• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Babybooom24
    mothertotwo skrev 2024-09-17 22:05:47 följande:

Jag är så trött på denna smärtan i magen. 
    Känner mig så gråtfärdig pga detta. Nu har jag haft ont sen den 4de och igår tyckte jag det hade gått över, men nu ikväll gör den sig påmind igen. Känns som mensen kommer vilken minut som helst men skulle i så fall bara varit konstigt. Är det inte alltid 12-14 dagar efter ägglossning? Man vill så gärna ha en sladdis men ibland funderar jag så starkt på att skita i det ändå. Trots att jag inte kommer göra det såklart. Men ibland känner man bara om man skulle ta dem där hormoner som gyn rekommenderade så man slipper ha ont. 😖  Gud vad jag klagar nu känner jag. 

Gud vad jobbigt! Känns det exakt som vanlig menssmärta? Jo, skulle säg att oftast är det 12-14 dagar, men kan ju såklart variera något..:( 
    Det är verkligen OK att "klaga", så tumult att vara i en sån här process!!
    Skickar kramar!
  • Meddelande borttaget
  • mothertotwo
    Babybooom24 skrev 2024-09-17 22:32:55 följande:
    Gud vad jobbigt! Känns det exakt som vanlig menssmärta? Jo, skulle säg att oftast är det 12-14 dagar, men kan ju såklart variera något..:( 
    Det är verkligen OK att "klaga", så tumult att vara i en sån här process!!
    Skickar kramar!
    Malande, huggande och strålar ner i låren och bak i ryggen. Gyn såg en follikel som höll på att brista den 12, men denna smärtan har funnits sen den 4. Varit så här i några menscykler nu och har ingen aning om varför. Istället för att ha ont vid mens så har jag ont i nästan en hel månad. Skulle bara känns konstigt om mensen skulle dyka upp imorgon på dag 31 i min menscykel. Den kan säga bu närsomhelst. Dock har jag varit med min sambo från den 31 augusti- 2 sep och nu den 14 och idag. Man kan alltid hoppas!
  • Anonym (Myggan89)
    Babybooom24 skrev 2024-09-17 22:30:48 följande:

Grattis till alla som plussat!! och styrkekramar till alla som hoppar över till oktobertråden!Hjärta

Men!! till alla som fortfarande inväntar BIM, kanske ni mot slutet - jag har den 30/9 och tror jag prickade in min ägglossning i förrigår. Eller iaf några dagar innan + på morgonen på vad jag tror vad min ÄL-dag.

Hur mår ni? som har BIM mot slutet av september? Har ni några symptom eller för tidigt ännu? så jobbigt - kan inte tänka på annat än att googla/analysera symptom - om något känns minsta annorlunda! Tycker mig ha lite metallsmak i munnen!

Jag har BIM om typ en vecka. 25/26 där nån gång. Så jag är fortfarande väldigt tidigt.. har inga symptom. Men är också jätteförkyld så antar kroppen mest fokuserar på att få mig frisk. 

Brukar annars få ömma bröstvårtor ganska snabbt efter ÄL fram till mens. Så antar det kommer snart. Jag känner igen känslan av att analysera allt. Vi har försökt i fyra månader nu utan framgång, denna cykeln ska jag inte googla och analysera (lättare sagt än gjort). Men mina chanser är ganska små för var bortrest precis innan ÄL så fick bara till det två-tre dagar innan och thats it. Så inte höga förhoppningar direkt 😅

Lycka till 🥰

• Yasen

Idag kom tant röd. Punktlig eller t.o.m. en dag för tidig. Håller tummarna för alla som inväntar BIM, vi alla vet hur bedrövligt lång två veckors väntan är! Kram 🌸🌸

• Anonym (Rutiga)

Grattis till alla som plussat!! och styrkekramar till alla som hoppar över till oktobertråden!Hjärta

Men!! till alla som fortfarande inväntar BIM, kanske ni mot slutet - jag har den 30/9 och tror jag prickade in min ägglossning i förrigår. Eller iaf några dagar innan + på morgonen på vad jag tror vad min ÄL-dag.

Hur mår ni? som har BIM mot slutet av september? Har ni några symptom eller för tidigt ännu? så jobbigt - kan inte tänka på annat än att googla/analysera symptom - om något känns minsta annorlunda! Tycker mig ha lite metallsmak i munnen!

Jag har BIM 27/9. 
    Men ingenting har hänt! Testat ägglossnings test varje dag men negativ hela tiden samma som förra i augusti månad suck men vi har såklart sex varann dag för säkerhets skull. 
    Första gången med ägglossnings test sen augusti månad. Förra gången när jag blev gravid med första barnet följde jag bara på appen. 

antar ingen ägglossning i månad?! 😢

• Augustilejon

Heja, håller tummarna! Jag har två dagar kvar till beräknad mensstart och har ingen aning, men tänker också på det jämt. Förra veckan hade jag en dag med konstig känsla i kroppen och stora humörsvängningar, och tidigt den här veckan tydlig molvärk likt mens i tre dagar. Tempen håller sig högre än innan ÄL men inte ovanligt hög. Jag är på sjätte försöket, och känner för att invänta bim innan jag testar. 

Skönt att veta att vi är några stycken kvar i samma sits!🌼
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-09-18 06:07:31 följande:

Jag har BIM 27/9. 
    Men ingenting har hänt! Testat ägglossnings test varje dag men negativ hela tiden samma som förra i augusti månad suck men vi har såklart sex varann dag för säkerhets skull. 
    Första gången med ägglossnings test sen augusti månad. Förra gången när jag blev gravid med första barnet följde jag bara på appen. 

antar ingen ägglossning i månad?! 😢

Tar du tempen? Det är egentligen det enda säkra sättet att bekräfta när ÄL har skett. Ibland ger inte testen utslag fast du har ägglossat.. 

Kan ju också vara så att kroppen inte haft ÄL denna månad, eller att den var tidigare/senare än du trott

Håller tummarna🤞 
  • Emme11

Hej! 

Jag har BIM 26/9 och har sen två dagar haft
    molande värk som strålar ut i vänster ljumske. aningen trött och täppt i näsan, men gissar att det är
    för tidigt att känna nåt. Men om någon känner samma får ni gärna skriva 😀 Har inga barn sen tidigare så skulle bli överlycklig 🥹  

håller tummarna för oss båda 🙏🏼🙏🏼

• Anonym (Rutiga)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-18 08:57:14 följande:
    Tar du tempen? Det är egentligen det enda säkra sättet att bekräfta när ÄL har skett. Ibland ger inte testen utslag fast du har ägglossat.. 

Kan ju också vara så att kroppen inte haft ÄL denna månad, eller att den var tidigare/senare än du trott

Håller tummarna🤞 

Har försökt men tycker ej det går bra, eller jag fattar egentligen inte exakt hur man gör. Läste att man måste tempa kvar i sängen och i samma tid varje Dag?
    ökar tempen om man får ägglossning? 

tack för pepp 🙏

Svar på tråden BIM September 2024