• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Eost
    Anonym (Nyckelpigan) skrev 2024-09-18 13:28:51 följande:
    Jag är lite i samma sits. Eller jag har bim imorgon och testade första gången nyss och fick + med CB digital men - med RFSUs vanliga stickor 

Men åh grattis Skrattande och också skönt att höra att RFSUs visade fel. Då kanske det fortfarande finns hopp för mig! 

• Anonym (Myggan89)
    Eost skrev 2024-09-18 13:21:51 följande:

ja det förstås! 

tog ett test imorse, RFSU vanliga. Men det var negativt. Dock så har jag ju egentligen bim 22-23 sep :) så det är ju några dagar kvar. Läste även i en annan tråd att många inte gillade RFSU testerna då de visat negativt medans andra test visat positiv?

Jag fattar! Men då är det nog lite för tidigt för ett vanligt test. Rekommenderar att ta ett digitalt test om man testar före bim så slipper man analysera svaga streck osv. Så står det gravid eller inte gravid. Mycket skönare 😅

men jag hoppas det slår över till positivt närmare bim 🥰
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Nyckelpigan) skrev 2024-09-18 13:28:51 följande:
    Jag är lite i samma sits. Eller jag har bim imorgon och testade första gången nyss och fick + med CB digital men - med RFSUs vanliga stickor 
    Kul!! Grattis 😍
  • Anonym (Nyckelpigan)
    Eost skrev 2024-09-18 14:02:13 följande:

Men åh grattis Skrattande och också skönt att höra att RFSUs visade fel. Då kanske det fortfarande finns hopp för mig! 

Ja! Håller tummarna 😊
  • Eost
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-18 15:01:28 följande:
    Jag fattar! Men då är det nog lite för tidigt för ett vanligt test. Rekommenderar att ta ett digitalt test om man testar före bim så slipper man analysera svaga streck osv. Så står det gravid eller inte gravid. Mycket skönare 😅

men jag hoppas det slår över till positivt närmare bim 🥰
    Ja det är nog lite tidigt 😅 tack för tipset! Och tack för lyckönskningen 🥰
    Anonym (Nyckelpigan) skrev 2024-09-18 15:02:00 följande:
    Ja! Håller tummarna 😊
    Tack 🙏🥰
  • Siripiri
    Eost skrev 2024-09-18 12:32:06 följande:

Hej, 

hoppar in här. denna cykel är det första gången jag tempar och skulle vilja höra era tankar om min graf. min cykel brukar vara på 32 dagar men NC har bedömt att jag denna cykel endast kommer ha 28 dagars cykel, men jag tänker att appen tänkt fel bara. har alltid haft 12 dagars lutealfas. 

kan dippen på cd 22 vara när ägget fäst? väldigt mycket önsketänkande här. 

en skillnad från tidigare cykler är att jag from cd25 och framåt har gått på toa och gjort nummer 2 minst en gång om dagen, vilket jag aldrig gör annars!! och tidigare cykler har jag alltid varit förstoppad tills dagen innan mens. Så det har alltid varit ett säkert kort, vetat exakt att mensen kommit dagen efter jag varit på toa. Men det är alltså inte alls lika denna cykel. Gott tecken? önsketänkande här med Skäms

någon som har någon tanke? hur tycker ni min graf ser ut?

/E

Ser lovande ut 😍 brukar också vara förstoppad efter ÄL vilket jag inte alls var på samma sätt inför BIM innan jag plussade ☺️

• Siripiri
    EJT skrev 2024-09-17 21:47:24 följande:
    Jag äter D-vitamin, magnesium, folsyra och omega-3 ☺️ Är det ngn annan du tror kan vara bra att addera? 
    Så bra! Inositol skulle du ju kunna lägga till ☺️ även q10 
  • Eost
    Siripiri skrev 2024-09-18 15:11:19 följande:

Ser lovande ut 😍 brukar också vara förstoppad efter ÄL vilket jag inte alls var på samma sätt inför BIM innan jag plussade ☺️

Åh vad spännande! 😍 tack för att du delar med dig! Hoppas hoppas! 😁
  • Augustilejon
    Eost skrev 2024-09-18 12:32:06 följande:

Hej, 

hoppar in här. denna cykel är det första gången jag tempar och skulle vilja höra era tankar om min graf. min cykel brukar vara på 32 dagar men NC har bedömt att jag denna cykel endast kommer ha 28 dagars cykel, men jag tänker att appen tänkt fel bara. har alltid haft 12 dagars lutealfas. 

kan dippen på cd 22 vara när ägget fäst? väldigt mycket önsketänkande här. 

en skillnad från tidigare cykler är att jag from cd25 och framåt har gått på toa och gjort nummer 2 minst en gång om dagen, vilket jag aldrig gör annars!! och tidigare cykler har jag alltid varit förstoppad tills dagen innan mens. Så det har alltid varit ett säkert kort, vetat exakt att mensen kommit dagen efter jag varit på toa. Men det är alltså inte alls lika denna cykel. Gott tecken? önsketänkande här med Skäms

någon som har någon tanke? hur tycker ni min graf ser ut?

/E

Kul att du börjat tempa! Jag skulle absolut lita mer på din egen kunskap om hur din cykel brukar vara än NCs algoritmer när det gäller cykellängd. 

Såg att Siripiri svarat med erfarenhet om toabesök, håller tummarna för att du får ett plus om några dagar! Och oavsett så är det ju ett tecken på att processer i tarm och lever funkar, vilket spelar stor roll för fertiliteten har jag förstått. Så ett toabesök är alltid värt att fira 😅🙌
  • Anonym (Rutiga)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-18 11:17:29 följande:

Nä det kan vara lite krångligt till en början. Men ja, du ska tempa när du ligger kvar i sängen precis när du vaknat. Jag brukar ha termometern under kudden för easy access 😅 och precis, samma tid varje dag. Men jag tror typ jag diffar max en timme varje morgon och för mig funkar det Iaf  

Precis! Tempen stiger efter ägglossning ganska rejält. Jag kan visa min kurva denna månad för referens. Ingen perfekt månad då jag varit lite sjuk så vet inte hur väl alla temperaturer stämmer men ungefär så här kan det se ut. 

Tempen stiger i alla fall efter ÄL

Tack så mycket för förklaring och nu har jag hämtat app, samma som du har. känns kul att prova!
    Bra idé att ha termometern under kudden 😄
    Appen är på engelska , vet du om man kan ändra till svenska språk? 

Jag börjar tempa imorgon morgon även om det var nog över med ägglossning nu. Bra att börja lära att tempa på rätt sätt. 

Svar på tråden BIM September 2024