Inlägg från: Anonym (Rutiga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rutiga)

BIM September 2024

TrueResolution skrev 2024-09-05 10:48:54 följande:
    BIM September 2024

1/9 - Sucken (+)
    1/9 - Angermanlandskan (-) 
    3/9 - Anonym (kakan) (+) 
    3/9 -  Kapybaran (+) 
    5/9 - Lilo1212 (+) 
    6/9 - cheryblossom 
    6/9 - Annpor (+) 
    7-9/9 - Siripiri 
    10/9 - hej567
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - Snorkfröken
    11/9 - shimano
    13/9 - Supermario91
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR
    13/9 - Anonym (Sladdis2025) 
    13-14/9 - Linmathi
    14/9 - Anonym (syskonlängtan)
    15/9 - LifeGiveYouLemonade
    16/9 - Anon0141 
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    16/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    18/9 - Mammalda00
    19/9 - Björkskogen 
    20/9 - EJT (oregelbunden cykel) 
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    23/9 - Yasade
    26/9 - Emlan93
    27/9 - Heybae (oregelbunden cykel)
    27/9 - Anonym(myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    27/9 Anonym(Rutig)
    28/9 - Popcorn1990
    30/9 - Angermanlandskan 
    30/9 - Babybooom24
     ?     - Nanathalie (Ingen mens alls i augusti, oklar äl och bim) 
     ?     - Anonym(trean)

Jag har BIM 27/9 och börjar avsluta med mens nu så jag ska testa ägglossnings tester nästa vecka.
    besviken jag missade ägglossning förra månad då mens var försent med 2 veckor. Trodde först min ägglossning hade hoppat över pga negativ test hela tid. Men mens var försent och jag hade nog ägglossning men missade helt. 
    nu hoppas  jag på i september! 

kul se fler fick positiva svar på graviditetstest! Fantastiskt 
    umdrar kanske om många har fått mycket D vitaminer från sommar? 🙂 

• Anonym (Rutiga)
    1/9 - Angermanlandskan (-) 
    1/9 Sucken (+)
    3/9 - Anonym (kakan) (+
    3/9 -  Kapybaran (+
    5/9 - Lilo1212 (+
    6/9 - cheryblossom (-)
    6/9 - Annpor (+
    7-9/9 - Siripiri (+
    9/9   - Karinkarinkarin (+
    10/9 - hej567 (+
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - Snorkfröken
    11/9 - shimano (+
    11/9 - Pandan14
    13/9 - Supermario91 (-)
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR (+
    13/9 - Anonym (Sladdis2025) (-)
    13-14/9 - Linmathi (+
    14/9 - Anonym (syskonlängtan)
    15/9 - LifeGiveYouLemonade
    15/9 - Anonym(Yay) 
    15/9 - Anonym(tredjegången) 
    16/9 - Anon0141 (+
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    17/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    18/9 - Mammalda00
    18/9 - Jassssen 
    18/9 - Yasen
    19/9 - Björkskogen 
    20/9 - EJT (oregelbunden cykel) 
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    22/9 - Anonym(Pinpina) 
    23/9 - Yasade
    26/9 - Emlan93
    27/9 - Heybae (oregelbunden cykel)
    27/9 - Anonym(myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    27/9 - Anonym(Rutiga)
    27/9 - Anonym (Blomman) 
    28/9 - Popcorn1990
    28/9 - Anonym (Trean)
    30/9 - Angermanlandskan 
    30/9 - Babybooom24
     ?     - Nanathalie (Ingen mens alls i augusti, oklar äl och bim) 
     ?     - Anonym(trean)
     ?     - Sjojungfru24
  • Anonym (Rutiga)
    Juliaaa100 skrev 2024-09-15 16:03:28 följande:

Hur mår ni alla? Jag tycker tiden går så saaaakta till bim. Har haft som mensvärk hela dagen. brukar ha det innan mens med så vet inte om det är den som är på ingång 🤷🏻?♀️

Nja..testar ägglossnings test varje dag men negativt hela tiden! Även i augusti. Fattar inte. Har BIM 27/9.
    men vi myser såklart ändå typ varannan dag för säkerhets skull 🙂
  • Anonym (Rutiga)
    Sofia10 skrev 2024-09-17 13:10:00 följande:

Hejsan,

Jag har BIM 20/9, har inte känt något ovanligt. Har haft humörsvängninga, ont i ländryggen och mage som jag kan ha ibland. Ska jag ta ett test imorgon på morgonen eller är det för tidigt? Jag vill inte göra mig några falska förhoppningar 😓

Jo jag skulle testa imorgon morgon, bara 2 dagar innan BIM så det brukar visas svar.
  • Anonym (Rutiga)
    Babybooom24 skrev 2024-09-17 22:30:48 följande:

Grattis till alla som plussat!! och styrkekramar till alla som hoppar över till oktobertråden!Hjärta

Men!! till alla som fortfarande inväntar BIM, kanske ni mot slutet - jag har den 30/9 och tror jag prickade in min ägglossning i förrigår. Eller iaf några dagar innan + på morgonen på vad jag tror vad min ÄL-dag.

