• Anonym (Kär kille 29 år)

Hon säger att min personlighet gör henne kåt?

Hej. Jag är en kille på knappt 30 som under ungefär en månads tid börjat dejta en tjej jag vart intresserad av länge.

jag har spanat in henne ett års tid men aldrig gjort nåt närmande eller nånting för jag var säker på att mitt yttre inte skulle räcka till, att jag måste glömma henne och komma ner på jorden.

men så tänkte jag att jag måste försöka, går det åt helvete så gör det. Så jag frågade henne spontant en dag på gymmet vi tränar på om hon ville ta en lunch och sen gick det som de gick.

vi har haft ett tiotal dejter nu och ses mer ofta sen ett par veckor. Jag är Ingen fitness modell eller barbie Ken i mitt yttre, jag är rätt medelmåttig ok tränad ingen ölmage o inget sexpack, kanske en 5 på en 10 skala. Men brukar få beröm för min karisma och charm.

för nån vecka sen när vi haft sex så fråga jag vad hon gillar så mycket med mig, då sa hon bla att min underbara personlighet gör henne kåt. Jag har tänkt en del på detta sen dess, kan en personlighet Verkligen göra nån kåt? 

jag har inbillat mig att jag fallit för vissa tjejer för dom är så härliga att bara få vara nära och dom pratar eller nåt på ett sätt som får mig att gå igång. 

men för er kvinnor när det gäller killar? Stämmer verkligen detta? Är det självförtroende eller vad som gör att en personlighet blir så tändande? Eller vad? Jag vill förstå bättre!!

• Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?
  • Anonym (Noppe)
    Anonym (Samma sak) skrev 2024-08-12 21:46:44 följande:
    Har du? Du verkar nämligen ha oerhört svårt för att jag uttrycker en annan åsikt än din.
    Du borde kunna förstå att alla inte är skapta likadant, eller går igång på exakt samma saker. Någon som en annan kallar för ful kan vara snygg i en annans ögon. Duh 

Finns många på spektrumet som inte förstår att attraktion är ett spektrum.
  • Cathariiina

Jag har lyckats med att bli förälskad i män bara över text, alltså bara deras personlighet, intelligens, åsikter, sätt att uttrycka sig, vackra språk. Men sedan har jag ju tagit reda på hur karl'n sett ut, och är han då inte hyfsat snygg (men inte nödvändigtvis JÄTTEsnygg), så går förälskelsekänslorna över och jag placerar honom i vän- eller tänkbar vän-facket. 

Så JO personligheten kan kompensera för ett medelmåttigt utseende, men inte för ett direkt fult utseende. Sedan finns det förstås även skillnader mellan vilka saker som olika kvinnor inte kan kompromissa med i utseendet, men tydligen är det inte så för din tjej när det gäller dig, så du kan nog lugnt sluta oroa dig för detta nu. Hon ÄR ju med dig!

• Anonym (Kvinna 40)

Ja det är stor skillnad här mellan män och kvinnor! For kvinnor spelar personligheten och och hans karaktär in mer, och det påverkar i alla högsta grad hur attraherade vi är av mannen. 

Det finns forskning på detta. Läs tex boken "why women have sex" av evolutionsboologen David Buss. Eller lyssna på intervjuer med honom. 

• Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (Samma sak) skrev 2024-08-12 19:15:22 följande:
    Jag tror att hon inte finner TS fysiskt attraktiv. Jag tror att hon tycker att han är en fin kille personlighetsmässigt. Kan det uppväga bristen på fysisk attraktion? Kanske. Förmodligen inte i längden.
    Du funkar annorlunda för kvinnor. En kvinna kan tycks att en man BLIR fysiskt attraktiv när hon ser hans bra egenskaper. Medan för män kan aldrig en kvinna bli mer attraktiv på andra meriter än hennes faktiska utseende. Sen kan hennes personlighet absolut göra så att han blir kär i henne, men just det det inte påverkar jag bedömer henne teve fysiskt. 

