• Anonym (Hubbler)

Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Vi är många män som mår sjukt dåligt av detta. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sexuell jämställdhet
  • Anonym (Luttrad)

Att tillåta prostitution igen är en omöjlighet i Sverige idag.
    Bättre då att stödja och kräva forskning som syftar till att ta fram medel som tar bort den manliga sexdriften utan för mycket biverkningar.

• Anonym (Kille)

Jag orkar ärligt talat inte byr mig längre. Sex är inte en del av mitt liv och det har jag helt enkelt fått acceptera.Rätt skönt att inte behöva jaga kvinnor ärligt talat.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-08-16 23:07:50 följande:

Att tillåta prostitution igen är en omöjlighet i Sverige idag.
    Bättre då att stödja och kräva forskning som syftar till att ta fram medel som tar bort den manliga sexdriften utan för mycket biverkningar.

Haha, amen!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hubbler) skrev 2024-08-16 23:01:17 följande:
    Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Visst det kan vara så att tjejer rent generellt har enklare att hitta en partner att ligga med. Men sex är ingen rättighet och det är inte synd om någon som inte får ligga. Att betala för en våldtäkt är INTE lösningen. 

Om du, och andra män, mår ?sjukt dåligt? av att inte få ha sex bör ni nog titta djupare på er problematik. 

• Anonym (Hejhopp)

Vi har sexuell jämställdhet idag. Både män och kvinnor har fri vilja att säga ja eller nej till sex.

• Anonym

Nej, kvinnor ska inte användas till att få män att må bra.

Ingen människa ska användas till någon annans sexbehov.

• Anonym (Glä)
    Anonym (Hubbler) skrev 2024-08-16 23:01:17 följande:
    Sexuell jämställdhet

Jag tycker att det är bisarrt att tycka att sexköp ska legaliseras för att uppnå en "sexuell jämställdhet" för män. sexköp är att likställa med betalda våldtäkter. Sexsäljarna är en grupp som mår betydligt sämre än män som vill ha sex.

Om män slutar köpa sex så är vi ett steg närmare "sexuell jämlikhet" och med det menar jag att både män och kvinnor ska kunna njuta av sexet.

• Anonym (Luttrad)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-16 23:14:30 följande:

Visst det kan vara så att tjejer rent generellt har enklare att hitta en partner att ligga med. Men sex är ingen rättighet och det är inte synd om någon som inte får ligga. Att betala för en våldtäkt är INTE lösningen. 

Om du, och andra män, mår ?sjukt dåligt? av att inte få ha sex bör ni nog titta djupare på er problematik. 

Du är inte man va..?
  • Anonym (Luttrad)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-16 23:14:30 följande:

Nehe..?  Sex är alltså inte viktigt för människor?
    Om du aldrig fick ha sex mer i ditt liv, skulle det då vara betydelselöst? Tror du isf att alla människor fungerar / inte fungerar.. som du?

En människa som är helt utan familj och vänner är det synd om den? 
  • Anonym (Hejhopp)

Hur många gånger ska denna fråga ställas? Är ni inte trötta på denna eviga tjatiga frågeställning? Ni kommer ju inte få annorlunda svar än ni fått i alla de andra 100 trådarna om ämnet. 

Svar på tråden Sexuell jämställdhet