Hur mår ni? som har BIM mot slutet av september? Har ni några symptom eller för tidigt ännu? så jobbigt - kan inte tänka på annat än att googla/analysera symptom - om något känns minsta annorlunda! Tycker mig ha lite metallsmak i munnen!

Jag har BIM 27/9. 
    Men ingenting har hänt! Testat ägglossnings test varje dag men negativ hela tiden samma som förra i augusti månad suck men vi har såklart sex varann dag för säkerhets skull. 
    Första gången med ägglossnings test sen augusti månad. Förra gången när jag blev gravid med första barnet följde jag bara på appen. 

antar ingen ägglossning i månad?! 😢

• Anonym (Rutiga)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-18 08:57:14 följande:
    Tar du tempen? Det är egentligen det enda säkra sättet att bekräfta när ÄL har skett. Ibland ger inte testen utslag fast du har ägglossat.. 

Kan ju också vara så att kroppen inte haft ÄL denna månad, eller att den var tidigare/senare än du trott

Håller tummarna🤞 

Har försökt men tycker ej det går bra, eller jag fattar egentligen inte exakt hur man gör. Läste att man måste tempa kvar i sängen och i samma tid varje Dag?
    ökar tempen om man får ägglossning? 

tack för pepp 🙏

• Anonym (Rutiga)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-18 11:17:29 följande:

Nä det kan vara lite krångligt till en början. Men ja, du ska tempa när du ligger kvar i sängen precis när du vaknat. Jag brukar ha termometern under kudden för easy access 😅 och precis, samma tid varje dag. Men jag tror typ jag diffar max en timme varje morgon och för mig funkar det Iaf  

Precis! Tempen stiger efter ägglossning ganska rejält. Jag kan visa min kurva denna månad för referens. Ingen perfekt månad då jag varit lite sjuk så vet inte hur väl alla temperaturer stämmer men ungefär så här kan det se ut. 

Tempen stiger i alla fall efter ÄL

Tack så mycket för förklaring och nu har jag hämtat app, samma som du har. känns kul att prova!
    Bra idé att ha termometern under kudden 😄
    Appen är på engelska , vet du om man kan ändra till svenska språk? 

Jag börjar tempa imorgon morgon även om det var nog över med ägglossning nu. Bra att börja lära att tempa på rätt sätt. 

• Anonym (Rutiga)
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-21 18:43:57 följande:

Äl+9 har de senaste dagarna gått med värk i livmodern. Inte riktigt mensvärk utan konstig känsla. Kännt av foglossning idag vilket händer från gång till gång. Tog gravtest som är negativt. Ska prova imorgon bitti igen 

Spännande!
    Ungefär som du upplever jag mig inte samma vanligt, något är annorlunda. Lite smärta i livmodern eller mensvärk då och då samt lite stickningar i brösten. Ibland lätt mild illmående. Trots jag inte fått positiv på ägglossning test på två sista månader. 
    Men började nu att tempa sen några dagar. 
    Har BIM 27/9.

• Anonym (Rutiga)
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-22 07:28:48 följande:
    Spännande. 
    Ja molande och det fortsätter. Neg gravtest idag men tycker mig se en skugga (säkert önsketänkande bara för man vet vart sträcket ska vara) ????
    Ja men då har vi bim typ samtidigt 😁

Hoppas det blir starkare nästa gång! Tidig gravid-test?
    Jag har bara vanlig RFSU teststickor så jag väntar med att testa. 

kan vara att mens är på G också. Brukar få sån känsla. Ja vi får se om 4-5 dagar. Har inte förväntat mig ändå pga missade ägglossning. Har precis börjat att tempa och tycker det är kul och intressant se hur det går på kurva.

• Anonym (Rutiga)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-23 06:51:47 följande:

Äntligen min tur 😭😭😭 håller alla tummar hårt att detta går vägen. Har ett missfall i bagaget. 
    Åh så kul! Grattis 🥹
  • Anonym (Rutiga)

Kan du förklara vad är gröna rutor?
    Jag började tempa förra veckan och imorse ändrades plötsligt på kurvan, aldrig haft de gröna rutorna. Är det ägglossning? 

• Anonym (Rutiga)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-25 06:43:14 följande:
    Ja! Potentiellt fertila dagar. Går ju aldrig att garantera men det är vad det betyder 😊
    Jaså märkligt! 😮 så sent! Har BIM på fredag enligt en app 😂 blir intressant att se hur det går. Missade ju ägglossningar senaste månaderna. Men vi bestämde att mysa varann dag ändå. Tack för snabbt svar!
  • Anonym (Rutiga)
    eae95 skrev 2024-09-26 09:24:13 följande:

Dagens ❤️

Åh kul! Grattis! Vilken dag eller när BIM? 🙂
  • Anonym (Rutiga)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-30 07:40:39 följande:

God morgon!
    kommer vi sammanfatta denna tråd idag typ? Vore sååå kul att se hur många som plussat ❤️

Vore kul! ❤️
    Jag ät inte klar, men gissar jag kommer att hoppa in okt månaden. Testade negativ på BIM dagen i fredags, men har annan app som har BIM till imorgon. 

Svar på tråden BIM September 2024