• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-04 18:53:50 följande:

Åh underbart!!! Håller tummarna!

Själv var jag på VUL idag och fick veta att jag hade 1 ledande äggblåsa på 18mm och gyn sa att jag borde ha ägglossning de närmsta dagarna. Dock har jag 0 tecken på det i övrigt. Apparna säger ägglossning om 8 dagar. Vi får väl se 😂

Härligt, hur har du tagit letrozolen morgon eller kväll?, samma tid varje dag? Haha ja det där med appar är inte alltid lätt inte 🤣😂
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-04 22:16:17 följande:
    Härligt, hur har du tagit letrozolen morgon eller kväll?, samma tid varje dag? Haha ja det där med appar är inte alltid lätt inte 🤣😂
    Jag har tagit den kl 10 varje dag! Samma tid var viktigt. Anledningen till att jag inte tagit den direkt på morgonen är för att jag tar mina andra mediciner då!
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-04 22:24:16 följande:
    Jag har tagit den kl 10 varje dag! Samma tid var viktigt. Anledningen till att jag inte tagit den direkt på morgonen är för att jag tar mina andra mediciner då!
    Okej ska försöka komma på en bra tid som passar här men får nog bli på morgonen innan jobbet 🙂 Imorgon är det dags för första tabletten, så spännande 😀 Har du haft någon ägglossning än?
  • Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-05 15:32:44 följande:
    Okej ska försöka komma på en bra tid som passar här men får nog bli på morgonen innan jobbet 🙂 Imorgon är det dags för första tabletten, så spännande 😀 Har du haft någon ägglossning än?
    Ingen ägglossning här enligt mina tester, däremot sägs det att cykeln kan kortas ner ordentligt under dos 2 av letrozole och att ägglossning kommer tidigare. Hoppas det stämmer. Har googlat lite och det känns märkligt att ägget skulle vara 18mm igår, och slöppa först om en vecka så det växer ca. 1.6mm per dag och släpper runt 20-25mm.

Hoppas på äl nu i dagarna så jag kan börja längta efter bim. Känns så förbannat långt bort nu. Har fått ökad mängd sekret nu iaf, så något är ju på g 😁
  • Anonym (Junibebis?)

Nu kommer min ägglossning! Positivt test, vilket innebär ägglossning inom 2 dagar!

Förra cykeln kom ägglossningen på cykeldag 21 och nu cykeldag 18. Hoppas det tar sig nu ❤️

• Miatheone

Härligt hoppas verkligen detta är månaden som det går vägen för dig, själv ska jag på VUL om exakt en vecka 😀

• Miatheone

Tagit 2 tabletter Letrozol så tre kvar, hoppas verkligen på att detta funkar nu 😀

• Anonym (Junibebis?)
    Miatheone skrev 2024-11-07 19:04:04 följande:

Tagit 2 tabletter Letrozol så tre kvar, hoppas verkligen på att detta funkar nu 😀

Så spännande håller tummarna för att ultraljudet ser bra ut! Ha dock i åtanke att det inte sällan är senare äl första månaden. Den kan komma senare än vad dom är förväntat! Som sagt så kom min flera dagar senare förra månaden än nu!
  • Marie8989

Jag är gärna med i tråden. Äter min första kur letrozol nu eftersom jag har oregelbunden mens. Ska kolla med VUL i slutet på nästa vecka om kroppen svarar på tabletterna 

• Anonym (M)

Hittade när jag läste en studie kring letrozol mot endometrios. Det är nog en bra idé att äta extra kalcium under tiden ni äter letrozol, för att minska risken för benskörhet
Svar på tråden Letrozole, följas åt?