• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Miatheone

Jag är gärna med. Har i 2.5 år försökt få ett syskon men inte lyckats. Nu har en läkare erbjudit ägglossningsstimulering då det är uppenbart att jag inte har ägglossning som jag ska plus oregelbunden blödningar. Kommer påbörja provera den 20e för att framkalla blödning och därefter ta letrozole för att förhoppningsvis framkalla en ägglossning.

• Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-10-10 21:26:51 följande:

Jag är gärna med. Har i 2.5 år försökt få ett syskon men inte lyckats. Nu har en läkare erbjudit ägglossningsstimulering då det är uppenbart att jag inte har ägglossning som jag ska plus oregelbunden blödningar. Kommer påbörja provera den 20e för att framkalla blödning och därefter ta letrozole för att förhoppningsvis framkalla en ägglossning.

Spännande. Låter som mig, men vi har inte försökt riktigt lika länge. Jag gick till en privat gynekolog för rådgivning och fick då höra att jag hade väldigt många ägg och hon såg inte heller tecken på någon tidigare ägglossning.

Med Letrozole KOM ÄGGLOSSNINGEN! Jag var så extremt glad över detta. 2 extremt starka streck. Test starkare än kontroll. Vilken lycka!! På Cykeldag 19, 12 dagar efter avslutad kur! Nu jäklar hoppas jag att det tagit sig 😍😍

Är på äl+4 Idag. Väntan på att få testa är lång 😂 Aldrig känt så riktigt innan för har ju inte vetat säkert att jag haft ägglossning. Jag har också tempat och på så vis fått ägglossning bekräftad. Rekommenderas varmt! Mensen ska enligt ägglossning komma cykeldag 33. Jag hade 60 dagars cykel förra cykeln. Letrozole hjälpte mig MYCKET! Hoppas på samma för dig!
  • Miatheone

Det låter ju superbra. Ja hoppas verkligen detta funkar och håller tummarna för ett plus för er 🙂 

• Nanathalie
    Miatheone skrev 2024-10-13 13:44:57 följande:

Det låter ju superbra. Ja hoppas verkligen detta funkar och håller tummarna för ett plus för er 🙂 

Ja det vore ju en solskenshistoria men säkert för bra för att vara sant. Man kan ju hoppas 😅 ska börja smygtesta efter graviditet med tidiga tester nästa helg.

Ska du börja med letrozole dag 3 framkallad mens?

Hur gamla är du/ni förresten? Och hur längesedan fick du ditt första? 😀 tog det också tid?
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-10-13 15:18:41 följande:
    Ja det vore ju en solskenshistoria men säkert för bra för att vara sant. Man kan ju hoppas 😅 ska börja smygtesta efter graviditet med tidiga tester nästa helg.

Ska du börja med letrozole dag 3 framkallad mens?

Hur gamla är du/ni förresten? Och hur längesedan fick du ditt första? 😀 tog det också tid?
    Eller hur, läst om flera som lyckats tack vare letrozole och hoppas det funkar för både dig och mig. Ååh spännande du får berätta hur det går. 

Ja precis ska starta dag 3 med letrozole. Vi är 31 och 32 år. Fick min dotter 2019 (5år sen) och det var då inga problem gick på ppiller och blev gravid ändå. Trodde därför att när jag plockade ur pstaven i mars 2022 att det skulle gå superfort men visade sig att den har krånglat till det för mig istället.  Hade egentligen planerat att det skulle vara cirka 3-4 år i åldersskillnad men nu verkar det som det blir minst 6år iaf om vi nu lyckas med hjälp av ägglossningsstimuleringen.
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-10-13 23:58:02 följande:
    Eller hur, läst om flera som lyckats tack vare letrozole och hoppas det funkar för både dig och mig. Ååh spännande du får berätta hur det går. 

Ja precis ska starta dag 3 med letrozole. Vi är 31 och 32 år. Fick min dotter 2019 (5år sen) och det var då inga problem gick på ppiller och blev gravid ändå. Trodde därför att när jag plockade ur pstaven i mars 2022 att det skulle gå superfort men visade sig att den har krånglat till det för mig istället.  Hade egentligen planerat att det skulle vara cirka 3-4 år i åldersskillnad men nu verkar det som det blir minst 6år iaf om vi nu lyckas med hjälp av ägglossningsstimuleringen.
    Tufft när det inte bara fungerar. Min son är gjord på Ppiller. Nu sitter man här och inte ens ägglossningen fungerar! Märkligt hur kroppen fungerar. Vi försöker med en sladdis då maken har en tjej född -19 sedan tidigare.

Idag har jag fått ömma bröstvårtor! Kul med lite symtomjakt. Är ju ändå bara 1v kvar tills mensen förhoppningsvis inte kommer.

Håller dig uppdaterad, hoppas du gör detsamma 😊
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-10-14 15:56:39 följande:
    Tufft när det inte bara fungerar. Min son är gjord på Ppiller. Nu sitter man här och inte ens ägglossningen fungerar! Märkligt hur kroppen fungerar. Vi försöker med en sladdis då maken har en tjej född -19 sedan tidigare.

Idag har jag fått ömma bröstvårtor! Kul med lite symtomjakt. Är ju ändå bara 1v kvar tills mensen förhoppningsvis inte kommer.

Håller dig uppdaterad, hoppas du gör detsamma 😊
    Absolut, påbörjar provera kuren nu på söndag och är så taggad , känns äntligen som man är ett steg närmare bebis även om man inte vet om det kommer fungera 🙂
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-10-14 18:16:25 följande:
    Absolut, påbörjar provera kuren nu på söndag och är så taggad , känns äntligen som man är ett steg närmare bebis även om man inte vet om det kommer fungera 🙂
    Nu håller vi tummarna!!
  • Anonym (Junibebis?)

Update! Första omgången Letrozole gjorde inga mirakel här. Mensen kom på äl+15. Idag är jag på dag 3 på mensen och påbörjar Letrozoledos nummer 2.

Ultraljud inbokat cykeldag 13 för att undersöka äggblåsorna. Nu hoppas vi på att dos nummer 2 ger resultat. 

Hur går det för dig Miatheone?😍

• Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-10-25 14:57:50 följande:

Update! Första omgången Letrozole gjorde inga mirakel här. Mensen kom på äl+15. Idag är jag på dag 3 på mensen och påbörjar Letrozoledos nummer 2.

Ultraljud inbokat cykeldag 13 för att undersöka äggblåsorna. Nu hoppas vi på att dos nummer 2 ger resultat. 

Hur går det för dig Miatheone?😍

Tråkigt hoppas på tur denna gång då för dig 🙂 4 tabletter kvar av proverakuren sen invänta blödning för att starta första försöket med letrozole och sen ultraljud då på cykeldag 12. Så väntar tålmodigt här 🤣🤣
Svar på tråden Letrozole, följas åt?