• Anonym (Kär kille 29 år)

Hon säger att min personlighet gör henne kåt?

Hej. Jag är en kille på knappt 30 som under ungefär en månads tid börjat dejta en tjej jag vart intresserad av länge.

jag har spanat in henne ett års tid men aldrig gjort nåt närmande eller nånting för jag var säker på att mitt yttre inte skulle räcka till, att jag måste glömma henne och komma ner på jorden.

men så tänkte jag att jag måste försöka, går det åt helvete så gör det. Så jag frågade henne spontant en dag på gymmet vi tränar på om hon ville ta en lunch och sen gick det som de gick.

vi har haft ett tiotal dejter nu och ses mer ofta sen ett par veckor. Jag är Ingen fitness modell eller barbie Ken i mitt yttre, jag är rätt medelmåttig ok tränad ingen ölmage o inget sexpack, kanske en 5 på en 10 skala. Men brukar få beröm för min karisma och charm.

för nån vecka sen när vi haft sex så fråga jag vad hon gillar så mycket med mig, då sa hon bla att min underbara personlighet gör henne kåt. Jag har tänkt en del på detta sen dess, kan en personlighet Verkligen göra nån kåt? 

jag har inbillat mig att jag fallit för vissa tjejer för dom är så härliga att bara få vara nära och dom pratar eller nåt på ett sätt som får mig att gå igång. 

men för er kvinnor när det gäller killar? Stämmer verkligen detta? Är det självförtroende eller vad som gör att en personlighet blir så tändande? Eller vad? Jag vill förstå bättre!!

• Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?
  • Anonym (Noppe)

Varför skulle hon ljuga menar du?

Anonym (Noppe) skrev 2024-08-12 14:28:48 följande:

Varför skulle hon ljuga menar du?

Ljuga Är väl starkt ord! Jag bara undrar hur det funkar? hon kan få vem hon vill! att en personlighet kan sticka ut så mycket? Jag får inte in de riktigt..
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kär kille 29 år) skrev 2024-08-12 14:31:34 följande:
    Ljuga Är väl starkt ord! Jag bara undrar hur det funkar? hon kan få vem hon vill! att en personlighet kan sticka ut så mycket? Jag får inte in de riktigt..
    Jag håller med dig. Det är helt obegripligt för mig.
  • Anonym (Rob)

Nyfiken, var du bekant med henne sen tidigare?  Eller frågade bara helt apropå en främmande tjej du spanat på i 1 års tid om hon ville ta en lunch med dig ?   Trodde inte tjejer var öppna för ragg på gym. De brukar vara insjukna i träningen och lyssna på poddar i sina hörlurar.

Anonym (Rob) skrev 2024-08-12 14:41:43 följande:

Nyfiken, var du bekant med henne sen tidigare?  Eller frågade bara helt apropå en främmande tjej du spanat på i 1 års tid om hon ville ta en lunch med dig ?   Trodde inte tjejer var öppna för ragg på gym. De brukar vara insjukna i träningen och lyssna på poddar i sina hörlurar.

Nej inte mer än att vi hejat på varann osv, jag har tänkt att de inte va nån idé att fråga. Frågade inte på gymmet utan i ett annat sammanhang när jag såg henne med några väninnor på en uteservering men vid tillfället jag fråga va inte hennes väninnor där. hon skratta lite och log och sa först nej, då sa jag att då blir det fika istället då sa hon ok till lunchen. Hon har sagt i efterhand att det är attraktivt med en kille som inte tar ett nej direkt och ha bra självförtroende 
  • Anonym (Noppe)
    Anonym (Kär kille 29 år) skrev 2024-08-12 14:31:34 följande:
    Vad tror du då hon egentligen känner sig attraherad av om du misstror att det handlar om personligheten som hon själv säger?

Jag förstår egentligen inte problemet? Alla är olika, bara för att du själv attraheras av enbart fysiska attribut (antar jag) så kan du inte applicera det på alla naturligtvis.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kär kille 29 år) skrev 2024-08-12 14:48:33 följande:
    Nej inte mer än att vi hejat på varann osv, jag har tänkt att de inte va nån idé att fråga. Frågade inte på gymmet utan i ett annat sammanhang när jag såg henne med några väninnor på en uteservering men vid tillfället jag fråga va inte hennes väninnor där. hon skratta lite och log och sa först nej, då sa jag att då blir det fika istället då sa hon ok till lunchen. Hon har sagt i efterhand att det är attraktivt med en kille som inte tar ett nej direkt och ha bra självförtroende 
    Spännande,  tjejer brukar säga att man ska respektera ett ett nej.  
    Men uppenbarligen lönar sig att vara påstridig.

Eftersom du säger att du själv är en 5:a hade du nog inte haft en chans på henne på tex Tinder.
  • Anonym (Tjej)

du får henne antagligen att känna sig trygg på något sätt. När tjejer är trygga är de mer öppna för sex. Trygg som i bekväm, avslappnad, känner sig omhändertagen eller sedd. 

Anonym (Tjej) skrev 2024-08-12 14:59:26 följande:

du får henne antagligen att känna sig trygg på något sätt. När tjejer är trygga är de mer öppna för sex. Trygg som i bekväm, avslappnad, känner sig omhändertagen eller sedd. 

Ja så kan det vara. Men du som tjej, är det så att charm/karisma/utstrålning räknas in i utseendet? enligt mig har dom inte med utseende att göra?
  • Anonym (damen)

Som kvinna kan jag säga att en man som verkar trygg i sig själv, är glad, vänlig och positiv samt vet vad han vill är attraktiv. Sedan ska det förstås till annat också, men det är absolut möjligt att vara extremt attraherad av någons personlighet. 

Svar på tråden Hon säger att min personlighet gör henne kåt?