• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Siripiri
    Supermario91 skrev 2024-09-07 19:37:39 följande:
    Är absolut ingen expert men för att de ska vara ÄL tror jag strecket ska vara lika stark/starkare än kontrolllinjen, och att man ofta får två sträck från några dagar innan så brukar man kunna se en stegring när man testar flera dagar i rad. så kanske inte är så konstigt? Men som sagt ingen expert 🙏🏻
    Babybooom24 skrev 2024-09-07 19:11:47 följande:

Hej, 
    Jag är lite förvirrad... kanske ni kan hjälpa mig..

Fick min mens på tisdag (pyttelite) men sen på onsdag väldigt riklig (brukar ha väldigt riklig) och starka menssmärtor (brukar också ha det) och nu tog mensen slut, igår egentligen. Så den var väldigt kort. - brukar vara kanske två dagar längre av blödning. Jag hade inte så mkt att göra just nu så tog ett ägglossningstest - och det visar detta? Har visat positivt tidigare på dag 12-14 efter mens - kan det skifta så mkt?

Stämmer bra det Supermario säger, nu ligger ju testet uppåtoner, men strecket närmast delen man doppar i kiss ska bara starkare eller lika stark som strecket närmast de gröna 😊 Enligt mina tester från apotea är det där testet negativt för LH
  • Anonym (tredjegången)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-07 21:28:52 följande:

Försökt ett halvår ungefär. Är äldre nu så det verkar ta tid 🙈 Får se hur länge vi känner för att försöka, är ändå väldigt nöjd över de barn vi redan har 💕 Är ganska så najs med barn som sköter sig själva rätt mkt också, kan ibland känna att vi är galna som vill kasta oss in i småbarnslivet igen 😂 Men jag har regelbundna cykler så det borde ju bli nåt snart hoppas jag. BIM 11/9.

Man får sysselsätta sig och hålla tankarna på annat, lättare sagt än gjort 🙈 

Jag är också egentligen toknöjd som det är. Är 31 så jag hoppas ha några goda år kvar, men det är ju inte som att vara 23 och 27 som jag var med de andra två, då tog det sig med detsamma. Räknar på nåt sätt med att det inte ska vara lika lätt en tredje gång, kanske därför jag oroar mig mer och funderar och har mig!
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (tredjegången) skrev 2024-09-07 22:04:06 följande:
    Jag är också egentligen toknöjd som det är. Är 31 så jag hoppas ha några goda år kvar, men det är ju inte som att vara 23 och 27 som jag var med de andra två, då tog det sig med detsamma. Räknar på nåt sätt med att det inte ska vara lika lätt en tredje gång, kanske därför jag oroar mig mer och funderar och har mig!
    Ja då har du många år på dig skulle jag säga 😄 Skönt också att det ändå gått snabbt förut, då går det nog rätt snabbt även denna gång. 

Jag blev 38 och känner att det börjar gå utför 😆 Men kroppen verkar ju funka, men har läst att kvalitén på äggen blir sämre och att en regelbunden cykel inte är nån garanti. Men än ger jag inte upp 🙏🏻😅
  • Anonym (Pinpina)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-07 21:37:25 följande:

Har man sex varannan, var tredje dag kring fertila perioden så missar man inte ÄL enligt fertilitetsläkare jag varit i kontakt med förut 😊 Spermierna kan leva flera dagar och vänta in ÄL.

Skönt att det gått så snabbt för er 😄

Tack för ditt gulliga svar :) 
    jag hoppas verkligen det går lika fort denna gången , vår dotter är 3 år och jag vill ha ett syskon innan hon blir äldre :)  jag får hoppas på det bästa då det inte blir något mys dagen inan ÄL (om jag räknat rätt) dags att vänta in dagarna 
  • TrueResolution
    Anonym (tredjegången) skrev 2024-09-07 18:43:30 följande:
    BIM September 2024

Sjukt vad många svar i den här tråden, svårt att hålla koll :)

Grattis alla gravida!

Jag är nu på ÄL+6 kanske? Lite oklart, tar inga tester men upplever en rätt tydlig fertil period så vi låg ett gäng gånger så får vi se om det tog sig!

Upplever det JÄTTESVÅRT att inte tänka på det, den här gången? Är tredje barnet vi testar för (detta var första försöket). Tidigare två har jag varit stencool och inte bemödat mig testa förrän några dagar efter BIM, men nu går jag redan och sneglar på sådana tidiga tester. Min resonliga sida säger ändå att det är lite slöseri med pengar - sanningen visar sig ju inom två veckor, typ. Men vad gör ni andra för att fördriva tiden och inte gå och känna efter och fundera? Har heller aldrig upplevt symtom innan BIM och nu har jag onda bröst, min cyniska sida säger att det antagligen betyder att jag INTE är gravid.

