• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-08 22:02:56 följande:

Jag är gärna med i tråden. Äter min första kur letrozol nu eftersom jag har oregelbunden mens. Ska kolla med VUL i slutet på nästa vecka om kroppen svarar på tabletterna 

Hoppas på fint resultat på vul, tack för info ❤️
  • Marie8989
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-08 11:51:41 följande:
    Så spännande håller tummarna för att ultraljudet ser bra ut! Ha dock i åtanke att det inte sällan är senare äl första månaden. Den kan komma senare än vad dom är förväntat! Som sagt så kom min flera dagar senare förra månaden än nu!
    Vad kan det bero på att äl blir senare första månaden tro? Vilken dag brukar ägglossning bli? Glad
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-08 22:02:56 följande:

Jag är gärna med i tråden. Äter min första kur letrozol nu eftersom jag har oregelbunden mens. Ska kolla med VUL i slutet på nästa vecka om kroppen svarar på tabletterna 

Härligt,  då ska vi iväg nästan samtidigt då 😀
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-08 23:31:17 följande:
    Vad kan det bero på att äl blir senare första månaden tro? Vilken dag brukar ägglossning bli? Glad
    Det kan ha att göra med att kroppen skall förstå vad som händer. Jag har nu haft ägglossning enligt tester 3 dagar innan förra månaden, men jag tempar också för att säkerställa att ägglossning faktiskt sker. Är så glad att jag gör båda delar så jag faktiskt kan konstatera ägglossning och längta efter bim. Så fort jag får konstaterad ägglossning denna månad kommer jag längta efter bim. Just nu vet jag ännu inte. Jag hade dock en temphöjning som indikerar på att ägget släppt. Hoppas den håller I sig så ägglossningen bekräftas ägt rum. 

Jag kan bara säga att för mig är det en skillnad på omgång 1 och 2 med letrozol. Har hört att det vart så även för andra så tror inte det är en slump.

Jag är såååååå tacksam över att cykeln förkortas så jag slipper vänta på bim I veckor. 

Lycka till ni andra!
  • Marie8989
    Miatheone skrev 2024-11-09 20:15:53 följande:
    Härligt,  då ska vi iväg nästan samtidigt då 😀
    Jag såg det! Jättespännande! SkrattandeSkrattande
  • Marie8989
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-09 21:58:06 följande:
    Det kan ha att göra med att kroppen skall förstå vad som händer. Jag har nu haft ägglossning enligt tester 3 dagar innan förra månaden, men jag tempar också för att säkerställa att ägglossning faktiskt sker. Är så glad att jag gör båda delar så jag faktiskt kan konstatera ägglossning och längta efter bim. Så fort jag får konstaterad ägglossning denna månad kommer jag längta efter bim. Just nu vet jag ännu inte. Jag hade dock en temphöjning som indikerar på att ägget släppt. Hoppas den håller I sig så ägglossningen bekräftas ägt rum. 

Jag kan bara säga att för mig är det en skillnad på omgång 1 och 2 med letrozol. Har hört att det vart så även för andra så tror inte det är en slump.

Jag är såååååå tacksam över att cykeln förkortas så jag slipper vänta på bim I veckor. 

Lycka till ni andra!
    Ja just ja så kan det nog vara. Jag är också extremt tacksam för att få hjälp, min senaste cykel var på 65 dagar så det blir ju näst intill omöjligt att pricka rätt om ägglossning ens skett på en så lång cykel... i perioder är cyklerna kortare men bara för vi ville ha syskon så skulle det börja krångla igen Drömmer 

Fick i alla fall konstaterat att mina äggstockar gått från PCO-äggstockar (7 år sen) till multifollikulära, så de ser mer normala ut nu, så det ska tydligen vara bra att bli lite äldre och därmed lättare att stimulera. 
  • Anonym (Junibebis?)

Hur går det för er där ute?
    Jag har nu fått bekräftad ägglossning igen och är idag på äl+4! Flera dagar tidigare bim, om apparna räknat rätt är bim 23/11. Äntligen kan man börja längta, hoppas och om cirka 5 dagar börja småtesta! Cant wait

• Marie8989
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-12 21:43:06 följande:

Jag har nu fått bekräftad ägglossning igen och är idag på äl+4! Flera dagar tidigare bim, om apparna räknat rätt är bim 23/11. Äntligen kan man börja längta, hoppas och om cirka 5 dagar börja småtesta! Cant wait

Åh vad spännande! Vilken dag i cykeln fick du ägglossning? 
    Är alltid så svårt att hålla sig från att testa! Håller tummarna för att det tar sig!! PlusSkrattande

Jag tog sista letrozol-tabletten igår och väntar på att få komma på VUL på fredag, hoppas på att det ska gå bra. Annars får man väl höja dosen antar jag Solig  
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-12 21:43:06 följande:

Spännande, Håller alla tummar och tår för dig här. Imorgon är det dags för VUL och se om det hjälpt något. Supernervös. 
  • Anonym (Junibebis?)
    Marie8989 skrev 2024-11-12 22:22:51 följande:
    Åh vad spännande! Vilken dag i cykeln fick du ägglossning? 
    Är alltid så svårt att hålla sig från att testa! Håller tummarna för att det tar sig!! PlusSkrattande

Jag tog sista letrozol-tabletten igår och väntar på att få komma på VUL på fredag, hoppas på att det ska gå bra. Annars får man väl höja dosen antar jag Solig  
    Denna månad hade jag positivt ägglossningstest (vanlig sticka) dag 16 och ägglossningen bekräftades med temp dag 17. Äl+5 nu, satsar på att börja testa om några dagar pga svårt nyfiken 😂

Håller alla tummar inför fredag 😍
Svar på tråden Letrozole, följas åt?