• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Emme11

Tog ett ägglossningstest idag och har BIM om 7 dagar. Hade ägglossning för en vecka sen. Vad innebär detta?
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-09-18 09:54:12 följande:

Har försökt men tycker ej det går bra, eller jag fattar egentligen inte exakt hur man gör. Läste att man måste tempa kvar i sängen och i samma tid varje Dag?
    ökar tempen om man får ägglossning? 

tack för pepp 🙏

Nä det kan vara lite krångligt till en början. Men ja, du ska tempa när du ligger kvar i sängen precis när du vaknat. Jag brukar ha termometern under kudden för easy access 😅 och precis, samma tid varje dag. Men jag tror typ jag diffar max en timme varje morgon och för mig funkar det Iaf  

Precis! Tempen stiger efter ägglossning ganska rejält. Jag kan visa min kurva denna månad för referens. Ingen perfekt månad då jag varit lite sjuk så vet inte hur väl alla temperaturer stämmer men ungefär så här kan det se ut. 

Tempen stiger i alla fall efter ÄL

• Anonym (Myggan89)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-18 11:17:29 följande:

Nä det kan vara lite krångligt till en början. Men ja, du ska tempa när du ligger kvar i sängen precis när du vaknat. Jag brukar ha termometern under kudden för easy access 😅 och precis, samma tid varje dag. Men jag tror typ jag diffar max en timme varje morgon och för mig funkar det Iaf  

Precis! Tempen stiger efter ägglossning ganska rejält. Jag kan visa min kurva denna månad för referens. Ingen perfekt månad då jag varit lite sjuk så vet inte hur väl alla temperaturer stämmer men ungefär så här kan det se ut. 

Tempen stiger i alla fall efter ÄL

bilden kom inte med i förra inlägget. Sorry
  • Eost

Hej, 

hoppar in här. denna cykel är det första gången jag tempar och skulle vilja höra era tankar om min graf. min cykel brukar vara på 32 dagar men NC har bedömt att jag denna cykel endast kommer ha 28 dagars cykel, men jag tänker att appen tänkt fel bara. har alltid haft 12 dagars lutealfas. 

kan dippen på cd 22 vara när ägget fäst? väldigt mycket önsketänkande här. 

en skillnad från tidigare cykler är att jag from cd25 och framåt har gått på toa och gjort nummer 2 minst en gång om dagen, vilket jag aldrig gör annars!! och tidigare cykler har jag alltid varit förstoppad tills dagen innan mens. Så det har alltid varit ett säkert kort, vetat exakt att mensen kommit dagen efter jag varit på toa. Men det är alltså inte alls lika denna cykel. Gott tecken? önsketänkande här med Skäms

någon som har någon tanke? hur tycker ni min graf ser ut?

/E

• Mikaaelaa
    Emme11 skrev 2024-09-18 10:35:48 följande:

Tog ett ägglossningstest idag och har BIM om 7 dagar. Hade ägglossning för en vecka sen. Vad innebär detta?
    Om du redan haft ägglossning så finns det en chans att du är gravid. Ägglossningstester kan känna av mer Än bara ägglossning ex hcg som man mäter vid graviditet.
  • Emme11
    Mikaaelaa skrev 2024-09-18 12:34:26 följande:
    Om du redan haft ägglossning så finns det en chans att du är gravid. Ägglossningstester kan känna av mer Än bara ägglossning ex hcg som man mäter vid graviditet.

Åh tack snälla för svar 🙏🏼
    håller tummarna att det stämmer, vet med säkerhet att jag hade ägglossning för en vecka sen då jag tagit ägglossningstester för att säkerställa. kan man få utslag såhär tidigt på ett ägglossningstest men inte på ett gravtest?

• Yasen
    Emme11 skrev 2024-09-18 10:35:48 följande:

Mikaaelaa skrev 2024-09-18 12:34:26 följande:

Egentligen innebär detta ingenting. Du har alltid någon nivå av LH i kroppen som upptäcks i urinet. Några har fått starka linjer på ÄL stickor som tagit det senare i graviditet, alltså efter BIM. Alldeles för tidigt för dessa stickor att detektera eller reagera på hCG. 

Hhoppas du får ditt plus oavsett mitt svar 

• Anonym (Myggan89)
    Eost skrev 2024-09-18 12:32:06 följande:

Hej, 

hoppar in här. denna cykel är det första gången jag tempar och skulle vilja höra era tankar om min graf. min cykel brukar vara på 32 dagar men NC har bedömt att jag denna cykel endast kommer ha 28 dagars cykel, men jag tänker att appen tänkt fel bara. har alltid haft 12 dagars lutealfas. 

kan dippen på cd 22 vara när ägget fäst? väldigt mycket önsketänkande här. 

en skillnad från tidigare cykler är att jag from cd25 och framåt har gått på toa och gjort nummer 2 minst en gång om dagen, vilket jag aldrig gör annars!! och tidigare cykler har jag alltid varit förstoppad tills dagen innan mens. Så det har alltid varit ett säkert kort, vetat exakt att mensen kommit dagen efter jag varit på toa. Men det är alltså inte alls lika denna cykel. Gott tecken? önsketänkande här med Skäms

någon som har någon tanke? hur tycker ni min graf ser ut?

/E

Alltid svårt att analysera någon annans graf då det är så himla individuellt 😊  men ägget kanske fäste cd22, därav dippen, kan också ha varit något helt annat som påverkade. Men oavsett så har du ju fortsatt hög temp ganska många dagar efter ÄL. 

Har du tagit ett test?
  • Eost
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-18 13:15:40 följande:
    Alltid svårt att analysera någon annans graf då det är så himla individuellt 😊  men ägget kanske fäste cd22, därav dippen, kan också ha varit något helt annat som påverkade. Men oavsett så har du ju fortsatt hög temp ganska många dagar efter ÄL. 

Har du tagit ett test?

ja det förstås! 

tog ett test imorse, RFSU vanliga. Men det var negativt. Dock så har jag ju egentligen bim 22-23 sep :) så det är ju några dagar kvar. Läste även i en annan tråd att många inte gillade RFSU testerna då de visat negativt medans andra test visat positiv?

• Anonym (Nyckelpigan)
    Eost skrev 2024-09-18 13:21:51 följande:

ja det förstås! 

tog ett test imorse, RFSU vanliga. Men det var negativt. Dock så har jag ju egentligen bim 22-23 sep :) så det är ju några dagar kvar. Läste även i en annan tråd att många inte gillade RFSU testerna då de visat negativt medans andra test visat positiv?

Jag är lite i samma sits. Eller jag har bim imorgon och testade första gången nyss och fick + med CB digital men - med RFSUs vanliga stickor 
Svar på tråden BIM September 2024