• Anonym (Äldre man)

Yngre tjej flirtar med mig

På jobbet finns det en yngre tjej som flirtar med mig. Vågar inte besvara den pga av att det kan bli problem här på jobbet. Kan ju bli anklagad för sexuella trakasserier. Jag är 57år och hon 22år.

• Svar på tråden Yngre tjej flirtar med mig
  • Anonym (Krigarprinsessan)
    Anonym (Tillåt mig småle) skrev 2024-09-03 18:25:21 följande:
    Hur många 22-åringar tänder på äldre tror du. Snälla nån. när Jag pluggade på högskola vid 22 års ålder var mina 30åriga klasskamrater gamla i mitt tycke. En 57 åring .. blind fläck på kartan. 
    Han måste åtminstone vara sjukt snygg och attraktiv som en del kändisar. Betvivlar att det finns många sådana svenskar i 57 års ålder.

Jag säger som så. Alldeles oberoende av om tråden är sann eller ej, så räknas det till sexuella trakasserier. Oavsett om det är en 22 årig tjej eller en äldre man som utför handlingarna. 

Om jag var en man i den åldern skulle jag vara på min vakt. Undra vad hon var ute efter. För det hör inte till vanligheterna att en ung tjej beter sig så mot en äldre man. Inte ens i de fall hon skulle vara intresserad.

• Anonym (Man)
    Anonym (Krigarprinsessan) skrev 2024-09-03 18:42:49 följande:
    Han måste åtminstone vara sjukt snygg och attraktiv som en del kändisar. Betvivlar att det finns många sådana svenskar i 57 års ålder.
    Enligt många här verkar det vara självklart att den äldre herren är sjukt snygg, hög position på jobbet, rik, vältränad etc

Tidigare på FL har jag sett trådar där många kvinnor hävdar att dom går mest på personlighet.
  • Anonym (Tillåt mig småle)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-03 18:28:49 följande:

Varför är det så viktigt för många i tråden att påpeka att det är pengar, framgång, feltolkningar eller rena fantasier?

Varför är det så beklämmande för många om en yngre kvinna trivs ihop med en äldre man? Oavsett om det nu stämmer eller inte?

Ni får fantisera om vad ni vill men utge då inte sagan för att vara en sanning. De enda 22-åringar som umgås med äldre män i den ålder ts påstår sig vara är just kollegor på jobbet, dotter, kompisar till vuxna barn. I övrigt får du betala för umgänge med en 22-åring om du är man i ts ålder. Och den köpta kvinnan njuter definitivt inte av sällskapet hur bra skådespelare hon än är. 
  • Anonym (Smidaren)

Jag summerar.

Äldre tanter tycker att det skall räknas som sexuella trakasserier när en 57 åring besvarar en flört från en 22-åring. Trots att 22-åringen själv vill ha sexuellt umgänge.Undantag: Om den 57-årige mannen är särskilt rik, attraktiv och känd så gäller inte regeln ovan.

Äldre kvinnor är inte allssssss avundsjuka, utan tänker BARA på den 57-årige mannen väl och ve.

Anonym (Man) skrev 2024-09-03 18:49:22 följande:
    Enligt många här verkar det vara självklart att den äldre herren är sjukt snygg, hög position på jobbet, rik, vältränad etc

Tidigare på FL har jag sett trådar där många kvinnor hävdar att dom går mest på personlighet.

Om det är så stor ålderskillnad är det mer relevant. Ingen vill väl ha en skrynklig, flintig gubbe med gravidmage om man är en ung snygg 22 åring? I den åldern är man mer kinkig med utseende. 

Om jag skulle välja en äldre, så skulle jag ta en som fortfarande ser väldigt bra ut.

Anonym (Smidaren) skrev 2024-09-03 19:08:40 följande:

Jag summerar.

Äldre tanter tycker att det skall räknas som sexuella trakasserier när en 57 åring besvarar en flört från en 22-åring. Trots att 22-åringen själv vill ha sexuellt umgänge.Undantag: Om den 57-årige mannen är särskilt rik, attraktiv och känd så gäller inte regeln ovan.

Äldre kvinnor är inte allssssss avundsjuka, utan tänker BARA på den 57-årige mannen väl och ve.

Haha äldre tanter. Ja kanske för småbarn som dig. Jag är inte mycket äldre än tjejen I ts 😂 Tror du att det bara är gamla tanter och gubbar på familjeliv? Vad gör du i så fall här?
  • Anonym (Tillåt mig småle)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-09-03 19:08:40 följande:

Jag summerar.

Låt mig förtydliga för dig. inga 22 åriga tjejer flirtar med män i den angivna ålderskategorin. Ingen, noll,zero. Undantag  några exempel på män med makt och mycket pengar. Där finns det självfallet en och annan lycksökerska även om de vettiga tjejerna inte säljer sig ens till Brad Pitt faktiskt om vi ska vara ärliga. Män tycks dessutom bortse från det faktum att hon endast tar honom för hans makt, position, sociala status och bankkonto. Män tycks inte bry sig lika mycket om sådana faktorer bara kvinnan yngre och vacker. 
    men vi andra svenssons nej. Och fenomenet är noll existent därute om du ser dig omkring på Ica nästa gång. Noll par irl eller åtminstone försvinnande så få att man aldrig ser fenomenet som är så otroligt vanligt när expertisen på familjeliv får uttala sig.. .
    Äldre kvinnor är inte avundsjuka, de är realistiska baserat på the lived experience. Betyder.. i 22 års ålder var en 26 åring på gränsen till gammal. Vad tror du man tänkte om en 57 åring. Snälla nån ! 

Börje 57 kamrer på Handelsbanken i Flen är tyvärr föga intressant för såväl 22 åringarna , som 72 åringarna. 

Och varsågod nu vet du. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Tillåt mig småle) skrev 2024-09-03 19:50:47 följande:

Låt mig förtydliga för dig. inga 22 åriga tjejer flirtar med män i den angivna ålderskategorin. Ingen, noll,zero. Undantag  några exempel på män med makt och mycket pengar. Där finns det självfallet en och annan lycksökerska även om de vettiga tjejerna inte säljer sig ens till Brad Pitt faktiskt om vi ska vara ärliga. Män tycks dessutom bortse från det faktum att hon endast tar honom för hans makt, position, sociala status och bankkonto. Män tycks inte bry sig lika mycket om sådana faktorer bara kvinnan yngre och vacker. 
    men vi andra svenssons nej. Och fenomenet är noll existent därute om du ser dig omkring på Ica nästa gång. Noll par irl eller åtminstone försvinnande så få att man aldrig ser fenomenet som är så otroligt vanligt när expertisen på familjeliv får uttala sig.. .
    Äldre kvinnor är inte avundsjuka, de är realistiska baserat på the lived experience. Betyder.. i 22 års ålder var en 26 åring på gränsen till gammal. Vad tror du man tänkte om en 57 åring. Snälla nån ! 

Börje 57 kamrer på Handelsbanken i Flen är tyvärr föga intressant för såväl 22 åringarna , som 72 åringarna. 

Och varsågod nu vet du. 

Det enda vi kan veta med säkerhet är att du av någon anledning finner det enormt viktigt att etablera din sanning som en allmän sanning.
  • Anonym (Harald)

En 57-åring kvinna lärde upp mig när jag var 22. Det var jag tacksam för! Hon var hemmafru och bodde i stor villa i Bromma. Jag var student med flexibelt schema. Nu är jag stadgad familjefar på 34.

Svar på tråden Yngre tjej flirtar med mig