• Miatheone

Letrozole, följas åt?

Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-04 18:53:50 följande:

Åh underbart!!! Håller tummarna!

Själv var jag på VUL idag och fick veta att jag hade 1 ledande äggblåsa på 18mm och gyn sa att jag borde ha ägglossning de närmsta dagarna. Dock har jag 0 tecken på det i övrigt. Apparna säger ägglossning om 8 dagar. Vi får väl se 😂

Härligt, hur har du tagit letrozolen morgon eller kväll?, samma tid varje dag? Haha ja det där med appar är inte alltid lätt inte 🤣😂
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-04 22:24:16 följande:
    Jag har tagit den kl 10 varje dag! Samma tid var viktigt. Anledningen till att jag inte tagit den direkt på morgonen är för att jag tar mina andra mediciner då!
    Okej ska försöka komma på en bra tid som passar här men får nog bli på morgonen innan jobbet 🙂 Imorgon är det dags för första tabletten, så spännande 😀 Har du haft någon ägglossning än?
  • Miatheone

Härligt hoppas verkligen detta är månaden som det går vägen för dig, själv ska jag på VUL om exakt en vecka 😀

• Miatheone

Tagit 2 tabletter Letrozol så tre kvar, hoppas verkligen på att detta funkar nu 😀

• Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-08 22:02:56 följande:

Jag är gärna med i tråden. Äter min första kur letrozol nu eftersom jag har oregelbunden mens. Ska kolla med VUL i slutet på nästa vecka om kroppen svarar på tabletterna 

Härligt,  då ska vi iväg nästan samtidigt då 😀
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-12 21:43:06 följande:

Hur går det för er där ute?
    Jag har nu fått bekräftad ägglossning igen och är idag på äl+4! Flera dagar tidigare bim, om apparna räknat rätt är bim 23/11. Äntligen kan man börja längta, hoppas och om cirka 5 dagar börja småtesta! Cant wait

Spännande, Håller alla tummar och tår för dig här. Imorgon är det dags för VUL och se om det hjälpt något. Supernervös. 
  • Miatheone

Nu har jag varit iväg och äggblåsor fanns men ingen större än 10mm så ska tillbaka nästa vecka  för ytterligare en koll och se om någon växt till sig. 

• Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-14 17:02:27 följande:
    Men underbart att det ändå fanns blåsor ❤️ håller tummarna 
    Ja så det är ju positivt, ska börja testa för ägglossning på tisdag ifall det tar sig. Hoppas det bara är så att den är lite sen nu första gången med letrozol. 
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-14 18:16:46 följande:
    Kan ju vara som så att kroppen behöver lite tid att vänja sig såhär första gången HjärtaJag har ärligt talat inga större förhoppningar inför mitt vul i morgon,  tror det kan ta lite tid för kroppen. Kanske man behöver se över dosen dessutom Glad
    Ja men precis????. Känner lite detsamma inför nästa vecka. Är så van vid negativa tester nu efter dessa år med försök så blir inte förvånad 🤣
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-14 20:16:08 följande:

Håller tummarna för er!
    Jag är på äl+6 idag. Helt sjukt. Känner dock 0. Det sägs ju att man kan få symtom såhär dags men not me. Möjligtvis pms. Känslosam och arg typ hela tiden 😂 kan liknas med en pmskossa skulle jag tro.

Kanske smygtestar imorgonbitti just for fun. Såklart att det blir negativt när det är så tidigt men har typ 50 stickor så kan unna mig en om dagen nu tänker jag😂 #crazyperson

Haha kör på. Såg i journalen nu från ultraljudet att mina äggstockar har PCO-utseende så skulle inte förvåna mig om jag också har PCOS då jag misstänkte det ett tag men inget som är utrett ännu. Ojoj 50 stickor du är garderad hör jag. Ska börja testa för ägglossning på tisdag så har sprungit runt som en galning för att hitta clear blue digital men slut överallt så fick köra på expressleverans från nätet 🤣 Så kul att testa när man iallafall vet att man haft ägglossning😀
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-15 05:24:08 följande:
    Köpte ett storpack för att inte riskera stå utan 😂😂 easy@home från amazon som känner av redan vid 10 istället för 25!

Igår när jag var och kissade precis innan jag lagt mig fick jag samma som förra cykeln fast på äl+7. Ljusbrunt/rosa på pappret. Förra cykeln är jag relativt säker på att jag fick en kemisk graviditet då jag fick flera mycket svaga graviditetstest från olika märken och sedan kom mensen. Nu hoppas jag detta är ett bra tecken. Idag började jag dessutom må illa. Men, negativt test! Får fortsätta testa på morgnarna så får vi se 😄
    Åhh så roligt låter ju lovande. Hoppas hoppas verkligen det tar sig för dig 🥰
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-15 15:15:41 följande:

Fanns bara små blåsor och ingen större än 10 mm när jag var på VUL idag, så ska kika i början på nästa vecka om någon bestämt sig för att växa mer. Ett ägg verkade dock lite större än de andra och slemhinnan såg bra ut, så det finns ändå möjlighet att den kan växa sa gyn. Fanns nån injektion man kunde ta för att stötta tillväxten sa hon, frågade inte vad det var men är det någon som vet? Har ju redan Ovitrelle på recept så det är inte den.

