• Anonym (Fantasi summor för många)

65.000kr?

Vad tänker ni om att denna regering sänker skatten för folk som tjänar 65.000 kr och uppåt? Med argumentet att de vill få igång köpkraften etc. Och vi andra får ingenting. Förutom pensionärerna 

Förlåt, men hur många har ens denna lönen i Sverige överlag? Måste vara ytterst få överlag. Är det inte bättre se till att en större grupp får det. Om dom nu vill att folk ska börja spendera. För att stimulera ekonomins. Förstår inte hur dom tänker helt ärliga. Det här är ju bara till för riktigt högavlönade.

• Svar på tråden 65.000kr?
  • Anonym (H)

Är det ett skämt eller? Kan ej vara påriktigt 

• Anonym (Klassisk borgerlig politik)

Det här ingenting förvånande. Dom gör alltid dessa grejor, när dom sitter. Då är det väl snarare fråga varför så många röstar på detta. När det är precis som du säger. Inte någon större klick i samhället som tjänar detta.
    Dom röstar på något som vänder sig till en ytterst liten del.

Det blir ännu mer tydligt med detta. Sent ska fotfolket vakna.

Anonym (H) skrev 2024-09-14 12:59:00 följande:

Är det ett skämt eller? Kan ej vara påriktigt 

Man kan tro det , men det är sant lol.  Elisabeth Svantesson  har gått ut med det. 
  • Postman

Vi andra får också men inte de summorna som de över 65 000 får. Jag tycker gott de kan betala mer än oss andra i skatt. De har det tillräckligt gott ställt ändå. 

• Mia448
    Postman skrev 2024-09-14 13:02:57 följande:

Vi andra får också men inte de summorna som de över 65 000 får. Jag tycker gott de kan betala mer än oss andra i skatt. De har det tillräckligt gott ställt ändå. 

Nej de med sjukpenning i särskilda fall får inte
    Postman skrev 2024-09-14 13:02:57 följande:

Politiker mannen  på TV4  var ärlig i alla fall. Det vi får är i princip ingenting lol.
  • Anonym (B)

Är någon förvånad att en högerregering kör högerpolitik och satsar på högavlönade?

• Postman
    Mia448 skrev 2024-09-14 13:04:20 följande:
    Nej de med sjukpenning i särskilda fall får inte
    Ok. Kände jag inte till. 
  • Postman
    Anonym (Klassisk borgerlig politik) skrev 2024-09-14 13:04:25 följande:
     Politiker mannen  på TV4  var ärlig i alla fall. Det vi får är i princip ingenting lol.
    Ja det är betydligt mindre vi med svenssonlöner får i skattesänkning än de över 65 papp. Det är trist och fel tycker jag. 
  • Anonym (Em)

Även med sänkt skatt är ju skattetrycket på högavlönade väldigt högt. Betydligt högre än för låg- och medelinkomsttagare.

Svar på tråden 65.000kr?