• Anonym (Knubbisen)

Viktminskningspepp

Tänkte att det säkert inte bara är jag som försöker gå ner i vikt.

Här kan vi peppa varandra tänkte jag. Oavsett hur mycket vi ska ner eller om vi kör fasta eller vad man nu gör. 

Själv har jag envisa 6 kg som ska väck.

Kör klassiskt "räkna kalorier och öka aktivitetsnivån"-metoden. Funderade på fasta men jag blir så hangry att jag nog inte ska utsätta min familj för det... 

Gick ner lite förra veckan men den här veckan vet jag inte hur det går... 

Har vägdag på fredagar så antar att jag får min dom imorgon då.

Berätta gärna om er själva! Hur mycket ska ni gå ner? Vad för metod använder ni?

• Svar på tråden Viktminskningspepp
  • Anonym (Carla)
    3 ägg
    111.666 g fil
    16 g paranötter
    1 kopp kaffe
    7.5 g smör
    26 g räkor
    25.6 g blåbär 
    25.6 g lingon
    87 g proviva apelsin
    10 ml torskleverolja 
    1 kopp kaffe
    146 g äpple
    8 g smör
    40 g quinoa
    110 g quornfilé
    56 g zucchini
    75 g gurka
    1 ägg
    15 g tamari

Summa 1150,5 kcal, om jag nu räknade rätt med quinoan.  Blåbär och lingon är väl ungefär, hade det blandat i frysen så jag räknade med 50-50, det kan väl inte bli så mycket fel på kalorierna i slutändan?

Men om jag fick ihop det rätt nu så blev det lägre än mitt dagsmål den här dagen
  • Anonym (Knubbisen)

Bär ich grönsaker har ju generellt lite mindre kalorier så där är det nog inte lika noga.

Själv var man på Pinchos igår och sprängde hela dagsintaget på en måltid säkert 😅 Men vi firade mitt barns födelsedag så det fick bli så.

Är tillbaka på banan idag i alla fall så förhoppningsvis blir det inte katastrof.

• Anonym (Knubbisen)

Testade mina proteinpannkakor och chokladsås. Inte lika smarrigt som sockervariant men väldigt gott ändå! Helt klart värdigt substitut.

Pannkaka med bär och chokladsås: 196 kcal

• Anonym (Carla)

Ja när man äter ute så blir det ju svårare att hålla koll. När jag räknade sist så fick det helt enkelt utebli den dagen, och fortsätta nästa dag är igen, precis som du säger. Men hoppas det var gott iallafall

Chokladsås har jag aldrig haft till just pannkakor, men det kanske passar bra

Jag har ätit ungefär likadant idag som igår:

3 ägg
    111.666 g fil
    16 g paranötter
    1 kopp kaffe
    7.5 g smör
    26 g räkor
    25.6 g blåbär 
    25.6 g lingon
    69 g äpple
    112 g proviva tropisk
    10 ml torskleverolja 
    110g quornfilé
    6 g smör
    101 g zucchini
    107 g gurka
    40 g quinoa

Summa 1174,92

Så nu funderar jag på om jag borde ta något mer 

• Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Carla) skrev 2024-09-19 19:57:03 följande:

Ja när man äter ute så blir det ju svårare att hålla koll. När jag räknade sist så fick det helt enkelt utebli den dagen, och fortsätta nästa dag är igen, precis som du säger. Men hoppas det var gott iallafall

Chokladsås har jag aldrig haft till just pannkakor, men det kanske passar bra

Jag har ätit ungefär likadant idag som igår:

3 ägg
    111.666 g fil
    16 g paranötter
    1 kopp kaffe
    7.5 g smör
    26 g räkor
    25.6 g blåbär 
    25.6 g lingon
    69 g äpple
    112 g proviva tropisk
    10 ml torskleverolja 
    110g quornfilé
    6 g smör
    101 g zucchini
    107 g gurka
    40 g quinoa

Summa 1174,92

Så nu funderar jag på om jag borde ta något mer 

Åh jag åt ocksp qournfilé idag!

Ja du skulle väl ligga på 1500 får jag för mig? Då får du klämma i dig nåt litet till. 😊 en frukt?
  • Anonym (Carla)
    Anonym (Knubbisen) skrev 2024-09-19 20:03:12 följande:
    Åh jag åt ocksp qournfilé idag!

Ja du skulle väl ligga på 1500 får jag för mig? Då får du klämma i dig nåt litet till. 😊 en frukt?
    Ja ca 1500 samtidigt som det ju på ett sätt är bra att ha mindre, då går jag snabbare ner i vikt. Men låg lågt igår också. Ja kanske en frukt och något mer
  • Anonym (Carla)

Hur många är ditt mål per dag, TS? Tror inte du skrivit det

• Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Carla) skrev 2024-09-19 20:28:07 följande:

Hur många är ditt mål per dag, TS? Tror inte du skrivit det

1100! Låter kanske lite lite men har inte mycket som ska väck + klimakteriet som ställer till det. 😅😅
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Carla) skrev 2024-09-19 20:27:02 följande:
    Ja ca 1500 samtidigt som det ju på ett sätt är bra att ha mindre, då går jag snabbare ner i vikt. Men låg lågt igår också. Ja kanske en frukt och något mer
    Jaa. Jag äter ju runt 1100 kalorier så man dör ju inte precis. Men om man "ska" ligga på en viss nivå så är det ju bra att hålla sig i närheten i alla fall.

Men ibland är man ju mätt på ett lägre kaloriantal och det är ju inte bra att klämma i sig om man är mätt heller.

En balansgång det där.
  • Anonym (Carla)
    Anonym (Knubbisen) skrev 2024-09-19 20:33:49 följande:
    1100! Låter kanske lite lite men har inte mycket som ska väck + klimakteriet som ställer till det. 😅😅
    Nä då kanske du är klar snart. Tänkte du öka sen då antar jag? Eller slutar du räkna när du gått ner det du ville?
Svar på tråden Viktminskningspepp