• Jassssen

BIM September 2024

Hej! Har följt tråden länge men dragit mig från att skriva & lägga till mig i listan, rädd för att de kanske tar hårdare med ännu en negativ månad. Men nu kör vi, har bim 18/9 , försök nummer 13 😫 mår skit?. Är andra barnet & första gick på första försöket så var verkligen inte beredd på vilket helvete man går igenom, usch! Lider verkligen med er alla som kämpar & kämpar. 

men tänkte jag skulle slänga in en fråga, förstår att de förmodligen så olika för alla men iaf, jag tar ägglossningtest, får utslag varje månad & ca 1 dygn efter positivt test så får jag ägglossnings smärta i en av sidorna. smärtan sitter i nästan en hel dag till & från. Är de rimligast att smärtan är när ägget släpper & börjar vandra? Eller att den börjar ömma innan själva ägglossningen? börjar undra om vi missar ?rätt? dagar med mys..

Grattis till er alla som redan fått plus! 💝

• Jassssen

Ja det är hemskt! vår son blir 3 i okt, hade önskan att få ett syskon innan han blev 3.. men har panik över om de ens hinner komma något innan han blir 4 nu 💔 sån ångest över att jag inte kan ge honom ett syskon. 

ja vi är så slutkörda över alla försök så vill förstå när vi har bäst chanser då de nästan bara är tvångs sex från båda hållen nu.. denna omgången låg vi dagen innan vad vi tror var ägglossningsdagen, och på själva dagen men sambon lyckades inte slutföra pga av stress & press. Så har nästan redan gett upp denna omgången redan.. 

• Jassssen
    Siripiri skrev 2024-09-08 12:46:20 följande:

När du får sån smärta skulle jag definitivt säga att det är ägget som är på väg ner, för det såg jag tydligt nu denna månaden när jag tempade och som vanligt fick ägglossningssmärta. 
    Tänker att du inte behöver stressa så mycket kring exakt dag där för så länge din killes spermier inte är för dåliga så kan dem ju leva kvar ☺️ 

Tack! då är det mest troligt då de sker 🙏 
    ska försöka släppa lite på det kring dagarna där, man blir lite hysterisk när man försökt så länge🙈 så fort de inte blir som man tänkt så tror man direkt de är kört. 

din kurva ser bra ut, håller tummarna för dig 🙌

• Jassssen
    LiljanTR skrev 2024-09-08 19:03:06 följande:

Hej. 

Jag måste tipsa er om inositol myo pulver. Jag tog det inför vårt tredje försök och denna gång blev jag gravid. Jag har läst och googlat så mycket om detta, många som försökt länge och med detta tillskott också lyckats bli gravida. vad jag förstått det som rekommenderas det till de som pcos för det får igång ägglossning och äggkvaliten blir bättre. Slump eller inte men kan vara värt att testa. 😊

Tog du det från mensens första dag till ägglossning eller hela cykeln? 😊 Grattis! 
  • Jassssen

Får nog också hoppa in i oktober 💔

bim 18/9 , mått illa/konstigt i 3 dagar & varit himla trött. Med vaknade till spottings idag, så ännu än gång blev man lurad av kroppen.. 

• Jassssen
    Yasen skrev 2024-09-16 15:34:12 följande:

Har jag precis slösat ett till dyrt prov? JA
    Kan jag vänta till BIM? NEJ

varför tar önsketänkandet över när man vet att det inte är något där 🥹
    Tycker där syns något där, håller tummarna för dig 🙏
Svar på tråden BIM September 2024