• Miatheone

Letrozole, följas åt?

Jag är gärna med. Har i 2.5 år försökt få ett syskon men inte lyckats. Nu har en läkare erbjudit ägglossningsstimulering då det är uppenbart att jag inte har ägglossning som jag ska plus oregelbunden blödningar. Kommer påbörja provera den 20e för att framkalla blödning och därefter ta letrozole för att förhoppningsvis framkalla en ägglossning.

• Miatheone

Det låter ju superbra. Ja hoppas verkligen detta funkar och håller tummarna för ett plus för er 🙂 

• Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-10-13 15:18:41 följande:
    Ja det vore ju en solskenshistoria men säkert för bra för att vara sant. Man kan ju hoppas 😅 ska börja smygtesta efter graviditet med tidiga tester nästa helg.

Ska du börja med letrozole dag 3 framkallad mens?

Hur gamla är du/ni förresten? Och hur längesedan fick du ditt första? 😀 tog det också tid?
    Eller hur, läst om flera som lyckats tack vare letrozole och hoppas det funkar för både dig och mig. Ååh spännande du får berätta hur det går. 

Ja precis ska starta dag 3 med letrozole. Vi är 31 och 32 år. Fick min dotter 2019 (5år sen) och det var då inga problem gick på ppiller och blev gravid ändå. Trodde därför att när jag plockade ur pstaven i mars 2022 att det skulle gå superfort men visade sig att den har krånglat till det för mig istället.  Hade egentligen planerat att det skulle vara cirka 3-4 år i åldersskillnad men nu verkar det som det blir minst 6år iaf om vi nu lyckas med hjälp av ägglossningsstimuleringen.
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-10-14 15:56:39 följande:
    Tufft när det inte bara fungerar. Min son är gjord på Ppiller. Nu sitter man här och inte ens ägglossningen fungerar! Märkligt hur kroppen fungerar. Vi försöker med en sladdis då maken har en tjej född -19 sedan tidigare.

Idag har jag fått ömma bröstvårtor! Kul med lite symtomjakt. Är ju ändå bara 1v kvar tills mensen förhoppningsvis inte kommer.

Håller dig uppdaterad, hoppas du gör detsamma 😊
    Absolut, påbörjar provera kuren nu på söndag och är så taggad , känns äntligen som man är ett steg närmare bebis även om man inte vet om det kommer fungera 🙂
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-10-25 14:57:50 följande:

Update! Första omgången Letrozole gjorde inga mirakel här. Mensen kom på äl+15. Idag är jag på dag 3 på mensen och påbörjar Letrozoledos nummer 2.

Ultraljud inbokat cykeldag 13 för att undersöka äggblåsorna. Nu hoppas vi på att dos nummer 2 ger resultat. 

Hur går det för dig Miatheone?😍

Tråkigt hoppas på tur denna gång då för dig 🙂 4 tabletter kvar av proverakuren sen invänta blödning för att starta första försöket med letrozole och sen ultraljud då på cykeldag 12. Så väntar tålmodigt här 🤣🤣
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-10-26 11:45:35 följande:
    Glömde säga att mensen numera pågår i 2 dagar!! Helt sjukt. Så kort. Skevt att ta letrozole på mensdag 3 när mensen är över dag 3. Men så ska det tydligen vara. Skönt att slippa blöda längre än nödvändigt 
    Jaha okej vad knepigt. Jamen vad skönt då så länge man ser att ägglossningen kommer och precis som du säger att man slipper vänta 2 månader på mensen. Det som blivit för mig efter uttag av pstav är att jag fått vänta 2.5 månader på nästa mens och då hinner man ju inbilla sig en hel del att kanske är man gravid denna gång. Är så peppad på att starta letrozole omgång 1. Men lär väl bli nästan in på november det.
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-10-31 11:04:01 följande:
    Nu är jag klar med dos nummer 2 och på måndag ska jag på vul. Hoppas kroppen visar vad den kan nu ❤️

Jag hade extremt långa cyklar på 65 dagar och kände mig extremt gravid. Besvikelsen var total.

Nu har jag börjat testa med ägglossningstester varje dag och hoppas på ett guldägg❤️

Hur går det för dig?
    ÅÅH håller verkligen tummarna för dig. Har nyligen avslutat proverakuren och inväntar nu blödning för att påbörja dos 1 av Letrozole. Denna väntan känns som en evighet. Hoppas verkligen på att blödning kommer igång snart.

