• Anonym (Äldre man)

Yngre tjej flirtar med mig

På jobbet finns det en yngre tjej som flirtar med mig. Vågar inte besvara den pga av att det kan bli problem här på jobbet. Kan ju bli anklagad för sexuella trakasserier. Jag är 57år och hon 22år.

• Svar på tråden Yngre tjej flirtar med mig
  • Anonym (Ignorera)
    Anonym (Tillåt mig småle) skrev 2024-09-03 18:25:21 följande:
    Hur många 22-åringar tänder på äldre tror du. Snälla nån. när Jag pluggade på högskola vid 22 års ålder var mina 30åriga klasskamrater gamla i mitt tycke. En 57 åring .. blind fläck på kartan. 
     när jag var 22 var jag tillsammans med en kvinna på 43. Då hade vi dessutom redan vart ihop i 5 år. Jag var helt galet kär i den kvinnan. Hon var min första och nog största kärlek. Så det finns undantag. 
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Ignorera) skrev 2024-09-04 02:34:44 följande:
     när jag var 22 var jag tillsammans med en kvinna på 43. Då hade vi dessutom redan vart ihop i 5 år. Jag var helt galet kär i den kvinnan. Hon var min första och nog största kärlek. Så det finns undantag. 
    Killar mer än tjejer ser sitt som nåt j-t bra. Man frågar sej hurså då? Killar hårda. Tjejer  softa? En tjej som haft en  äldre kille mena på olust smög sej på när han pockat på. Tjejen råka ut för äldre granne som tonårstjej.  Hon fick bestämma allt med mej. Mer jäkelskap för tjejer än killar. Och det i sej kan spela in. Ska nu jobba ett pass. Ha det! 
  • Anonym (Harald)
    Anonym (Jens) skrev 2024-09-03 23:53:43 följande:
    Om du frågar mej anser jag personligen det inte går att generalisera så pass som du gör. Mina tjejer är konsekventa i stort. Ett par grabbar i mitt gäng är j-t inkonsekventa.
    Hur kan du påstå att jag generaliserar när jag inte sagt nåt alls om detta? Jag har inte uttalat mig.
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Harald) skrev 2024-09-04 05:38:16 följande:
    Hur kan du påstå att jag generaliserar när jag inte sagt nåt alls om detta? Jag har inte uttalat mig.

Postade fel det va till Smidaren och inte till dej Harald min kommentar var till. Gick fort där per automatik. Sorry my fault. 

Anonym (Smidaren) skrev 2024-09-03 21:18:18 följande:
    Grattis!

Men de flesta kvinnor ser inga som helst problem med kombon äldre kvinna och ung man. 
    Du gör det typiskt manliga misstaget att tro att kvinnor är konsekventa (bara för att män är konsekventa). 

Nej, Smidaren killar är väl inte mer konsekventa än vad tjejer är. Finns både och i bägge läger har ju inget med kön att göra. Vet killar som upprörs när äldre läckra pumor får ihop det med yngre fräscha killar. De tycker samtidigt det är grönt ljus sätta på grannens söta men 20 år yngre dotter. Dubbelmoral va, mer än logik, konsekvens eller inkonsekvens? 

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-03 18:49:22 följande:
    Enligt många här verkar det vara självklart att den äldre herren är sjukt snygg, hög position på jobbet, rik, vältränad etc

Tidigare på FL har jag sett trådar där många kvinnor hävdar att dom går mest på personlighet.
    Om man väljer en man som är 30 år äldre, så är det oftast pengar, framgång etc som gäller.

Väljer man en man i ungefär samma ålder så spelar personligheten stor roll. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-03 20:05:33 följande:
    Det enda vi kan veta med säkerhet är att du av någon anledning finner det enormt viktigt att etablera din sanning som en allmän sanning.
    Kan du motbevisa det då? Hur många par ser du på stan där hon är 22 och han 57? Hur många känner du personligen till?
  • Anonym (Mick Jagger)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-09-04 08:21:42 följande:
    Kan du motbevisa det då? Hur många par ser du på stan där hon är 22 och han 57? Hur många känner du personligen till?

Japp och då har dom varit ihop i 10 år

https://www.expressen.se/noje/43-ar-yngre-karlekens-bilder-med-mick-jagger/

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Wyman

det här var bara 2 finns ganska många till 
    så det är nog bara instämma med vad Smidaren skrev

• ClumsySmurf
    Anonym (Krigarprinsessan) skrev 2024-09-03 18:49:07 följande:

Jag säger som så. Alldeles oberoende av om tråden är sann eller ej, så räknas det till sexuella trakasserier. Oavsett om det är en 22 årig tjej eller en äldre man som utför handlingarna. 

Om jag var en man i den åldern skulle jag vara på min vakt. Undra vad hon var ute efter. För det hör inte till vanligheterna att en ung tjej beter sig så mot en äldre man. Inte ens i de fall hon skulle vara intresserad.

Hur menar du nu?
    TS verkar inte känna sej trakasserad.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Mick Jagger) skrev 2024-09-04 09:54:04 följande:

Många i förhållande till hur många som har en skillnad på t ex max 5 år?

Nej, det är inte vanligt. Tillfälliga förbindelser är kanske lite fler men inte långvariga. 

Det du visar är undantagen, och där mannen är rik och känd.

Sedan glömde du svara på frågorna. 

• Anonym (Tillåt mig småle)
    Anonym (Mick Jagger) skrev 2024-09-04 09:54:04 följande:

Men det här är Mick Jagger kära nån ! En superstjärna och multimiljardär. jämställer du Mick Jagger med en random svensk 80-årig pensionär ? hade gubben haft denna trohy wife vid sin sida utan sitt kändisskap och ställning som levande legend. Sen att det är skämmigt i de flestas ögon är en annan femma. 
    hur många 80 -åringar med en 43 år yngre kvinna vid sin sida ser du på ica i Borås om det inte är far och dotter som kommer spatserandes ? 

• nordas

Jag tror inte att hon flörtar. Många kvinnor ser väldigt glada ut, det kan vara det som uppfattas som flört.

Svar på tråden Yngre tjej flirtar med mig