• Anonym (Kär kille 29 år)

Hon säger att min personlighet gör henne kåt?

Hej. Jag är en kille på knappt 30 som under ungefär en månads tid börjat dejta en tjej jag vart intresserad av länge.

jag har spanat in henne ett års tid men aldrig gjort nåt närmande eller nånting för jag var säker på att mitt yttre inte skulle räcka till, att jag måste glömma henne och komma ner på jorden.

men så tänkte jag att jag måste försöka, går det åt helvete så gör det. Så jag frågade henne spontant en dag på gymmet vi tränar på om hon ville ta en lunch och sen gick det som de gick.

vi har haft ett tiotal dejter nu och ses mer ofta sen ett par veckor. Jag är Ingen fitness modell eller barbie Ken i mitt yttre, jag är rätt medelmåttig ok tränad ingen ölmage o inget sexpack, kanske en 5 på en 10 skala. Men brukar få beröm för min karisma och charm.

för nån vecka sen när vi haft sex så fråga jag vad hon gillar så mycket med mig, då sa hon bla att min underbara personlighet gör henne kåt. Jag har tänkt en del på detta sen dess, kan en personlighet Verkligen göra nån kåt? 

jag har inbillat mig att jag fallit för vissa tjejer för dom är så härliga att bara få vara nära och dom pratar eller nåt på ett sätt som får mig att gå igång. 

men för er kvinnor när det gäller killar? Stämmer verkligen detta? Är det självförtroende eller vad som gör att en personlighet blir så tändande? Eller vad? Jag vill förstå bättre!!

• Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?
  • Anonym (Samma sak)
    Anonym (Noppe) skrev 2024-08-12 18:37:07 följande:
    Nej, det är inte samma sak. Han skulle kunna vara en tia i utseende och ändå få samma svar. Hon värderar då personlighet högre än ytliga faktorer, det kanske t o m är oviktigt för henne. Hon kanske skulle se det som den ultimata komplimangen om hon själv skulle få höra det.

Det du känner dig attraherad av kan du inte applicera på samtliga individer, det borde du väl ändå förstå?
    När det kommer till utseende och attraktion och någon börjar dilla om att personen har en fin personlighet, då innebär det att personen inte är så snygg. Det borde du väl ändå förstå?
  • Anonym (N)
    Anonym (Sant) skrev 2024-08-12 18:25:59 följande:

Tjejer vill vara dyrkade, så allt måste vara bra och dom ska vara bättre på allt i jämförelse med andra tjejer. Det innebär att killar ibland får spela lite teater. En kille vill vara respekterad, det räcker.

Tjejer går mer på helhet, brister i utseende kan kompenseras med charm, jobb, pengar, anseende, makt, framgång eller annat. Killar är mer ensidiga och faller ofta först och främst för utseende.

Jag har spanat in en kille nu som jag är väldigt kåt på. Nu ska jag ta reda på om han är lika sugen på mig, och sedan får jag se om hans personlighet passar mig också. 
  • Anonym (Noppe)
    Anonym (Samma sak) skrev 2024-08-12 18:56:53 följande:
    När det kommer till utseende och attraktion och någon börjar dilla om att personen har en fin personlighet, då innebär det att personen inte är så snygg. Det borde du väl ändå förstå?
    Hon blir kåt av hans personlighet, betyder att det är det hon blir attraherad av. Vad är det du inte förstår själv?

Tror du att han per automatik är asful och att hon idkar sympatisex för att personligheten är fin?
  • Anonym (Samma sak)
    Anonym (Noppe) skrev 2024-08-12 19:11:56 följande:
    Hon blir kåt av hans personlighet, betyder att det är det hon blir attraherad av. Vad är det du inte förstår själv?

Tror du att han per automatik är asful och att hon idkar sympatisex för att personligheten är fin?
    Jag tror att hon inte finner TS fysiskt attraktiv. Jag tror att hon tycker att han är en fin kille personlighetsmässigt. Kan det uppväga bristen på fysisk attraktion? Kanske. Förmodligen inte i längden.
  • Anonym (ja)

ja klart, säger jag

personligheten betyder mer än vad man kan tro, betyder inte allt men mer. det är så jag kommit på att jag växer på folk (vilket jag själv aldrig fattat men). jag blir sötare än jag är, mysigare än vad jag är, behagligare än jag är utåt sett. jag är fulsnygg men ingen verkar se det efter ett tag, det är som att mitt utseende växer bara för de tycker om mitt inre. 

när jag var så kär så i min partner (innan vi fick våra problem på halsen) så tyckte jag han gick som en panter, han gjorde så mina ben nästan vek sig, jag fick ibland hämta andan om jag bara tittade upp och såg honom komma gåendes mot mig från avstånd. sedan när vi fick alla våra jobbiga problem och min syn på honom förändrades så var han inte längre den där pantern etc, samma kropp som han hade innan utan några förändringar var inte lika snygg (hur mkt han än tränade). 

• Anonym (Noppe)
    Anonym (Samma sak) skrev 2024-08-12 19:15:22 följande:
    Jag tror att hon inte finner TS fysiskt attraktiv. Jag tror att hon tycker att han är en fin kille personlighetsmässigt. Kan det uppväga bristen på fysisk attraktion? Kanske. Förmodligen inte i längden.
    Du förstår väl att alla inte är skapta på samma sätt. Attraktion är ett spektrum där oftast personligheten och utseendet spelar en roll. Du borde förstå att människor viktar dessa olika.

Har du svårigheter med att kunna sätta dig in i andra människor generellt?
  • Anonym (Noppe)

Det finns något som kallas för "Big Dick attitude" som i princip attraherar alla kvinnor oavsett. Självförtroende utan arrogans, motsatsen till en ettrig skrytsam sprätt.

Personen kan se ut hur som helst om denne väger upp med en hög BDA, ingen som innehar hög BDA skulle göra slut med någon för att denne sa att hon blev kåt av hans personlighet. (Ganska jävla låg BDA)

• Anonym (Ja?)

Ja jag tror det. Jag har en slags grej för fiskbilsgubben. Han är inte alls snygg, gammal, grå, gigantisk mage. Men alltså vilka armar och vilken personlighet. Pratar så där urgöteborgskt, och hugger huvudet av fiskar, musklerna hoppar liksom under huden på honom och det ser ut som han bara skulle kunna gå rätt igenom en betongvägg, eller typ hoppa i havet och döda späckhuggare med bara sin kniv...konstigt nog jättesexig trots att han är så ful.

• Anonym (Nina)

Jag är en sån som attraheras mer av personlighet än utseende. Jag är gift sedan flera år tillbaka så jag har aldrig använt Tinder eller liknande, och det skulle ändå aldrig ha fungerat när man måste bedöma om någon är attraktiv genom att titta på bilder och läsa en kort text om personen.
    Av samma anledning har jag aldrig följt någon främling hem från krogen för att ha sex. Det funkar helt enkelt inte med folk jag inte känner.

När jag först träffade min man tyckte jag att han var jättesnygg men jag hade aldrig räknat med att jag skulle bli kär i honom. Det var först när jag känt honom i fyra månader och jag började inse hur stark hans personlighet är, hur beskyddande och omhändertagande han är mot sina närmaste, och vilken enorm respekt han har för kvinnor som jag började bli kär i honom.
    När jag erkände det för honom berättade han att han varit kär i mig sedan första dagen vi träffades men att han inte tänkte göra några närmanden om han inte visste att jag var intresserad.

Så, det är fullt möjligt att bli främst attraherad av personlighet, även om man tycker personen är snygg och sexig även i utseendet.

Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?