Inlägg från: Anonym (Nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nn)

Hon säger att min personlighet gör henne kåt?

Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-08-13 09:14:00 följande:

Ja det är stor skillnad här mellan män och kvinnor! For kvinnor spelar personligheten och och hans karaktär in mer, och det påverkar i alla högsta grad hur attraherade vi är av mannen. 

Det finns forskning på detta. Läs tex boken "why women have sex" av evolutionsboologen David Buss. Eller lyssna på intervjuer med honom. 

Stämmer inte in på mig iallafall. Hur charmig en man än är så kan jag inte känna attraktion om han är överviktig eller rökare, snusare, super.

Allt som signalerar fysisk ohälsa gör mig automatiskt avtänd. 

En man med en attraktion personlighet tränar och håller sig i trim. Det är en del av hans attraktiva personlighet också - att han bryr sig om sin kropp och hälsa.

• Anonym (Nn)
    711freddan skrev 2024-08-13 15:37:20 följande:
    Läste du vad TS skrev? Han skriver inget om nån övervikt. Han skriver att han är ok tränad ingen ölmage Men heller inget sexpack. föredrar du sexpack? de flesta kvinnor föredrar män som inte ser ut att bo i gymmet det ska bara synas att man tränar
    Det är ju du som uppenbarligen inte kan läsa.

Mitt svar var inte riktat till TS utan till den person vars text hävdade att kvinnor går mest på personlighet och mindre på utseende. Något som verkligen inte stämmer för alla kvinnor.
Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?