Hon säger att min personlighet gör henne kåt?
Jag är en sån som attraheras mer av personlighet än utseende. Jag är gift sedan flera år tillbaka så jag har aldrig använt Tinder eller liknande, och det skulle ändå aldrig ha fungerat när man måste bedöma om någon är attraktiv genom att titta på bilder och läsa en kort text om personen.
Av samma anledning har jag aldrig följt någon främling hem från krogen för att ha sex. Det funkar helt enkelt inte med folk jag inte känner.
När jag först träffade min man tyckte jag att han var jättesnygg men jag hade aldrig räknat med att jag skulle bli kär i honom. Det var först när jag känt honom i fyra månader och jag började inse hur stark hans personlighet är, hur beskyddande och omhändertagande han är mot sina närmaste, och vilken enorm respekt han har för kvinnor som jag började bli kär i honom.
När jag erkände det för honom berättade han att han varit kär i mig sedan första dagen vi träffades men att han inte tänkte göra några närmanden om han inte visste att jag var intresserad.
Så, det är fullt möjligt att bli främst attraherad av personlighet, även om man tycker personen är snygg och sexig även i utseendet.