• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Linmathi

En fråga. Om ni får spottnings innan mensen "blöder igenom" ordentligt, räknar ni då spottingsdagarna som en del av den nya cykel eller är dag 1 när man blöder igenom? :)

• sjojungfru24

Hej, hoppar in här från augusti-tråden! Det visade sig som en medlem föreslog att ÄL troligen blev uppskjuten till nu i början av september så jag är osäker om BIM nu när min ägglossning/mens varit så oregelbunden. Här är min tempkurva i alla fall 😊 tagit tempen samma tid kl 07 på morgonen fram till trianglarna då jag började gå upp kl 06 för jobb.
  • hej567
    Linmathi skrev 2024-09-08 12:16:33 följande:

En fråga. Om ni får spottnings innan mensen "blöder igenom" ordentligt, räknar ni då spottingsdagarna som en del av den nya cykel eller är dag 1 när man blöder igenom? :)

Den nya cykeln börjar när mensen kommer igång ordentligt har jag fått lära mig 😊 spottings ska inte räknas som mens 
  • Siripiri
    Jassssen skrev 2024-09-08 07:32:19 följande:

Hej! Har följt tråden länge men dragit mig från att skriva & lägga till mig i listan, rädd för att de kanske tar hårdare med ännu en negativ månad. Men nu kör vi, har bim 18/9 , försök nummer 13 😫 mår skit?. Är andra barnet & första gick på första försöket så var verkligen inte beredd på vilket helvete man går igenom, usch! Lider verkligen med er alla som kämpar & kämpar. 

men tänkte jag skulle slänga in en fråga, förstår att de förmodligen så olika för alla men iaf, jag tar ägglossningtest, får utslag varje månad & ca 1 dygn efter positivt test så får jag ägglossnings smärta i en av sidorna. smärtan sitter i nästan en hel dag till & från. Är de rimligast att smärtan är när ägget släpper & börjar vandra? Eller att den börjar ömma innan själva ägglossningen? börjar undra om vi missar ?rätt? dagar med mys..

Grattis till er alla som redan fått plus! 💝

När du får sån smärta skulle jag definitivt säga att det är ägget som är på väg ner, för det såg jag tydligt nu denna månaden när jag tempade och som vanligt fick ägglossningssmärta. 
    Tänker att du inte behöver stressa så mycket kring exakt dag där för så länge din killes spermier inte är för dåliga så kan dem ju leva kvar ☺️ 

• Siripiri
    Jassssen skrev 2024-09-08 07:32:19 följande:

Hej! Har följt tråden länge men dragit mig från att skriva & lägga till mig i listan, rädd för att de kanske tar hårdare med ännu en negativ månad. Men nu kör vi, har bim 18/9 , försök nummer 13 😫 mår skit?. Är andra barnet & första gick på första försöket så var verkligen inte beredd på vilket helvete man går igenom, usch! Lider verkligen med er alla som kämpar & kämpar. 

men tänkte jag skulle slänga in en fråga, förstår att de förmodligen så olika för alla men iaf, jag tar ägglossningtest, får utslag varje månad & ca 1 dygn efter positivt test så får jag ägglossnings smärta i en av sidorna. smärtan sitter i nästan en hel dag till & från. Är de rimligast att smärtan är när ägget släpper & börjar vandra? Eller att den börjar ömma innan själva ägglossningen? börjar undra om vi missar ?rätt? dagar med mys..

Grattis till er alla som redan fått plus! 💝

Syns tydligt på min kurva😊 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-09-08 12:48:11 följande:
    Syns tydligt på min kurva😊 
    Har du tagit något test? Vad är status?😍😊
  • Jassssen
    Siripiri skrev 2024-09-08 12:46:20 följande:

När du får sån smärta skulle jag definitivt säga att det är ägget som är på väg ner, för det såg jag tydligt nu denna månaden när jag tempade och som vanligt fick ägglossningssmärta. 
    Tänker att du inte behöver stressa så mycket kring exakt dag där för så länge din killes spermier inte är för dåliga så kan dem ju leva kvar ☺️ 

Tack! då är det mest troligt då de sker 🙏 
    ska försöka släppa lite på det kring dagarna där, man blir lite hysterisk när man försökt så länge🙈 så fort de inte blir som man tänkt så tror man direkt de är kört. 

din kurva ser bra ut, håller tummarna för dig 🙌

• Anonym (Sladdis2025)

Vad tror ni om min kurva? 😊
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-08 14:12:38 följande:
    Har du tagit något test? Vad är status?😍😊
    Negativt 🙄 hade molade värk igårkväll, även idag sen en stund tillbaka.. trodde mensen var på G, men får aldrig mensvärk innan mens och inte förens den verkligen kommit igång så vet inte vad som pågår.. Med tanke på att tempen sjönk imorse så kommer väl mensen imorgon 🥲 Så det blir rakt in i BIM oktober ????
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-08 14:54:45 följande:

Vad tror ni om min kurva? 😊
    Ser ju lovande ut 😃 Hur lång lutealfas brukar du ha? ☺️
Svar på tråden BIM September 2024