• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Anonym (Jenny)

Hej! 

Nu har det länge sen jag skrev här inne. Jag fick missfall förut, fick reda på att jag hade pcos och fick börja på letrozol enkel dos. Andra omgången såg läkaren ingen blåsa och sa att till nästa gång ska vi höja dosen men då hade jag uppenbarligen ägglossning alldeles under ultraljudet för jag blev gravid!

Nu i fredags så skulle jag på ett ultraljud för att kunna göra ett NIP test. Är idag i v. 11+3. 

När läkaren börjar kolla under ultraljudet så säger han att han har hittat ett problem för NIP testet. Jag blev såklart rädd och tänkte att nu är fostret dött eller så har den någon missbildning eller något. 

Men då visade han mig en levande bebis som rörde sig. Sen flyttade han lite och visade mig något mer som också var en bebis. Så jag väntar tvillingar! Han misstänker att det är enäggstvillingar men de ligger ändå i olika fostersäckar så det var inte helt självklart att avgöra. 

• Miatheone
    Anonym (Jenny) skrev 2025-02-25 20:26:20 följande:

Hej! 

Nu har det länge sen jag skrev här inne. Jag fick missfall förut, fick reda på att jag hade pcos och fick börja på letrozol enkel dos. Andra omgången såg läkaren ingen blåsa och sa att till nästa gång ska vi höja dosen men då hade jag uppenbarligen ägglossning alldeles under ultraljudet för jag blev gravid!

Nu i fredags så skulle jag på ett ultraljud för att kunna göra ett NIP test. Är idag i v. 11+3. 

När läkaren börjar kolla under ultraljudet så säger han att han har hittat ett problem för NIP testet. Jag blev såklart rädd och tänkte att nu är fostret dött eller så har den någon missbildning eller något. 

Men då visade han mig en levande bebis som rörde sig. Sen flyttade han lite och visade mig något mer som också var en bebis. Så jag väntar tvillingar! Han misstänker att det är enäggstvillingar men de ligger ändå i olika fostersäckar så det var inte helt självklart att avgöra. 

Ååh så rädd jag blev när jag läste början av ditt inlägg. Så roligt för dig och vad spännande med tvillingar. Stort stort Grattis till dubbel lycka.  Så avundsjuk på dig måste jag erkänna 😅 När är dem små sötnosarna beräknade att komma ut? 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-02-25 10:35:57 följande:

Håller alla tummar för er❤️👏🏼 
    Tyvärr är de omgång 6 för min del nu..  suck. 

Håller tummarna för dig med ❤️❤️ Börjar själv bli supernervös över att vi inte kommer lyckas, är ju som jag förstår det 6 omgångar man får på sig och går det inte med att tabletter och vi behöver IVF kommer vi tyvärr lägga ned bebisverkstan här hemma då vi inte har ekonomin till det. 
  • EmmaJoh

Hej! 

Gud vad kul, grattis! 🤗

Jag har fått lite mensvärk under kvällen så blev väl inget den här gången. Då blir det kur två med letrozol om några dagar. 🤷🏻?♀️
  • Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-02-25 17:17:02 följande:
    Hoppas det tar sig nu! Blir det ivf sen annars? För oss blir det ivf om det inte blir något efter 6 försök. Jag är på första kuren och inväntar BIM på torsdag, tänker inte hålla på och testa förrän tidigast fredag om mensen inte kommit.
    Tack! Näe, inte som samtalet har gått med min läkare. Då vi lyckats med en full gången graviditet 2022 så låter det som att vi kanske kan få fortsätta på letrozol då vårt problem är min ägglossning. 
    Men åh va spännande håll i å håll ut mensmol kan även de vara tecken på graviditet! Håller tummarna för dig!
    Miatheone skrev 2025-02-25 20:45:39 följande:
    Håller tummarna för dig med ❤️❤️ Börjar själv bli supernervös över att vi inte kommer lyckas, är ju som jag förstår det 6 omgångar man får på sig och går det inte med att tabletter och vi behöver IVF kommer vi tyvärr lägga ned bebisverkstan här hemma då vi inte har ekonomin till det. 

❤️❤️ 
    Åh jag fattar! Jag ha diskutera de med min läkare och som jag skrev här ovan så lät hon inte alls negativt inställd över att fortsätta ifall att de inte lyckas denna gång. Utan hon är mer av sorten "ha de lyckas en gång ska de banne mig ta sig två ggr! "
    Är me dig där, ekonomin finns inte för det här heller.. Men hoppas verkligen att du slipper fundera över de och att de tar sig!
  • Nanathalie

Hej! 

Oh my god HUR COOLT!! Grattis!! Har ni tvillingar i släkten? Så spännande!!!❤️
  • EmmaJoh

Jag fick min mens idag så då blir det ny kur med letrozol då. 😊 Glad att jag svarade på behandlingen iaf, så hoppas jag på att jag gör det den här gången också. Hejar på er så länge! ❤️

• Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-02-26 17:51:16 följande:

Jag fick min mens idag så då blir det ny kur med letrozol då. 😊 Glad att jag svarade på behandlingen iaf, så hoppas jag på att jag gör det den här gången också. Hejar på er så länge! ❤️

Men då nästan prick på dagen också. Då hoppas vi det tar sig denna gång istället då. Börjar själv ha lite känningar inför mensen så dyker säkert upp om några dagar här med ❤️
  • Nanathalie
    EmmaJoh skrev 2025-02-26 17:51:16 följande:

Åh, segt med mens men håller med om att det är skönt att veta att man svarar på behandlingen. Jag har samma situation.

Gjorde mitt sista ultraljud igår från mitt ma/mf och äntligen fick jag bekräftat att där är tomt. Inga graviditetsrester. Ska ta ett digitalt gravtest nu i helgen för att få "inte gravid" svart på vitt i text.

Jag fick dock veta att det (såklart) inte förekommit någon ägglossning eller ens tecken på att det var på G. Fick dessutom antibiotika för jag har urinvägsinfektion. Känns som om vi kommer få vänta på ägglossningen tills letrozolkuren, alltså dag 3 nästa mens. Läkaren gav mig tillåtelse att ta provera om mensen inte kommit cd45 (cd22 idag) vilket känns som en lättnad då jag före letrozol hade 60 dagars-cykler pga ingen ägglossning. Tacksam att inte behöva vänta så länge och att kunna ta letrozol snart igen. ❤️
  • EmmaJoh
    Nanathalie skrev 2025-02-27 09:09:50 följande:
    Åh, segt med mens men håller med om att det är skönt att veta att man svarar på behandlingen. Jag har samma situation.

Gjorde mitt sista ultraljud igår från mitt ma/mf och äntligen fick jag bekräftat att där är tomt. Inga graviditetsrester. Ska ta ett digitalt gravtest nu i helgen för att få "inte gravid" svart på vitt i text.

Jag fick dock veta att det (såklart) inte förekommit någon ägglossning eller ens tecken på att det var på G. Fick dessutom antibiotika för jag har urinvägsinfektion. Känns som om vi kommer få vänta på ägglossningen tills letrozolkuren, alltså dag 3 nästa mens. Läkaren gav mig tillåtelse att ta provera om mensen inte kommit cd45 (cd22 idag) vilket känns som en lättnad då jag före letrozol hade 60 dagars-cykler pga ingen ägglossning. Tacksam att inte behöva vänta så länge och att kunna ta letrozol snart igen. ❤️
    Så imponerad av dig som tagit dig igenom det här och inte ger upp. ❤️ Snart är det er tur! 🥰
Svar på tråden Letrozole, följas åt?