Låter precis som för mig då. Ingen större än 10mm och en som såg ut att vara störst på vänster sida.Hoppqs på att det växer till sig för oss båda. Hmm ingen aning vad det kan vara bara hört om typ "trigger shot"(någon typ av spruta) som hjälper till att få ägget att släppa men ingen aning om det är samma, sett många på tiktok som tagit det i samband med letrozol. 
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-15 21:22:57 följande:
    Hade också störst på vänster sida, vi får verkligen hålla tummarna för oss! Ska tillbaka på tisdag så hoppas det går bättre då, förhoppningsvis att man slipper ta sprutor men gör det såklart i värsta fall.
    Frågade om man kan få dubbel dos letrozol nästa gång om det inte tar sig, men gyn sa att det kan leda till att man får två eller tre äggblåsor. Skulle verkligen inte vilja ha tvillingar så jag hoppas enkel dos räcker 
    Ja jag tänker att läkarna vet bäst och hur man ska gå vidare om det inte tar sig denna gång, kan ju som sagt vara så att dem vill se hur kroppen "vänjer sig " vid letrozolen. Härligt ändå att du ska dit redan på tisdag, jag ska iväg på torsdag och hoppas då på positivt besked. Känner av lite värk på vänster äggstock men behöver ju inte betyda något , haft så innan och inte ens då haft ägglossning så. Men känns som man letar efter minsta lila symptom här nu i väntans tider 🤣😅
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-16 13:45:02 följande:
    Ja läkarna ser ju trots allt sånt här varje dag och borde veta bäst. Tog en dos pergotime för typ 8 år sen hos samma gynekolog och då var mina äggstockar lite långsamma också med att utveckla äggen, men det blev ju ändå ett barn på första försöket. Så tycker inte man behöver tappa hoppet bara för att det går lite trögt just nu.
    Men ja man känner ju efter rätt mycket FlörtSkrattande 
    Skönt ändå att det gick på första försöket då. För mig blev det en spontangraviditet medans jag gick på p-piller för cirka 6 år sen 😅🤣
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-11-16 18:32:52 följande:
    Min son på 11 är gjord på ppiller. En riktig hoppsan. Nr2 tog ca 8 mån. Nu sitter man här efter 7 månader och har ledsnat totaaaalt på att vänta..
    Förstår verkligen det här med att vara trött på att vänta. Plockade ut min pstav i början av 2022 och väntat sen dess på ett syskon och hoppas nu på att letrozolen ska hjälpa 🙂
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-18 09:02:16 följande:
    Åh vilken väntan. Jag blir lite bitter och känner att jag inte riktigt orkar lägga ner typ 200% av min tankekraft om det inte tar sig snart. Blir heller inte yngre (är 34) och har redan barn att lägga fokus på. Det är bara att jag och maken saknar gemensamt vilket skaver. Samtidigt börjar försöken ta kraft från psyket. Man försöker ju varje månad, men om letrozol inte är tillräcklig för att hjälpa så backar vi nog ur detta. 😭 Då får man istället acceptera ödet. Vi får väl se vart livet tar oss. Hade en bra känsla tidigare i cykeln men idag var testet negativt och då fick jag direkt en dålig känsla. Hoppas det vänder. Bim på lördag och äl+10 idag. 
    Förstår, samma här fungerar det inte med letrozol så kommer vi inte göra något ytterligare eftersom vi har 1 gemensamt barn sen tidigare och har inte pengar till IVF. Men du har ju fortfarande chans till ett plus denna månad 🙂
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-19 13:35:13 följande:
    Gick på VUL idag men det hade hänt absolut ingenting med mina ägg så det blev ingen ägglossning... Fick provera för att framkalla mens istället. Är så besviken 
    Men vad tråkigt hållde tummarna för dig idag då jag lade på minnet att det va dags för VUL för dig idag. Provera tog jag denna cykel och fick mensen cirka 6 dagar efter avslutad kur. 

Ska själv iväg på torsdag förmiddag på VUL och har börjat testa för ägglosning men inget i sikte än och har inga större förhoppningar då det verkar som vi hade samma utgångsläge sist med äggblåsa på max 10mm.
  • Miatheone

Nee var som som jag trodde hade inte hänt någonting alls sen förra gången så nu är vi tillbaka på ruta  0 igen. Ska börja med provera om 20 dagar sen blir det dubbeldos letrozol och hoppas verkligen det fungerar nu. 

• Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-21 11:11:41 följande:
    Vad tråkigt att det inte hänt något! Hjärta 
    Hur kommer det sig att du måste vänta 20 dagar på att få börja med provera? 
    Ifall min egna mens kommer igång så vill dem vänta 3 veckor först. Den är ju rätt oregelbunden allt ifrån 30-70 dagar så. Men har svårt att tro att den kommer komma igång med tanke på ingen ägglossning. Denna väntan är så tråkig vill bara ha ägglossning nån gång så man iallafall har en chans att bli gravid. 
  • Miatheone
    Marie8989 skrev 2024-11-21 11:34:17 följande:
    Okej, jag förstår. Ja väntan är absolut värst. Känner som du, önskar att man åtminstone hade ägglossning så man kunde få en chans att bli gravid. Vi håller tummarna för att dubbeldos funkar för oss båda framöver Hjärta Min gyn brukar ta några veckor julledigt så hoppas att åtminstone få en ägglossning innan man måste ta juluppehåll.. 
    Ja det håller vi tummarna för. Här får man ju tyvärr vänta in i januari nästan om inte mensen mirakulöst dyker upp tidigare. 
Svar på tråden Letrozole, följas åt?