• Anonym (Knubbisen)

Viktminskningspepp

Tänkte att det säkert inte bara är jag som försöker gå ner i vikt.

Här kan vi peppa varandra tänkte jag. Oavsett hur mycket vi ska ner eller om vi kör fasta eller vad man nu gör. 

Själv har jag envisa 6 kg som ska väck.

Kör klassiskt "räkna kalorier och öka aktivitetsnivån"-metoden. Funderade på fasta men jag blir så hangry att jag nog inte ska utsätta min familj för det... 

Gick ner lite förra veckan men den här veckan vet jag inte hur det går... 

Har vägdag på fredagar så antar att jag får min dom imorgon då.

Berätta gärna om er själva! Hur mycket ska ni gå ner? Vad för metod använder ni?

• Svar på tråden Viktminskningspepp
  • Anonym (Knubbisen)

Jag har för övrigt kommit fram till att mina "fallgropar" är att det lätt blir lite mycket om jag inte planerar. Okej om jag bara ska äta sallad hela dagen blir det ju inte så mycket kalorier även om jag äter hur mycket som helst.

Men ikväll t.ex ska vi äta ost och kex och sånt. Så jag har vägt och plastat in min ostbit, tog smörgåsrån istället för digestive, vägt skinkan osv. Så min tallrik är redan "färdig" och uträknad. Om jag bara ska äta på känsla kommer jag frossa i mig all ost typ och det är ju inte jättebra om man ska hålla kalorierna nere Tungan ute

Så helgerna blir ju svårast för då är det oftast lite "extra". Speciellt då min partner inte behöver gå ner i vikt och därför köper hem och äter massa snacks.

Men jag tänker så länge jag väger det jag vet kan få det att skena lite så kan jag ju hålla koll och därmed också klämma lite snacks.

• Anonym (Knubbisen)

Hur går det för dig Anonym? Har du lyckats hålla dig till dina ersättningar? :) 

Själv hamnade jag typ 70 kalorier över mitt mål igår, men hade ocksp 27 000 steg loggade så jag hoppas det gick jämnt ut ändå. 😅

• Anonym (1234)
    Anonym (Knubbisen) skrev 2024-09-07 11:22:22 följande:

Hur går det för dig Anonym? Har du lyckats hålla dig till dina ersättningar? :) 

Själv hamnade jag typ 70 kalorier över mitt mål igår, men hade ocksp 27 000 steg loggade så jag hoppas det gick jämnt ut ändå. 😅

Hej, tack för att du frågar. 
    Än så länge går det bra. :)

Jättebra med 27 000 steg! :) 
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-07 15:01:52 följande:
    Hej, tack för att du frågar. 
    Än så länge går det bra. :)

Jättebra med 27 000 steg! :) 
    Åh vad bra! Hoppas det håller i sig! 💪
  • Anonym (1234)

Hej, hur går det för dig?
    För mig går det bra, jag håller mig till mina måltidsersättningar! 

• Anonym (Caroline)

Jag vill vara med! 😊 

• Anonym (1234)
    Anonym (Caroline) skrev 2024-09-12 18:27:00 följande:

Jag vill vara med! 😊 

Välkommen! 
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (1234) skrev 2024-09-12 18:15:46 följande:

Hej, hur går det för dig?
    För mig går det bra, jag håller mig till mina måltidsersättningar! 

Åh vad bra!!! Heja!!

Jo det går bra kalorimässigt men mens på ingång och då går jag alltid upp i vikt (mest vätska skulle jag tro) så vågen landade på +0,5 kg.

Men jag tar det med ro eftersom jag vet vad det beror på. Mest lite surt nu när jag varit så duktig 😅😅
  • Anonym (Knubbisen)
    Anonym (Caroline) skrev 2024-09-12 18:27:00 följande:

Jag vill vara med! 😊 

Tjoho! Välkommen välkommen!

Berätta gärna hur mycket du tänkt gå ner och hur. Så får du hoppa runt här för pepp och hejarrop. 😊💪
  • Anonym (Knubbisen)

Kvällens middag!

355 kalorier.

Pizza på tortilla (old el pass har en extra tunn variant med bara 96 kalorier per tortilla), med grillad kyckling, ananas, tomatsås och mager ost.

Första gången jag testar att göra pizza på tortilla. Hoppas den blir god. 😋

Svar på tråden Viktminskningspepp