Alltså det är SÅ svårt att inte tänka på det! den här gången har jag råkat bli ordentligt sjuk så på något vis är ju lugnare med att inte leta & känna symptom osv eller kika tempen eftersom det ändå inte ger resultat. 

Annars har det alltid varit omöjligt OM man har test hemma. Bestäm för en dag då du ska börja testa tex och gör en liten grej av det. Tex den fredagen ska det testas. Då får jag beställa eller köpa test den dagen osv.. 😅 
    Tankarna finns ju där ändå men då längtar man iaf till ngt specifikt, tycker ibland det är lättare att inte sväva iväg i alla tankar om symptom om man har ngt att fokusera på. 

Men ska inte ljuga, 9/10 gånger går det åt helvete oxh man börjar testa från ÄL+5 trots man vet att det lär vara negatvt. Känner efter för minsta symptom och kastas fram & tillbaka bland alla känslor i väntan. 

Håll ut, vi hejjar på dig här i gruppen! 🙌🏽

• TrueResolution
    Anonym (Pinpina) skrev 2024-09-07 20:49:24 följande:

Hej alla fina, jag hoppar också in här.
    jag Och mannen planerar vår andra bebis. 
    beräknad ÄL imorgon 8/9, vi har haft sex 2-3/9 på natten vid 00:00 så typ 3-4/9 och sen 5/9 med det va också natten till 6/9 sen gjorde vi inget dagen efter , men planerar att ligga idag och hoppas på att det funkar?? hoppas de inte är för krongligt men tror ni det är tillräcklig??  vår fösta blev på första försök 

ps: tog ur min kopparspiral början av juli 

beräknad BIM 22 september, 

ingen som vill/ kan svara ? :) 

grattis till alla som plussat !! 

Precis som någon annan skrev så finns det absolut bra chanser! Tycker ni har bra förutsättningar 🤗 

Hur håller du koll på din ägglossning? Tester, temp, sekret tex?

spännande att följa er resa med, håller tummarna! 🤞🏼

• Pandan14

Hello 
    Vi är inne på 9-10 månaden på ett syskon försök, har bim 11/9 och bara blanka gravtest hittills :( börjar ge upp hoppet fullständigt 

• Jassssen

Hej! Har följt tråden länge men dragit mig från att skriva & lägga till mig i listan, rädd för att de kanske tar hårdare med ännu en negativ månad. Men nu kör vi, har bim 18/9 , försök nummer 13 😫 mår skit?. Är andra barnet & första gick på första försöket så var verkligen inte beredd på vilket helvete man går igenom, usch! Lider verkligen med er alla som kämpar & kämpar. 

men tänkte jag skulle slänga in en fråga, förstår att de förmodligen så olika för alla men iaf, jag tar ägglossningtest, får utslag varje månad & ca 1 dygn efter positivt test så får jag ägglossnings smärta i en av sidorna. smärtan sitter i nästan en hel dag till & från. Är de rimligast att smärtan är när ägget släpper & börjar vandra? Eller att den börjar ömma innan själva ägglossningen? börjar undra om vi missar ?rätt? dagar med mys..

Grattis till er alla som redan fått plus! 💝

• Pandan14

Hejhej! Visst är det fruktansvärt, vår son blev också till på första försöket.. har använt mig av en mängd olika appar och vad jag förstår det som så är det först när man hittar sin lh peak som ägget släpper 12-48 h senare, men exempel graviditetkollens Ägglossningstest ger positivt på 25 enheter medan man kanske peakar 3 dagar senare och då är de ytterligare 12-48 h innan ägget släpper och de ska finnas levande spermier i livmodern :/

• Jassssen

Ja det är hemskt! vår son blir 3 i okt, hade önskan att få ett syskon innan han blev 3.. men har panik över om de ens hinner komma något innan han blir 4 nu 💔 sån ångest över att jag inte kan ge honom ett syskon. 

ja vi är så slutkörda över alla försök så vill förstå när vi har bäst chanser då de nästan bara är tvångs sex från båda hållen nu.. denna omgången låg vi dagen innan vad vi tror var ägglossningsdagen, och på själva dagen men sambon lyckades inte slutföra pga av stress & press. Så har nästan redan gett upp denna omgången redan.. 

Svar på tråden BIM September 2024