• Anonym (Knubbisen)

Viktminskningspepp

Tänkte att det säkert inte bara är jag som försöker gå ner i vikt.

Här kan vi peppa varandra tänkte jag. Oavsett hur mycket vi ska ner eller om vi kör fasta eller vad man nu gör. 

Själv har jag envisa 6 kg som ska väck.

Kör klassiskt "räkna kalorier och öka aktivitetsnivån"-metoden. Funderade på fasta men jag blir så hangry att jag nog inte ska utsätta min familj för det... 

Gick ner lite förra veckan men den här veckan vet jag inte hur det går... 

Har vägdag på fredagar så antar att jag får min dom imorgon då.

Berätta gärna om er själva! Hur mycket ska ni gå ner? Vad för metod använder ni?

• Svar på tråden Viktminskningspepp
  • Anonym (Carla)

Såhär blev dagen för mig:

3 ägg
    170 g fil 
    22 g paranötter
    1 dl proviva
    18 g kaviar 
    1 kopp kaffe
    0,75 st äpple
    1 kopp grönt te
    10 ml torskleverolja
    39 g avokado
    13 g konserverade champinjoner
    1 kopp svart te
    7g smör
    50 g gula kantareller 
    100 g spagetti 
    72 g vispgrädde 
    64 g tomater 

Summa 1556,6 kcal

Ska försöka äta mer grönsaker och mindre pasta i morgon. Kaviar är väl egentligen förkastligt, mycket kalorier med liten mättnad
  • Anonym (H)

Lunch : vattenmelon, fetaost, fuet och friterade mandlar och en öl.

Middag: spansk kycklinggryta, saffransris, mandlar, gurka och ett par glas rödvin. Några microkakor. Fortfarande semester. Några hundpromenader och lite sim. 

• Anonym (H)

Nästa vecka blir fasta igen, men hållt vikten under semestern, förmodligen för att jag hoppar frukost

• Anonym (Carla)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-17 22:54:17 följande:

Ändå bra saker. Mindre grädde

Ja grädden blev inte så genomtänkt. Jag bara hällde på. Jag glömde också att väga paketet innan men det var en oöppnad 3a så jag räknade med att den vägde 300 g
  • Anonym (Carla)

Om det står 354 kcal för 100g quinoa på paketet, är det då den torra vikten eller måste jag väga den färdigkokta?

• Anonym (Carla)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-18 00:08:53 följande:

En bra dag men nackdelen är att grädde ger så mycket kalorier för så lite mättnad. Men blev du bra mätt så var det total intaget ju bra.

Jag blev lagom mätt och kände mig inte sugen på något annat heller!
  • Anonym (Carla)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-18 00:08:53 följande:

En bra dag men nackdelen är att grädde ger så mycket kalorier för så lite mättnad. Men blev du bra mätt så var det total intaget ju bra.

Jag blev lagom mätt och kände mig inte sugen på något annat heller!
  • SommarOchSolVårochBlommor

Det är det totala intaget och steg som ger resultat. Så blir man bara bra mätt så kan man unna sig grädde, popcorn eller vad man nu gillar.

Det är fördelen med att väga och räkna jämfört med tex utesluta eller fokusera på vissa rätter.

Mycket bra jobbat i tråden av er.

Det är.också bra att inte ligga för lågt. Finast resultat får man om man ligger på ett hyfsat bra intag men rör på sig samt ger det tid. 

Svar på tråden Viktminskningspepp