Jag har definitivt upplevt detta själv. Män som jag inte tyckte såg bra ut och inte hade minsta intresse av, kunde bli externt attraktiva för mig när jag lärde känna dom bra och såg vilka fantastiska personer de var. Ett utseende som jag först inte attrakterades av alls kan helt plötsligt bli väldigt attraktivt. 

Men visst det gäller inte hur fula män som helst. Mer situation "jag tänkte aldrig på honom på det sättet tidigare".
  • Anonym (Larry)

Samtiden är plågsamt utseendefixerad. Jag frågade min fru en gång vad som avgjorde om hon hade skönt i sängen. "Rätt man", sa hon. Och då menade hon inte att han måste vara så himla snygg och vältränad, det är bara löjligt. Om det gäller ett långt förhållande så är det inre avgörande, inte det yttre.

Så TS, satsa på empati, snällhet, lyhördhet, jämställdhet, humor, självförtroende. Då kommer hon att älska dig livet ut.

• Anonym (Nn)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-08-13 09:14:00 följande:

Ja det är stor skillnad här mellan män och kvinnor! For kvinnor spelar personligheten och och hans karaktär in mer, och det påverkar i alla högsta grad hur attraherade vi är av mannen. 

Det finns forskning på detta. Läs tex boken "why women have sex" av evolutionsboologen David Buss. Eller lyssna på intervjuer med honom. 

Stämmer inte in på mig iallafall. Hur charmig en man än är så kan jag inte känna attraktion om han är överviktig eller rökare, snusare, super.

Allt som signalerar fysisk ohälsa gör mig automatiskt avtänd. 

En man med en attraktion personlighet tränar och håller sig i trim. Det är en del av hans attraktiva personlighet också - att han bryr sig om sin kropp och hälsa.

• Anonym (N)
    Cathariiina skrev 2024-08-13 07:12:24 följande:

Jag har lyckats med att bli förälskad i män bara över text, alltså bara deras personlighet, intelligens, åsikter, sätt att uttrycka sig, vackra språk. Men sedan har jag ju tagit reda på hur karl'n sett ut, och är han då inte hyfsat snygg (men inte nödvändigtvis JÄTTEsnygg), så går förälskelsekänslorna över och jag placerar honom i vän- eller tänkbar vän-facket. 

Så JO personligheten kan kompensera för ett medelmåttigt utseende, men inte för ett direkt fult utseende. Sedan finns det förstås även skillnader mellan vilka saker som olika kvinnor inte kan kompromissa med i utseendet, men tydligen är det inte så för din tjej när det gäller dig, så du kan nog lugnt sluta oroa dig för detta nu. Hon ÄR ju med dig!

Det där var jag med om två gånger också. Lärde känna på nätet, blev förälskad. jättebra personlighet. När vi sågs var personligheten ännu bättre. Hade kunnat haft det jättebra med honom om man bara ska räkna in personligheten, men när jag såg honom så försvann allt mitt intresse. Besvikelsen går nog inte ens att beskriva.

Han jag är kär i nu har jag inte lärt känna ännu, men han är lite överviktig och jag är jättekåt.

För mig måste det finnas sexuell attraktion som har med utseendet att göra på ett eller annat sätt. Personligheten spelar roll om vi ska ha ett förhållande att funka också. 

Men en bra personlighet kan aldrig göra mig kåt. 
    Det finns en kille nu som är kär i mig som har jättebra personlighet, exakt det personlighet jag söker i förhållande. Men det går inte , jag känner ingen attraktion pga han är inte min typ utseendemässigt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (N) skrev 2024-08-13 13:59:34 följande:
    Det där var jag med om två gånger också. Lärde känna på nätet, blev förälskad. jättebra personlighet. När vi sågs var personligheten ännu bättre. Hade kunnat haft det jättebra med honom om man bara ska räkna in personligheten, men när jag såg honom så försvann allt mitt intresse. Besvikelsen går nog inte ens att beskriva.

Han jag är kär i nu har jag inte lärt känna ännu, men han är lite överviktig och jag är jättekåt.

För mig måste det finnas sexuell attraktion som har med utseendet att göra på ett eller annat sätt. Personligheten spelar roll om vi ska ha ett förhållande att funka också. 

