• Anonym (Äldre man)

Yngre tjej flirtar med mig

På jobbet finns det en yngre tjej som flirtar med mig. Vågar inte besvara den pga av att det kan bli problem här på jobbet. Kan ju bli anklagad för sexuella trakasserier. Jag är 57år och hon 22år.

• Svar på tråden Yngre tjej flirtar med mig
  • Anonym (Ignorera)

Bäst att bara ignorera sådant. Prata bara normalt med henne (som kollega och vän) och låtsas inte om flirtandet. Antagligen slutar hon om hon inte får respons på det. 

• Anonym (Bra)

Låter som en bra lösning. Vad ville du diskutera?

• Anonym (J)

Vad gör hon då? Ler och pratar med dig? 

• Anonym

Du har ingen mor eller syster som du kan få lite insider-tjejtips av?

• Anonym (J)

Verkar vara många som misstolkar trevlighet med flirt nämligen 

• Pixxel

Förmodligen gillar hon säkert bara att prata med dig.

• Anonym (Krigarprinsessan)
    Anonym (Äldre man) skrev 2024-09-03 11:45:49 följande:

På jobbet finns det en yngre tjej som flirtar med mig. Vågar inte besvara den pga av att det kan bli problem här på jobbet. Kan ju bli anklagad för sexuella trakasserier. Jag är 57år och hon 22år.

Hon kanske vill utnyttja din högre position, för att själv stiga i graderna. Eller så är hon bara trevlig och du misstolkar. Vanligt bland äldre män. Ni är för lätta att flirta med och få dit vi vill.

You snooze, you lose.
  • Anonym (Suck)

Hur vet du att det är flört? mest sannolikt är hon bara trevlig.

vissa är flörtiga till sättet med många män de är bekväma och har "kemi" med, men det betyder inte att hon vill något mer än bara vänskap.

• Anonym (Hejhopp)

Hur vet du att hon flörtar? 

• Anonym (lur)
    Anonym (Äldre man) skrev 2024-09-03 11:45:49 följande:

Troligen är hon bara trevlig och du övertolkar det som att hon flirtar.

Eller så vill hon se hur långt hon kan lura dig, äldre män brukar ju sällan ha mycket till självinsikt om sin (bristande) attraktionskraft. 
Svar på tråden Yngre tjej flirtar med mig