Äntligen iallafall berättat för svägerskan hur det ligger till för oss då vi väldigt ofta får frågan om det inte är dags för ett syskon snart. Känner att jag inte orkar med dem frågorna just nu. Känns som en sten lyft av att berätta det. Kändes som jag skulle gråta där direkt, antingen av hormonerna som kroppen är fylld av eller bara ändå med tanke på hur länge vi faktiskt försökt. Känns som det blev mer verkligt att säga ordena högt.  
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-11-02 22:28:53 följande:
    Nej men åh, hoppas mensen drar igång omgående!! Känns som om väntan är så förbannat lång emellanåt men framförallt tråkig. Mycket roligare att invänta bim.

Senast kom ju ägglossning på dag 18/19. Typ en vecka bort nu, 10 dagar ish. Usch så långt...

Men vad skönt ändå! Underbart att kunna öppna upp sig sådär. Man ska aldrig behöva känna sig pressad från annat håll, inte en människa vet hur det faktiskt är. Jag har själv delat med mig av detta till min närmaste vän, men ingen mer. Hoppas verkligen denna månad är vår månad. Har läst solskenshistorier om Letrozol. Har en känsla av att jag fick kemiskt nu senast, alltså en graviditet som stöttes bort av kroppen. Hade svaga tester som aldrig blev starkare och sedan kom mensen.

Lämnade sköldkörtelprover som dessutom var någo5 avvikande mot tidigare så har nu ökat min dos levaxin (har hypotyreos). Hoppas det ska hjälpa.

Tror så mycket på denna månad. För oss båda ❤️
    Tack ja men eller hur, denna väntan är så lååång. Nee eller hur är ju bara en själv som vet hur det känns. Samma här har bara berättat för min närmsta kollega på jobbet och nu svägerskan då. Dock slutar snart kollegan vilket känns lite tråkigt då man alltid kunnat ventilera lite med henne angående allt.

Ja, läst en hel del om letrozol också på senaste och tror så mycket på november månad här nu. Fått upp massa tiktoks där folk lyckats bli gravida just med hjälp av letrozol ❤️❤️

Hade varit en sån fin förskottsjulklapp med ett plus på stickan och bara slippa allt detta med förtvivlan månad efter månad. ❤️❤️ 
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-11-02 22:28:53 följande:
    Nej men åh, hoppas mensen drar igång omgående!! Känns som om väntan är så förbannat lång emellanåt men framförallt tråkig. Mycket roligare att invänta bim.

Senast kom ju ägglossning på dag 18/19. Typ en vecka bort nu, 10 dagar ish. Usch så långt...

Men vad skönt ändå! Underbart att kunna öppna upp sig sådär. Man ska aldrig behöva känna sig pressad från annat håll, inte en människa vet hur det faktiskt är. Jag har själv delat med mig av detta till min närmaste vän, men ingen mer. Hoppas verkligen denna månad är vår månad. Har läst solskenshistorier om Letrozol. Har en känsla av att jag fick kemiskt nu senast, alltså en graviditet som stöttes bort av kroppen. Hade svaga tester som aldrig blev starkare och sedan kom mensen.

Lämnade sköldkörtelprover som dessutom var någo5 avvikande mot tidigare så har nu ökat min dos levaxin (har hypotyreos). Hoppas det ska hjälpa.

Tror så mycket på denna månad. För oss båda ❤️
    Just ja hade detsamma som dig för cirka 2 år sedan. Fick ett plus på digitalt test. Några dagar senare var det negativt och en vecka senare kom blödning med väldigt tryck nedåt så det kändes som när man ska föda. Så ja antagligen ett missfall här också . Så tråkigt då man redan innan hunnit glädja sig och börja räkna på när bebis kommer. Men något sa mig redan från början att allt inte var som det skulle och därför tog jag ytterligare test som då visade negativt. 
  • Miatheone

Wohoo idag kom blödningen och på onsdag påbörjar jag första dosen av letrozol sen nästa torsdag är det dags för vul. Såå taggad att det äntligen är på gång. 

Svar på tråden Letrozole, följas åt?