Men en bra personlighet kan aldrig göra mig kåt. 
    Det finns en kille nu som är kär i mig som har jättebra personlighet, exakt det personlighet jag söker i förhållande. Men det går inte , jag känner ingen attraktion pga han är inte min typ utseendemässigt.
    Nyfiken.  Vad är din typ utseendemässigt?  Varför värt du så besviken på de du träffade innan han du är kär i nu ?  Han du träffar nu är lite överviktig?   Är det övervikt du attraheras utav ?
  • Anonym (N)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-13 14:27:05 följande:
    Nyfiken.  Vad är din typ utseendemässigt?  Varför värt du så besviken på de du träffade innan han du är kär i nu ?  Han du träffar nu är lite överviktig?   Är det övervikt du attraheras utav ?
    Jag kände mig riktigt illa. För jag hade sagt till honom att personligheten är det viktiga osv, och att jag kommer fortfarande gilla honom för att jag aldrig hade känt så tidigare för han hade så bra personlighet. 
    När vi möttes så tänkte jag att det kan inte vara sant, jag tappade alla känslor ganska direkt när vi möttes. 

Vi gick ändå på dejten och han var hur trevlig och snäll som helst, han hade bra jobb och fint hus. sedan när jag åkte därifrån skrev han att det var väldigt trevligt och han såg fram emot att ses igen. Jag kände mig väldigt förvirrad just då. 

Men. eftersom jag tyckte om hans personlighet så mycket och jag ville verkligen försöka. Så bestämde jag mig för att ses igen. Men jag fick aldrig någon fysisk attraktion och jag kände att det går inte. Jag tyckte det var riktigt tråkigt och besvikelsen av det hela höll i sig ett bra tag. 

Jag attraheras inte av övervikt generellt. Men har märkt att jag har lite av samma typ när det kommer till ansikte. Och han är så snygg, och när jag såg honom kände jag mig attraherad direkt. 
    Sedan att han är rund upptäckte jag inte direkt eftersom jag bara kollade ansiktet för han stod som bakom något så man såg inte hela honom, och fick en känsla att honom vill jag ha.
    Sedan när jag såg att han var lite överviktig så störde det inte mig utan tyckte det passade honom. Och jag känner mig väldigt kåt varje gång jag kollar på honom.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (N) skrev 2024-08-13 14:59:40 följande:
    Jag kände mig riktigt illa. För jag hade sagt till honom att personligheten är det viktiga osv, och att jag kommer fortfarande gilla honom för att jag aldrig hade känt så tidigare för han hade så bra personlighet. 
    När vi möttes så tänkte jag att det kan inte vara sant, jag tappade alla känslor ganska direkt när vi möttes. 

Vi gick ändå på dejten och han var hur trevlig och snäll som helst, han hade bra jobb och fint hus. sedan när jag åkte därifrån skrev han att det var väldigt trevligt och han såg fram emot att ses igen. Jag kände mig väldigt förvirrad just då. 

Men. eftersom jag tyckte om hans personlighet så mycket och jag ville verkligen försöka. Så bestämde jag mig för att ses igen. Men jag fick aldrig någon fysisk attraktion och jag kände att det går inte. Jag tyckte det var riktigt tråkigt och besvikelsen av det hela höll i sig ett bra tag. 

Jag attraheras inte av övervikt generellt. Men har märkt att jag har lite av samma typ när det kommer till ansikte. Och han är så snygg, och när jag såg honom kände jag mig attraherad direkt. 
    Sedan att han är rund upptäckte jag inte direkt eftersom jag bara kollade ansiktet för han stod som bakom något så man såg inte hela honom, och fick en känsla att honom vill jag ha.
    Sedan när jag såg att han var lite överviktig så störde det inte mig utan tyckte det passade honom. Och jag känner mig väldigt kåt varje gång jag kollar på honom.
    Ok, intressant.  För mig är kroppen viktigare för fysisk attraktion än ansiktet.  Det fungerar inte alls med en mullig eller överviktig kvinna.
Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?