen ägglossning har inträffat och så skulle dem kika på hur det ser ut då och vad vi kan göra framöver . Skönt iallafall att slippa provera denna gång.